Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyödyttäisiköhän näin mitättömästä asiasta reklamoida...? :P

Vierailija
12.09.2010 |

Moi!

Onko kellään kokemusta elintarvikkeissa olevien pikku vikojen vuoksi tehtävistä reklamaatioista? Minulla on tuttuja jotka on valittaneet vaikka sun mistä, esim. siitä kun mansikkajogurttipurkissa olikin banaanijogurttia, kun kahvipaketista löytyi kivi, leivästä ruuvi jne.. Saivat sitten korvaukseksi ties miten paljon tuotteita hyvitykseksi. Onko teille sattunut jotain vastaavaa, oletteko saaneet millaisia korvauksia - onko siis kannattanut nähdä vaiva valittaa?

Nyt meillä tilanne, että ostin lapselle Katti Matikaisen xylitol-pastilleja. Pastillipurkissa onkin seassa tavallisia purukumityynyjä, jotain punaisia (mansikkajenkkiä tms. sen näköistä) purukumeja.

Asia ei oikeasti haittaa minua, mutta mietin kannattaisiko kerrankin tehdä valitus... Josko sieltä saisi vaikka läjän xylitol-tuotteita hyvitykseksi? Ja jos valitan, tarvitseeko reklamaatioon jotenkin perustella miksi virheestä on muka koitunut haittaa, esim. "lapseni on allerginen mansikkapurkalle" tms. vai riittääkö vain toteamus että purkissa oli jotain sinne kuulumatonta?

Kiitti jos viitsit jakaa kokemuksesi :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommosesta reklamoisin, jos ei muusta syystä niin siitä, että meillä ei lapset vielä edes osaa syödä purkkaa.

Vierailija
2/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisesta! Eikä todellakaan tarvitse selittää mitään allergia-asioita tms. Pakkauksessahan oli jotain sinne kuulumatonta ja oikeaa tavaraa sen kustannuksella ehkä liian vähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä perusteluksi tarvitse muuta kuin se, että tuotteessa on vikaa, eli tässä tapauksessa sinne kuulumattomia purukumeja.

Vierailija
4/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties kuinka monessa purkissa on jotain muuta...

Itse soitin eräälle suklaanvalmistajalle koska suklaalevy olikin auki toisesta päästä, siis liimaus oli epäonnistunut. Saimme hyvitykseksi muutaman suklaalevyn ja konvehtirasian :)

Vierailija
5/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta tein reklamaation jäätelöstä, oli ihan täysin syötävää mutta sisältä ei ollu tasaisesti sekoittunut. Sain sitten postissa 5€:n arvoisen kupongin millä voin ostaa lisää jäätelöä. :)

Vierailija
6/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistän valituskirjelmää menemään :) Pitääköhän minun lähettää se koko purkki jonnekin, vai uskovatko jos laitan vain esim. sähköpostia?

Ap

Vierailija
7/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Ruispukuloita, joissa oli muoviosa yhden leipäpalan sisällä. Kuulemma oli peräisin jostain prosessilatteesta.

Hyvitykseksi sain pussillisen ruispuikuloita (siis paketillisen virheellisen tilalle), jotain vimpuloita tai vilpertti (tai jotain sellaisia sämpylöitä) ja pussillisen dallas-pullia.

Siis johan ne postikulut viallisen tuotteen lähettämiseksi plus kaikki vaiva soitteluineen maksoi enemmän kun nuo "ylimääräiset" sämpylät ja pullat.

Näin siis Fazer hyvittää.

Vierailija
8/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita se ensin ja sitten paketti perään, jos kysyvät. todennäköisiti sun pitää laittaa siitä rasiasta joku eränumero tmv. siihen sähköpostiin

Vierailija
9/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus lukioaikana piruuttani lähetin avaamattoman purkkapaketin josta siis puuttui yksi purukumityyny...sain pari pakettia purukumia,suklaapatukoita,karkkia jne...oikeasti aika paljon.En tiedä miten nykyään hyvittelevät..lukiosta kun on vierähtänyt sen 17v :P

Vierailija
10/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Ruispukuloita, joissa oli muoviosa yhden leipäpalan sisällä. Kuulemma oli peräisin jostain prosessilatteesta.

Hyvitykseksi sain pussillisen ruispuikuloita (siis paketillisen virheellisen tilalle), jotain vimpuloita tai vilpertti (tai jotain sellaisia sämpylöitä) ja pussillisen dallas-pullia.

Siis johan ne postikulut viallisen tuotteen lähettämiseksi plus kaikki vaiva soitteluineen maksoi enemmän kun nuo "ylimääräiset" sämpylät ja pullat.

Vierailija
11/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että postimaksuista en tosiaan maksanut, vaan sain jonkun asiakaspalautus numeron, jolla sai palauttaa ilman postimerkkiä, mutta siitä pussista maksoin. Ja kyllähän se postissa asioiminen on aika vaivalloista, kun niitä ei enää joka nurkalla ole (vaan meilläkin aika kaukana).

Vierailija
12/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvauksesta tai pussillisesta uusia "vimpuloita"?

Vierailija
13/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että virheellinen erä saadaan pois myynnistä.

Laita positiiviseen sävyyn, jos arkailet.

Vierailija
14/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisen positiivista tai negatiivista ainakaan itse kirjoittanut.

Kirjoitin, että leivässä on muovipala ja laitoin sen leivän muovipaloineen Fazerille. Ja en todellakaan ollut tyytyväinen saamaani "hyvitykseen". Siksipä kirjoitinkin tänne, ettei kannata turhasta sinne rutista. Ehkä tehokkainta onkin levittää sanaa täällä netissä, että tuote ei ole vastannut sitä tasoa, jota voisi edellyttää.

- 8 (muistaakseni)

Vierailija
15/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen valittanut homeessa olleesta juustosta. Sain lapun, jolla sai ilmaiseksi kaksi samanlaista juustoa. (Homeista juustoa ei tarvinnut lähettää minnekään, vaan juustossa olleiden eränumeroiden yms. ilmoittaminen riitti.)

Toisen kerran valitin kalaleikkeen sisällä olleesta pahvinpalasta. Sain viiden euron lahjakortin.

Vierailija
16/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olinko liian raju tms, mutta sivusta ne aina repesi, kun laitoin jalkaan.

Sain ohjeen laittaa paketin takaisin tehtaalle ja myöhemmin tuli takaisin pahoittelukirje ja pari vaippapakettia. Olin todella yllättynyt ja kiitollinen!

Vierailija
17/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuudessa työskentelevänä ihmisenä voin sanoa että reklamointi kannattaa vaikka sillä nyt ei kauheesti tienaakaan. Valmistajat ovat varmasti kiitollisia että heille huomautetaan mahdollisesta virheestä tuotantoprosessissa.

Ja kyllä, henkilökohtaisesti mä olen iloinen pienistä asioista ylipäänsä, jopa 5 euron setelistä teeostoja varten kun kerran reklamoin teepussin josta puuttui naru. Tai sitä oli pieni pätkä nidottuna teepussiin kiinni. Eikä sitä minnekään tarvinnut lähettää, ei edes valokuvaa vaikka tarjouduin :)

Vierailija
18/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Atrialle, kun broilerin suikaleissa oli luunpala, joka ehti lapsen suuhun asti.

Atrialta sain hyvityksenä 20e arvoisen ostosetelin Atrian tuotteisiin.

Liberolta tuli pieni paketillinen (25kpl) vaippoja. Vaipoista valitin siis sen takia, että se teippisysteemi oli viallinen jossain 3 vaipassa ehkä.

Eikä kummallakaan kerralla ole todellakaan tarvinnut maksaa postimaksuja.

Mies on myös aikoinaan reklamoinut ainakin Atrialle ja Fazerille.

Vierailija
19/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omituinen haju. Tai lähinnä ihmettelin asiakaspalautukseen, mistä moinen haju johtuu (kuin joku liima tms). Muistaakseni Valiolta kertoivat maidon olevan ihan käyttökelpoista, maitoon oli vaan irronnut hajua jostain purkin tai liiman aineosasta. Kirjoittivat viestiin, että ymmärtävät kyllä ettei maito ole miellyttävää käyttää (en edes ollut uskaltanut maistaa maitoa, enkä maistanut jälkeenpäinkään, kun olin kaatanut jo maidon viemäriin). Lähettivät 5 euron arvoisen kupongin, jolla sai ostaa Valion tuotteita kaupasta. Ei maksanut mulle mitään, muuta kuin pari minuuttia jotka käytin netissä palautteen kirjoittamiseen.

Vierailija
20/47 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa, kyllä rahoilleen pitää saada aina vastinetta ja kyllä ne valmistajatkin haluaa tietää, jos tuotteissa on vikaa.

Olen itse valittanut melkein aina ja saanut hyvityskortteja, tosin hyvitykset ovat taineet pienentyä 10v. aikana...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi