Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia ehkäisylaastarin käytöstä?

Vierailija
11.09.2010 |

Itse harkitsen pillereiden tilalle kun kierukka ei kiinnosta... Kokemuksia olisi kiva kuulla!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää siinä oli se, että vain kerran viikossa tarvitsi muistaa vaihtaa laastari. Ihan minimaalista ihoärsytystä oli, eli irroitetun laastarin alla pientä punaista näppyä, joka kylläkin hävisi samantien, ei siis haitannut.

Huonoa laastarissa oli sen rumuus, jos kiinnitti sen näkyvälle paikalle. Niissä reunoissa se liima keräsi kaikkeä nöyhtää, ja muuttui mustaksi reunukseksi laastarille, viikon loppua kohden näytti aika törkyiseltä. Kiinnittelinkin lähinnä esim. alavatsaan, jossain käsivarressa kesällä ois ollut tosi ruma.

Mutta siis suosittelen, oli vaivaton käyttää!

Vierailija
2/7 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tietoa hinnasta, onko pillereiden tasolla? Itseänikin kiinnostaa juuri siksi, ettei tarvitse kuin kerran viikossa vaihtaa, pillerit meinaa unohtua. Lisää käyttäjiä? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käyttänyt joten en niiden hinnoista tiedä. Laastarit maksoivat muistaakseni n.14 euroa/kk, hui kun kuulostaakin kalliilta. Siitä on nyt pari vuotta kun lopetin käytön, en tiedä onko sen jälkeen tullut muita merkkejä kuin Evra, ja mikä on hintataso.

Ohjeissa neuvottiin muutama kiinnityspaikka, vaihtoehtoina taisi olla alavatsa, yläselkä, käsivarsi ja pakara, ei kerrottu syytä miksi juuri nämä paikat.

Vierailija
4/7 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se laastarin liima on aika voimakasta, kun on tarkoitettu pysymään viikon paikallaan. Jos on herkkä iho, voi tulla ihottumaa.

Vierailija
5/7 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alan jo epäröidä, vaihdanko sittenkään pillereitä pois... Suurin osa oli kuitenkin negatiivisia kokemuksia tavalla tai toisella. Ja jossain luki että laastarista irtoaa 60% enemmän estrogeenia kuin pillereistä. Jaa-a, liekö sittenkään viitsii alkaa kokeilemaan. AP

Vierailija
6/7 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytin laastaria vuonna -06 vähän vajaa puoli vuotta. Lopetin tammikuussa -07 käytön tehtyäni positiivisen raskaustestin. ;)

Toki tuo mahdollisuus pillereissäkin, mutta tuossa laastarissa riski nousee heti jos on vähänkään huonosti kiinni tai vaihtamis ajankohta väärä...

Itseä ei kaduta, mutta jos varmaa ehkäisyä etsii, niin minä en suosittelisi! :)

Vierailija
7/7 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evra ehkäisylaastari - https://onlinecheappills.com/evrafi.html Itselläni ollut Evra käytössä 2 kertaa 1 vuotta. Ekalla kerralla lopetin vain, kun ehkäisylle ei ollut tarvetta ja nyt tosiaan taas ollut käytössä se 1 vuotta ja jatkuu. Itse olen kokenut Evra erittäin käytännölliseksi ja hyväksi. Iho on laastarin poiston jälkeen voinut olla hieman punakka, mutta palautunut nopeasti ennalleen. Kuukautiset pysyneet normaalin pituisina ja muutenkin ihan perusolo. Ensimmäisellä kerralla laastari taisi toimia paremminkin, mutta johtuneen varmaan, että nyt on hieman erilainen siitä, että raskauden jälkeen kroppa on muutenkin erilainen. Laastarilla on myös pystynyt hyvin siirtämään kuukautisia ilman ylimääräistä tiputtelua yms. Suosittelen siis kokeilemaan ainakin sen 4 kk mitä yleensä sanotaan. Itse olen kokeilkut aikanani kolmea eri pilleriä ja hormoonikierukkaa, joten omat vaihtoehtonikin olivat vähissä ja toivon, että tämä tulee jatkossakin toimimaan yhtä hyvin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi