Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyödyttäisiköhän näin mitättömästä asiasta reklamoida...? :P

Vierailija
12.09.2010 |

Moi!

Onko kellään kokemusta elintarvikkeissa olevien pikku vikojen vuoksi tehtävistä reklamaatioista? Minulla on tuttuja jotka on valittaneet vaikka sun mistä, esim. siitä kun mansikkajogurttipurkissa olikin banaanijogurttia, kun kahvipaketista löytyi kivi, leivästä ruuvi jne.. Saivat sitten korvaukseksi ties miten paljon tuotteita hyvitykseksi. Onko teille sattunut jotain vastaavaa, oletteko saaneet millaisia korvauksia - onko siis kannattanut nähdä vaiva valittaa?

Nyt meillä tilanne, että ostin lapselle Katti Matikaisen xylitol-pastilleja. Pastillipurkissa onkin seassa tavallisia purukumityynyjä, jotain punaisia (mansikkajenkkiä tms. sen näköistä) purukumeja.

Asia ei oikeasti haittaa minua, mutta mietin kannattaisiko kerrankin tehdä valitus... Josko sieltä saisi vaikka läjän xylitol-tuotteita hyvitykseksi? Ja jos valitan, tarvitseeko reklamaatioon jotenkin perustella miksi virheestä on muka koitunut haittaa, esim. "lapseni on allerginen mansikkapurkalle" tms. vai riittääkö vain toteamus että purkissa oli jotain sinne kuulumatonta?

Kiitti jos viitsit jakaa kokemuksesi :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein odotit, jos et kerran saamaasi hyvitykseen ollut tyytyväinen? Jos olet n 2e maksanut leipäpaketista ja saat n 5e hyvityksen, jos yksi leipäpala on jtnk viallinen, eikö se ole ihan ok??

Vierailija
22/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nauraakin, että onkohan joku valittajarekisteri olemassa ja pistesijani kohoaa hurjaa vauhtia. :)

Saarioisten sopassa oli kivi (!). Onneksi ei hammaslohjennut. Laitoin kirjaan ja kiven liitteeksi. Sain 10 euron lahjakortin Saatioisten tuotteita varten ja selvityksen, että kivi lienee joutunut soppaan kasvisten mukana.

Stockmannilta ostin leipomuksia, mitkä eivät olleetkaan, mitä piti. Tarjoilin kyllä leipomukset, mutta sain valituksen johdosta pari oikeanlaista tilalle (lahjakortti deliin), herkuttelin ne sitten juhlien jälkeen työkaverin kanssa.

Geisha-suklaa oli ihan vaaleaa pinnalta. Sain kauppiaalta uuden tuotteen tilalle, kaverit sanoi että olis kantsinut suoraan tehtaalle valittaa suurempien suklaamäärien toivossa ;).

Ravintolassa käännytin pilaantuneen viinin. Tuovat tietty uuden pullon maistettavaksi.

Jne. Nämä tuli äkkiseltään mieleen, olen varmaan pari kertaa kuussa valittanut jostain, SYYSTÄ. En tiedä, miten mulle kaikkea pikku viallista tarttuu mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä reklamoin aina, kun on vähänkään aihetta ja yleensä hyvitykset ovat ylenpalttisia.

Vierailija
24/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuotepakkauksessa on varmasti jokin kuluttajapalvelun meiliosoite. Pistät sinne palautteen, että purkissa oli jotain sinne kuulumatonta. Ei tarvii selitellä mitään ihmeellistä.

Sitten sieltä tulee todennäköisesti vastaus, että lähetätkö tuotteen sinne sillä ja sillä asiakaspalautusnumerolla, niin et maksa mitään kuluja. Paluupostissa saat varmasti pahoittelut tapahtuneesta ja jotain tuotteita hyvitykseksi.

On tärkeä antaa palautetta, sillä valmistajan on tärkeä tietää, missä on mennyt vikaan. Kuluttajan kuuluu kuitenkin saada sitä, mitä hän on ostanut ja varmasti valmistaja haluaa, että heidän tuotteestaan jää sinulle positiivinen mielikuva tapahtuneesta virheestä huolimatta.

Reklamaatio ei ole aina pelkästään valittamista ja korvauksen odottamista. Se on ihan normi toimenpide, kun jotain on mennyt vikaan. Ja se palvelee niin kuluttajaa kuin valmistajaakin.

T: asiakaspalvelun täti

Vierailija
25/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valiolle aurajuustosta, josta valui limaa ja haisi ällölle (ei ollut parasta ennen päivä ylittynyt). SAin kanssa 5 € lahjakortin valion tuotteisiin ja olin tyytyväinen (söin vielä sen alkuperäisen pitsassa kun sanoivat ettei ole vaarallista). Mutta tuon jälkeen mulle on osunut ainakin kaksi kertaa samalla lailla pilaantuvaa/pahan makuista auraa ja nyt oikeasti ärsyttää, että eikö sitä saada kuntoon. Joka kerta en kehtaa valittaa, mutta koskaan ei tiedä saako kunnollista auraa vai pahaa. KOhta vaihdan aurajuuston merkkiä

Vierailija
26/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta en kehtaa valittaa, mutta koskaan ei tiedä saako kunnollista auraa vai pahaa. KOhta vaihdan aurajuuston merkkiä

Miltähän muulta merkiltä mahdat Auraa löytää? :)

Ei vaan, menee ihan OT mutta mua raivostuttaa esim. pitserioissa, joissa mainitaan pitsan täytteenä Aura-juusto, ja sitten se onkin jotain kamalaa sinihomejuustoa...

Vierailija
27/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä jään odottamaan, miten purkkatehtaalla tulevaan viestiini suhtaudutaan :) Aion kirjoittaa sen ihan asiallisesti ja ystävällisesti, plussaa tietty jos sillä irtoaa sitten pastilleja ja purukumia ;)

Ap

Vierailija
28/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purukumi on vaarallista, mikäli sitä saa suuhunsa esim. 1-vuotias, joka ei purukumia vielä osaa purra, vaan nielee sen.

Itse olen reklamoinut monista asioista, osaan on reagoitu, osaan ei.

Vierailija
29/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaute on AINA tärkeää firmoille. Eihän sitä voi muuten tietää että tuotteessa on virhe. Juuri tällaisen asiakasaktiivisuuden takia tehdään tuotteiden takaisinvetoja!

Itse olen reklamoinut suolattomista suolapähkinöistä, homeisista esipaistetuista patongeista, vajaa painoisesta lankakerästä yms yms. Aina olen saanut korvauksen. En ruhtinaallista mutta riittävän.

Vierailija
30/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta en kehtaa valittaa, mutta koskaan ei tiedä saako kunnollista auraa vai pahaa. KOhta vaihdan aurajuuston merkkiä

Miltähän muulta merkiltä mahdat Auraa löytää? :)

Ei vaan, menee ihan OT mutta mua raivostuttaa esim. pitserioissa, joissa mainitaan pitsan täytteenä Aura-juusto, ja sitten se onkin jotain kamalaa sinihomejuustoa...

Ei joku rainbow-juusto maistu ollenkaan yhtä hyvälle!

Vierailija
31/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä "saavassa päässä" eli kokoan valitukset ja laitan eteenpäin. Ja oikeasti, maanantaikappaleita ikävä kyllä pääsee joskus ulos mutta jos tulee odottamattomia valituksia, alkavat isot pyörät pyöriä. Tutkitaan erät ja vastaavanlaiset kommentit muilta markkina- alueilta. Jos labrassa ja käyttäjätesteissä hyvin toiminut annostelija saa valituksia kuluttajilta, se muutetaan. Jos vaipan väri ei miellytä, se muutetaan. Jos valvontakameroista lipsahtelee ulos viallisia tuotteita, ne vaihdetaan.

Korvaus valituksesta on usein aika vähäinen, mutta vaikutus suuri.

Vierailija
32/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valmistajalle kyllä olisi etu tietää, että tuollaisia fiboja sattuu, eli silloin se voisi kyllä ottaa tiedon kiitollisena vastaan ja lähettää jotain vastapalveluksena.

Vierailija
33/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ostin tiikerijäätelöpaketin, jossa ei ollut raitoja, siis pelkkää vaniljaa oli tuupattu kuoriin

- ostin olutta, pullollisen, jossa oli vain puolet jäljellä (kuka lie hörninyt tai tehtaassa täytetty vain puolilleen, korkki oli kunnolla kiinni)

- Grilliltä ostin kerran peremecin (mitenkä lie kirjoitetaan), siellä oli raudankappale mukana, siitä valitin, ja tätönen tiskillä sanoi, että sellaista sattuu, ei mitään korvauksia!

Vierailija
34/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut noin puoli vuotta käytössä ja pesty pesuohjeen mukaan - paljon toki pidetty. Nyt täynnä pienenpieniä reikiä, ihan kun jotain hiiren tekemiä - saumoissa ja muualla. Yökkäri maksoi uutena jotain 70€ pintaan. Reklamaation käsittely kesti kuukauden päivät, mutta sain sieltä vastineen ja lahjakortin samalle summalle sekä Marimekon tekstiilikukkaron hyvitykseksi vielä. Ihan tyytyväinen olin tuohon - kuittia minulla ei ollut enää tallella mutta eiköhän jollain erämerkinnöillä selvinnyt valmistusajankohta suunnilleen. Tuon yökkärin olin vielä lahjaksi antanut, joten oli vähän noloa kun se sillä tavalla alkoi hajoamaan. Viallinen tuote tietenkin piti lähettää tehtaalle tutkittavaksi. Tuolla hinnalla odotan saavani vähän parempaa laatua kun jostain Tarjoustalosta. Kiitos Marimekolle asian asiallisesta hoitamisesta! Toivottavasti jatkossa laatu pysyy.

Vierailija
35/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersilta sain 20€ lahjakortti uusiin vaippoihin kun muutama meni rikki puettaessa.

Joulun aikaan lähetin viestiä Brunbergille, laatikossa oli 5 pusua kuuden sijaan. Avaamaton oli paketti. Sain Kilon verran suklaata, ja hyvä niin, koska paketissa oli erilaisia levyjä ja pusseja, sain siis maistiaisia ja tykästyinkin pariin levyyn, ja ostan sitä siis nyt. + että sain pitää ne pusut.. : )

Maustepussia (rikkinäinen) lähetin kerran takaisin, ei vastausta sieltä.. (Se oli siihen aikaan kun jauhetta kirjeessä olisi ollut voinu olla vaarallista..)

Paistinpannu Selectiltä lähetin heti sen saapunutta mulle. Oli pieni naarmu munapannussa. Sain uuden.. MUTTA

Isommassa pannussa oli myös takuuta jotain 2 vuotta, ja ei kestänyt kuin puol vuotta. Reklamaatio siis tein, ja en vain kerran vaan sähköpostia meni ainakin viisi, muistaakseni..

Ei vastausta..

Sitten hankin laadukas pannu, joka on kestänyt jo kahdeksan vuotta..

Vierailija
36/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Marinoidut kanasuikaleet, 400g paketin sisältö, josta ehkä 100g itse kanaa. Sain jonkun 3e tilille hyvityksenä.

-Wokvihannespussi, jossa oli vähemmän vihanneksia kuin piti. Sain 5e lahjakortin yhteen päivittäistavaraketjuun :)

Eikä tarvinnu tosiaan lähettää mitään todisteita minnekään. Netissä tein reklamaation.

Vierailija
37/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikropopcorneista. Pakkauksesta oli tullut rasvat läpi. Sain paljon erilaisia sipsejä korvaukseksi!

Vierailija
38/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit reklamoida asiasta, onhan valmistajankin hyvä tietää ettei pakkauspuolella ihan kaikki ole mennyt putkeen...

Minua olisi ainakin ärsyttänyt purkat, en syö itse eikä lapsi (1v) vielä osaa syödä purkkaa. Roskiin olisivat menneet.

Vierailija
39/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Ruispukuloita, joissa oli muoviosa yhden leipäpalan sisällä. Kuulemma oli peräisin jostain prosessilatteesta. Hyvitykseksi sain pussillisen ruispuikuloita (siis paketillisen virheellisen tilalle), jotain vimpuloita tai vilpertti (tai jotain sellaisia sämpylöitä) ja pussillisen dallas-pullia. Siis johan ne postikulut viallisen tuotteen lähettämiseksi plus kaikki vaiva soitteluineen maksoi enemmän kun nuo "ylimääräiset" sämpylät ja pullat. Näin siis Fazer hyvittää.

Virheellisestä tuotteesta pitää valittaa ensisijasiesti kauppaan, josta tuote on ostettu. Eli sinun tarviinut maksaa postimaksuja ym.

Vierailija
40/47 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Ruispukuloita, joissa oli muoviosa yhden leipäpalan sisällä. Kuulemma oli peräisin jostain prosessilatteesta. Hyvitykseksi sain pussillisen ruispuikuloita (siis paketillisen virheellisen tilalle), jotain vimpuloita tai vilpertti (tai jotain sellaisia sämpylöitä) ja pussillisen dallas-pullia. Siis johan ne postikulut viallisen tuotteen lähettämiseksi plus kaikki vaiva soitteluineen maksoi enemmän kun nuo "ylimääräiset" sämpylät ja pullat. Näin siis Fazer hyvittää.

Virheellisestä tuotteesta pitää valittaa ensisijasiesti kauppaan, josta tuote on ostettu. Eli sinun tarviinut maksaa postimaksuja ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi