Siis MITEN nykyään niin moni vauva painaa n.4kg tai yli syntyessään?
Ymmärrän, että joillakin isokokoisena syntyneillä on oikeastikin geneettistä taustaa painolle. Mutta tosiaan kun seuraa syntyneiden palstaa paikallislehdessä niin siellä on vauvoja 4,8kg, 4,4kg jne.. ja vielä USEA per viikko. Enemmän niitä on kuin alle 3,5-kiloisia. Itse odotan vasta ensimmäistä, olen itse syntynyt pienehkönä. Ei kai ns. "ennen vanhaan" ollut näin paljon isokokoisena syntyneitä, vai? Mistä johtuu, että moni painaa selvästi yli 4 kiloa syntyessään?
Kommentit (23)
Nyt kohta kolmas ja arvioitu noin 4,0kg jos loppuun saakka menee.Koskaan ei ole ollut sokerit korkealla.Kaikilta olen käynyt sokerirasituksessa.Kaikki vauvat kasvaneet heti alusta lähtien reilulla käyrällä.Olemme molemmat mieheni kanssa olleet syntyessään yli 4,0kg.Hyvät geenit sanoi neuvolantäti minulle kun pohdittiin asiaa :)
Nyt kohta kolmas ja arvioitu noin 4,0kg jos loppuun saakka menee.Koskaan ei ole ollut sokerit korkealla.Kaikilta olen käynyt sokerirasituksessa.Kaikki vauvat kasvaneet heti alusta lähtien reilulla käyrällä.Olemme molemmat mieheni kanssa olleet syntyessään yli 4,0kg.Hyvät geenit sanoi neuvolantäti minulle kun pohdittiin asiaa :)
vasta heinäkuussa oli tutkimus tästä, että ei ole vähentynyt, vaikka valistus lisääntyy. Siis oletko tosissasi, että vauvojen normipaino on luonnostaan yli 4 tai jopa 4,5 kiloa ja pienemmät painot johtuu tupakasta??