Hei te vanhana yli 40+ lapsen saaneet?
Oliko raskaus odotettu ja haluttu vai vaihdevuosien vahinko?
Ikää mulla nyt 43 ja toista kuumeilen.Saisko vielä terveen lapsen?
Eka lapsi syntyi 37v sektiolla.
Kommentit (24)
Kierto on ollut noin lyhyt siitä lähtien, kun sain ekan lapsen 22 vuotta sitten. Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana.
minulla on jo ollut jonkun vuoden varhaiset vaihdevuodet...
Menkat ehkä 3-5 kertaa vuodessa, jos sitäkään..
Sairastan muutamaa autoimmuunisairautta, ja tämmöisten sairastelu ja äidin perimä vaikuttavat vaihdevuosien alkamiseen.
kuulla, että meitä "vanhoja" äitejä on liikenteessä!
Meillä esikoinen tänään kuusiviikkoinen ja kokemukset tässä vaiheessa ovat niin ainutlaatuisia, että tekisi mieli yrittää toistakin. Minä, äiti olen täyttänyt juuri ennen synnytystä 43 vuotta ja iästä huolimatta kaikki meni hyvin. Synnytyslaitokselta lähtiessä kätilö toivotti meidät kotiin sanoilla "tervetuloa uudelleen"! Poika on terve ja topakka, herättelee äidin öisin tarjoamaan ateriaa melko tiheästi, mutta hyvin on jaksettu. Raskausaika oli yksi elämäni parhaimmista kausista. Ennen raskautta en ollut niinkään varma siitä, olenko ollenkaan lapsi-ihmisiä, en esim. ollut pitänyt vauvoja sylissä tai edes tuntenut tarvetta siihen, mutta nyt tiedän, että olen! Tsemppiä kovasti kaikille "iäkkäille" äidiydestä haaveileville!
Toki se voi heittää, mutta ei kyllä 45v. ole yleisesti vaihdevuosia. Itse olen 45v. ja kuukautiskierto säännöllinen eli 28.