Sisunaiset 13.9.
Aurinkoista uutta viikkoa kaikille! Kirjoittelen jo ennen virallista viikkolistaa, koska todellakin tarvitsen vahvistusta, ettei viikko heti ekoina tunteina lähde väärään suuntaan!
Viime viikolta plakkarissa selvät plussat, ärsyttävää, muttei mikään ihme. Vedin pähkinähunajapatukoita kaksin käsin ja niissähän energiaa riittää. Nyt siirryn sokerittomalle, SIIS OIKEASTI NYT!! Jos homma ei vähitellen lähde käyntiin, lähteekö se sitten koskaan!?!?!!? Ei varmaan. Seuraava välitavoite ON saavutettava. *ruoskii itseään*
Olin viikonloppuna lenkillä ja samalla mietin, miksi haluan liikkua ja laihtua. Syyt ovat 1) että pysyisin terveenä ja hyvässä kunnossa lapsiani varten 2) että pystyisin juoksemaan kevyemmin, nopeammin ja pitempään 3) että näyttäisin paremmalta. Yleensä mielessä on eniten tuo ulkonäköasia, mutta ei se kuitenkaan tärkein syy ole, kun asiaa oikein alkaa ajatella.
Olisi kiva kuulla, miksi te muut haluatte eroon kiloista! Saisi lisää pointteja, mitä tolkuttaa itselleen heikolla hetkellä.
Kommentit (17)
Siis mä en ole päässyt kirjautumaan tänne taas aikoihin,murrr. Onko teillä muilla ollut kirjautumisen kans ongelmia? monta päivää taas ilmoittaut että kirjautuminen ei onnistu vaikka tunnukset oikein:(
Noh kuitenkin..pari viikkoa on menny ihan päin honkia, olen vain syönyt enkä urheillut. Eilen aloitin taas TIUKAN linjan joten otan vastaan haasteen joka täällä heitetttiin oliko se sarapäkki. Olen niin raukkis etten edes puntarille uskaltanut hypätä:( perjantaina ilmoitan lukeman oli mitä oli
Sarapäkki kyseli syitä laihdutukselle niin kyllä suurin syy on se että en viihdy kropassani!!!! joten nyt tuumasta toimeen, että saisin jotakin miinustuloksiakin
Sokerittoman kuurin eka päivä eli eilinen meni hyvin, en sortunut ja makeanhimo pysyi siedettävällä tasolla. Tänään tulee vaikeampaa... olo on voimaton, kun elimistö totuttelee vähäisempään energiamäärään ja vierotuspäänsärky on tulollaan. Oikeastaan aika hurjaa, että sokerin kun lopettaa, niin tulee ihan kunnon vierotusoireet. No, huomenna pitäisi olla jo helpompaa, tai viimeistään torstaina.
Körömölli & Pumpernikkeli: mitä teidän herkkulakko & tiukka linja käytännössä meinaa, mikä on kiellettyä? Tuosta sokerilakosta vielä, että en aivan täysin totaali ole, karkit, jädet, pullat, limsat, keksit ym. sokeriset herkut on pois, samoin keinomakeutetut tuotteet ja alkoholi. Mutta saatan syödä tavallisen jogurtin tai juoda lasin tuoremehua tai muuta vastaavaa, missä on sokeria. Monet myslit alkaakin sitten jo olla rajoilla, nehän on yllättävän sokerisia ja keksimäisiä, ainakin se, mitä tuolla meidän kaapissa on. Täytynee ostaa jotain terveellisempää.
Leidi & Pihlajanmarja, miten teidän tehoviikko on alkanut? Minäkin luultavasti käyn täällä nyt usein, että saan tahtotilan pysymään yllä.
Ei tullut kahta miinusviikkoa peräkkäin, vaan plussa 300g. Paino oli eilen 75,8.
Sarapäkki kyseli laihdutuksen motiiveista. Mulle tärkeimmät syyt on terveys, parempi kunto ja ulkonäkö myös. Mulla alkoi olemaan sen verran iso vyötärönympärysmitta, että pakkohan sille oli jotakin ruveta tekemään. Mulla kun on eniten ylimäärästä mahan kohalla. Vyötäröltä on lähteny monta senttiä, mutta liikaa siinä on mittaa vieläkin. Ja tietysti on mukava, kun peilikuva miellyttää itseä aina enemmän, mitä enemmän kiloja lähtee. Ja nyt alkaa jo kaikista ihanista vaatteista löytyä kokoja, isoin koko esim. Vero Modan vaatteista ei ole liian pieni enää.
Monella on tehoviikko menossa. Minunki kyllä pitäis. En ymmärrä, miten sitä ei saa itelleen kuria. Ei sais ostaa mitään herkkua muistuttavaakaan kaappiin, ei edes sämpylöitä. Niitä on tullut syötyä... Huomenna pitää kyllä ostaa vaan kaikkea terveellistä :).
Mun herkkulakko tarkoittaa kaikkia makeisia, leivonnaisia, sipsejä, hamppareita yms., mutta kyllä minäkin voin tuoremehulasillisen juoda..ei se minusta ole paha vaan oikeastaan vitamiiniensä vuoksi ihan terveellistäkin!!
Nyt hakemaan 3.lapsi koulusta kotiin..on tää oikeen vapaapäivän viettoa kun ensin vein pojat 8 kouluun, neidin 9 kerhoon ja sit sain hiukan hengähtää ennenkuin piti hakea neiti 12 kotiin, toinen pojista 13 kotiin ja nyt se vimppa tosiaan 14 kotiin..sit voiin jo ruveta laittamaan ruokaa ja tekemään muita kotiaskareita..ihanan rentouttavia nää "vapaapäivät" ;)!!
Se on moro..
...että mitähän mä eilen söin??! Päivä meni niin vikkelään, että syömiset tapahtui ikään kuin ohimennen, mutta kyllä ne suht koht hyvin meni.
Sen kyllä huomasin, etten muistanut juoda tarpeeksi.
Illalla olin ekaa kertaa jumpassa, ja meinasin ihan kuolla, mutta tänään tuntuu hyvältä, kun "lihakset" (ai mitkä?) on vähän kipeenä!
Kävin muuten eilen läpi vaatelaatikkoa, johon olin keväällä pakannut aivan liian pieniä vaatteita. Oli tosi mukava huomata, että suurin osa niistä mahtui päälle (en siis sanonut, että ne näytti hyviltä pääälle, vaan että ne...mahtui)! Siinä mulla ainakin yks syy laihduttaa; että mahdun vanhoihin vaatteisiin.
Oon myös niin kyllästynyt kuulemaan "ootko sä taas raskaana?" Ja toki haluan olla hyvässä kunnossa fyysisesti, että jaksan touhuta lasten kanssa, ja toivottavasti ennaltaehkäistä sairauksia.
Hups, just meinasin vahingossa laittaa suklaata suuhun... missä se maalarinteipppi oikein on??!
Tämän viikon tulos meni ihan arpomiseksi. Valitsin sieltä luvun 80,6kg eli miinusta 300 grammaa.
Toi ohimennen syönti on sellanen mistä mun pitäis päästä eroon, mut ehkä se toteutuu sitten kun lapset on isompia. Kun ehtis nauttia niistä suupaloista mitä syö niin ehkä sitä ei sitten niin huomaamattaan työntäis kaikkea muuta suusta alas. Mä laihdutan sen vuoksi, etten sairastuis aikuisiän diabetekseen ja onhan siitä terveydelle muutenkin hyötyä. Kyllä mä laihdutan myös ulkonäkö syistä ja siksi et vois pukeutua silleen kun haluaa.
Mä en kannata ihan täyttä kieltoa herkuissa.Pyrin pysymään erossa, mutta mun maailma ei romahda siihen jos syön pari salmiakkia. Ehkä alkuun on ihan hyvä täyskielto et pääsee vauhtiin.
Nyt olen kolmena aamuna käynyt tuossa meidän "temppuvaa'alla", ja kyllä se näytti maanantaina ja tänään samaa lukemaan, eilen vähän vähemmän. Eli uskallan ilmoittaa painoksi nyt 77 kg ilman, että huomenna onkin 79. Eli puoli kiloa miinusta. Jee.
Leidille ja muillekin tilitystä alkuviikon syömisistä. Hyvin on mennyt. Maanantaina söin yhden pienen keksin perhekerhossa, mutta senkin olin itselleni ihan etukäteen luvannut. Karkeista miun on paras kieltäytyä ainakin alkuun kokonaan. Muuten en ole ehdoton. Mies oli tehnyt eilen mustikkapiirakkaa, kun oli esikoisen kanssa kahdestaan illalla kotona, ja sitä aion kyllä tänään maistaa. Ruisleipää olen syönyt. Yhden lämpimän ruuan päivässä, esim. eilen tomaattikeittoa, sellaista mysliä, jossa vain vähän lisättyä sokeria (ei tosiaan mitään muromysliä, en voisi kuvitella sellaista syöväni aamupalaksi) ja puuroa. Paljon hedelmiä ja kasviksia. Tiedän, että imetys kuluttaa minulla vielä sen verran paljon, että jos en syö älyttömyyksiä ja liikun edes jonkin verran, niin kyllä paino laskee. Tosin vähitellen tuon imetyksen merkitys alkaa vähenemään, sitten kun alkaa kuopukselle muukin maistumaan kuin maito.
Kävelemässä olen käynyt eilen ja toissapäivänä molempina, mutta yhteensä vain onnettomat puoli tuntia. Loppuviikosta pitäisi olla siihen paremmat mahikset.
Syitä painonpudotukselle: Terveys, eli vähintään olis syytä olla normaalipainossa tai mieluummin vähän alle, ettei ihan ylärajoilla keiku. Ajattelen, että ihan tosi pitkälläkin tähtäimellä (eli sitten reilusti keski-ikäisenäkin) miun ois hyvä painaa alle 70 kg eli jos esim. painan 68 kg, niin bmi on jotain 23,5 (äsken just tarkistin). Mutta kyllä nyt halaun ainakin sen pari kiloa alemmas, koska tuo 68 on sekin itselleni vähän yläkanttiin. Kiloja on jäänyt lähinnä kahdesta edellisestä raskaudesta. Ja siksi sekä ruumiinrakenteeni vuoksi minullakin on kaikki tuossa mahan kohdalla. Ja sehän on taas sinälläänkin terveysriski, mutta tuota rasvaahan periaatteessa pitäisi olla aika helppo hävittää. Mutta aika vähän on sopivia vaatteita, kun en ole paljon lähtenyt näitä isompia ostamaan. Siinäpä toinen syy. En kai voi väittää, ettei ulkonäöllä olisi yhtään merkitystä, varsinkaan kun on nuo kilot tuohon vähän roikkuvaan mahamakkaraan kertyneet. Kyllä se kuitenkin on vasta kolmantena.
Nyt täytyy lähteä antamaan kuopukselle aamupalaa. Ja esikoinenkin taisi juuri herätä. Muut vielä nukkuu. Meillä on tänään kaikilla vapaapäivä, paitsi isoilla kerho sitten myöhemmin.
Pihlis
Eilinen eli sokeriton päivä nro 2 ei ollut aivan täydellinen. Päätä tosiaan särki ja iltasella kavereiden kanssa tuli juotua limsaa. Kalorimielessä lasillinen jaffaa ei tietenkään dieettiä kaada, mutta tuollaisen jälkeen sitä alkaa ihan typerästi pyöriä mielessä, että nyt kun kerta jo meni makean puolelle, niin saman tien voin käydä ostamassa karkkiakin tms. En kuitenkaan käynyt vaan pysyin tiukkana.
Tänään ei ole särkenyt pää ja makeanhimokin on vähentynyt eli olisiko nyt pahin kynnys ylitetty... Kohtuus kaikessa olis varmasti parempi taktiikka pitkäntähtäimen painonhallinnan kannalta, mutta mulla ei vaan oikein onnistu se. Helpompi olla kokonaan ilman.
Onnea miinuksista Allakka & Pihlis! Ehkä tulen miinusporukkaan ensi viikolla minäkin, kyllä tällä kurilla nyt jotain pitäisi saada pudotettua. Näin uuden rutistuksen alussa on vaan sellainen hölmö ‘mitä tääkin nyt muka auttaa’-fiilis.
Mun herkkulakko on pitänyt ja niin on muuten miehenkin, joka lähti myös mukaan, vaikka on oikea "herkkupersii" ;)!!
Töissä on ollut joka päivä jotain hyvää tarjolla, mut kiltisti oon ohittanut ne vaan ja napannu purkan suuhun, hyvä minä :D!!
Minäkään en yleensä kannata totaalikieltäytymistä herkuista, mutta nyt se on vaan kieltäydyttävä, kun kaverille tämmöseen mukaan lupauduin!!Yleensä sanonta kohtuus kaikessa on minusta vallan mainio eli kaikki on sallittua, kunhan pysytään määrien kanssa kohtuudessa..silloin jaksaa paljon paremmin olla "tiukkana" sit noin niinkuin muuten!
Mukavaa torstaita kaikille toivottelee köris
Sokeriton päivä nro 4 käynnissä. Fiilikset samat kuin eilenkin eli ei hirveästi tee makeaa mieli ja olo on hyvä, mutta nälkä meinaa olla, kun en ole muun ruoan syömistä lisännyt. Selvästikin niitä karkkeja olen syönyt ihan nälkäänikin sitten... Mutta tuskinpa pienestä näläntunteesta on haittaa, kun tämä kuuri ei ole pysyvä vaan erikoisilanne. Jos vaikka vatsalaukku vähän kutistuisi. (Voiko se oikeasti kutistua?). Yksi välitön hyvä puoli sokerittomassa meiningissä kyllä on, ja se on se, että kaikki oikea ruoka maistuu todella hyvältä!
Köris, olet kyllä sisukas, kun olet pystynyt olemaan ilman herkkuja, vaikka töissä niitä onkin ollut tarjolla! Tsemppiä loppuviikkoon kaikille!
Pihlis (ja tietty muutkin), tulin tunnustamaan, että eilinen päivä meni syömisten osalta aivan täysin penkin alle. Alkoi jo yöllä, kun en saanut nukuttua (söin kakkua) ja sen kakun voimalla (aina muka "vielä yksi pikkuinen pala" kerrallaan) elin sitten eilisen päivän 3 tunnin unien jälkeen... ja välillä vähän suklaata kyytipojaksi. Eikä se kakki edes ollut mitenkään hyvää... jotain kuivakakkua.
No, loppukakku on roskiksessa, ja viime yö meni jo hiukan paremmin, joten tänään taas kova tsemppi päällä!
Kyllä muuten huomaan, miten tärkeää uni on tässäkin projektissa. Väsyneenä mä ainakin ahdan suuhuni ihan mitä sattuu...
Vaaka oli ilkeä tänään. Onneks ei olllut virallinen punnaripäivä.
Pumpernikkeli, mulla on kanssa joskus ongelmia kirjautumisen kanssa... ei muka oo oikea salasana! En tiedä, mikä oikein on...
Onnea muuten teille lakkolaisille! Mahtavat selkärangat!!! Mä luulen, että jos kieltäisin itseltäni jotain, nin siitä tulis sitten pakkomielle...ajattelisin sitä koko ajan, ja lopulta lankeaisin entistä pahemmin.
ja paino 86,6kg eli oliskohan 200g miinusta, mutta olen tosi tyytyväinen meinaan oli aika mahtavat plussat viimeksi puntarilla..muutama nutrilett päivä ja taas ollaan siinä kohtaa että paino on laskusuuntaan. Tosin tänään on juhlat mutta siellä syön ja juon mitä on tarjolla ja sunnuntaina taas tiukka linja:)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Liki viikko herkkulakkoa takana ja se on pitänyt ongelmitta :)!!Muuten en oo syömisiä merkkaillut ja eipä tuo vaakakaan kauheita tiputuksia lupaa, mutta huomenna ilmoittelen lukeman sitten joka tapauksessa ;)..tarttis vaan olla tiukempi kaiken ruuan suhteen, mut josko ens viikolla tsemppais sit senkin suhteen enempi :)!
köris
Kirjoitin eilen kilometrin verran, mutta taisin unohtaa lähettää sen, kun sitä ei täällä näy. Kiva kiva, saan siis oikein kahteen kertaan kirjoittaa saavutuksistani!
Skarppiviikon tuloksena 700 grammaa. Plussaa. Heh. Että näin tämä rouva skarppaa! Ei vaan, koko viikko meni ihan pyllylleen, lähinnä univajeen ja väsymyksen takia... vaikka kuinka koitin ryhdistäytyä, niin söin ihan vahingossakin.
Mutta, tästä alkaa uusi tsemppiviikko, tän viikon tavotteina on: joka päivä edes pikkuisen liikuntaa (rivakka siivous menee mulla liikunnasta, jos en muuta saa aikaan), juoda paljon vettä, ja syödä järkevästi. Ja menen muuten puntarille joka päivä, ettei tuu taas tuollaisia ylläreitä...
Toivottavasti muilla menee paremmin! Ja jos ei mene, niin ei kuule luovuteta!!!
eli ihan kivat miinukset pitkästä aikaa.
Nyt loppu taas mun löysäily..vaaka näytti aamulla 88.1kg eli kaikki perkuleen kilot taas takasin..plääh :(!!
Tänään alkoi herkkulakko kaverin kanssa ja se kestää ainakin jouluun asti..huh hu!!
Tänään onnistuin ainakin välttämään herkut, vaikka oli työkaverin synttärit ja se toi jotain yli-ihanan näköisiä pipareita tarjolle..myös kotona kaapit tursuu herkkuja viikonlopun synttärijuhlien jälkeen..kattellaas riittääkö tätin itsekuri ja uskokakaa mua..se riittää..pakko uskoa ainakin niin ;)!!
Huomenna vapaapäivä..piti mennä zumbaan, mut kaveri edelleen flunssan kourissa niin peruuntuu taas..hö :(!!
Sarapäkki kyseli syitä laihdutukselle ja mulla ne on se, että rasitteena suvussa on diabetekset yms. eli mä en niitä halua niinkuin en muitakaan tauteja, joihin voin ees hitusen itse vaikuttaa ja toinen on se, etten tykkää kropastani näin..haluaisin ostaa kivoja vaatteita tai sanotaanko niin, että haluaisin, että vaatteet näyttäis kivalta mun päälläni ;)!!
Tsemppiä kaikille..
köris