Mitkä vaunut sopivat pitkille ihmisille, ettei tarvitse potkia vaunuja
Eli mitkä vaunumerkit on valmistettu tällaisille pitkille suomalaisille?
Minä olen 183 senttinen ja mies 195 cm pitkä. Kokeilimme Brion ja Teutonian vaunuja ja reipas kävely ei onnistu, kun varpaat kolahtelevat vaunuihin.
Haluaisimme isot ilmakumirenkaat (kotoa lähtö on aina hiekkatietä), heittoaisan ja sellaisen vaunumallin, johon saa vauvan turvakaukalon telakalla ja niin, että turvakaukalo kävisi toisella telakalla myös autoon.
Ehdotuksia?
Ja kertokaapa myös, että mitkä vaunut kuuluvat ns. premium-merkkeihin, mitkä ovat keskitasoisia ja mitkä ns. halpisvaunuja. Vaunuliikkeissä ei oikein tähän kysymykseen haluttu ottaa kantaa. kaikki tuntuvat myyvän vaini niitä omia merkkejään.
Kommentit (56)
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1083&toi…
Ja käy luonnollisesti vain Emmaljungan rattaisiin/kaukaloon.
Kaukalo:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=858&toim…
kevyimmät työntää lumessa ja loskassa!
Saksalaiset ovat pitkiä ihmisiä, osaavat tehdä isoille ihmisille mm. kenkiä, autoja ja lastenvaunuja.
Suosittelen Hartan-merkkisiä kärryjä. Meillä tykätty tosi paljon just tuosta syystä, että juostessakaan ei osu omat jalat kärryihin ja työntöaisa on todella hyvin eri korkeuksille säädettävissä.
ja lisäys vielä, että meidän Emmaljungissa on täyskumipyörät, eli ei tarvi pumppailla ja tosi hyvä työntää esim. lumessa.
Pikkupyöräisiä en ottaisi mistään hinnasta kun kaikki loska jää niihin kiinni.
Minusta nuo Emmaljungat on niin juntin näköisiä.:/
tuleeko vaunut käyttöön vai näyttöön... Mä ottaisin kyllä ekan vaihtoehdon mukaiset.
Ja ehdottomasti teleskooppisäätöisellä sport rungolla.
Saa Emmaljungan oman turvakaukalon runkoon kiinni.
Laatu ja turvallisuus parasta markkinoilla. Kauneus on katsojan silmissä...
kun meillä oli Briot. Oisko se sitten askeleen pituus kumminkin tms kun sen aiheuttaa. Nyt on Emmaljungan Citycrossit, en enää potki.
nuo bugaboot on tosi rumia! Ja noilla etupyörillä ei voi päästä talvella eteenpäin!
ja työntäjät 180 ja 192. Kahdet vaunut on olleet, Hartanit (Skater X) ja Bugikset. Bugikset tuntuvat Hartaneiden jälkeen leluilta. Hartanit kulkevat säässä kuin säässä hyvin ja Bugikset myös talvirenkailla jumittavat. Emme asu missään pöpelikössä vaan Espoon keskellä.
Bugikset eivät ole olleet todellakaan hintansa arvoiset. Korjautimme Hartanit autokorjaamolla kuntoon. Jos Bugikset kiinnostavat, niin meillä tosi nätit puna-beiget myynnissä (myös kaikki ihana rekvisiitta löytyy, esim. päivänvarjo, seisontalauta, hoitolaukku ja makuupussi :-). Kaupan päälle lähtee kuutio vauvanvaatteita...). Hartaneista emme luovu, ovat olleet käytössä kuusi vuotta lähes joka päivä ympäri vuoden.
... kävellä rattaiden rinnalla. Mun mies on kans pitkä ja se työntää yhdistelmävaunuja niin, että kävelee itse niiden rinnalla. Sujuu hyvin niinkin.
Kantsii tosiaan ostaa sellaiset vaunut, että molemmat pystyy työntään vaunuja.
Meilläkin oli sisareltani lainavaunut, emmekä voineet siis kommentoida mistään puutteista saatikka vaihtaa niitä toisiin.
Vaunujen mataluudesta johtuen mies ei tykännyt työntää niitä ollenkaan. Meidän yhteiset kävelyt kuivuivat nopeasti kokoon.
Oli aika kärvistelyä, kun saimme serkultani vaunut "lainaan" ja ei voinut sitten palauttaa niitä ja sanoa syyksi, että nää on meille liian pienet.
Meillä 175cm & 192cm työntäjillä Gessleinit. Olemme tykänneet kovasti.
Näissä on koppaosa aika matalalla ja se on hyvä, mutta työnnettävyys on hyvä ja säätömahdollisuus työntöaisassa. Meillä ei ole ollut käytössä muita yhdistelmävaunuja, mutta olen kokeillut niitä muilla ja pidän edelleen Gessleineista. Nuo Hartanit näyttävät myös toimivilta, mutta en osa sanoa onko niitä pitkän yhtä hyvä työntää.
Tavarakoppaan rattaiden alle ei mahdu montaa kauppakassia, jos se on lisäarvo.
Jos lapsia on useampi, niin seisomalaudan kanssa pitkän on vaikea olla osumatta seisomalautaan. Tosin näin on varmasti muissakin merkeissä. Hyvin onnistuu se vierestä työntäminen, kun kyydissä on seisomalautalainenkin, ei silloin yli 5km matkoja rattailla mennä :)
Mielestäni Gesslein on 'laatumerkki', jos sillä on jotain väliä.
Emmaljungan Duo Edge Sportit tai vastaavat. Niissä heittoaisa ja teleskooppiaisa (teleskooppi antaa lisätilaa jaloille) Näyttävät ihan kivalta mun mielestäni- Esim.. <a href="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/757501_757600/emmaljunga-duo-edge-…" alt="http://image.nettix.fi/extra/itemimg/757501_757600/emmaljunga-duo-edge-…">http://image.nettix.fi/extra/itemimg/757501_757600/emmaljunga-duo-edge-…;
Meillä nuo on sportit ja olemme olleet todella tyytyväisiä.Hinta tosin arvokas.Jos teillä on auto,kannattaa ensin tarkistaa yhdistelmän mitat jotta sopivat autoon.Meillä mahtuu mukavasti renkaat irrotettuna.
Pituus eroa meillä on yli 30cm, 168/200.
kun meillä oli Briot. Oisko se sitten askeleen pituus kumminkin tms kun sen aiheuttaa. Nyt on Emmaljungan Citycrossit, en enää potki.
Kommenttisi hieman ristiriitainen;)
Emmaljungan rattaat ja Cragon kaukalo. Mutta adapteria ei ole, ja kaukalon saa ihan tukevasti rattaiden päälle.
Oon 180 cm ja olen tykännyt Emmaljungista. Työntöaisan korkeus on hyvä, ei tuu selkä kipeeksi ja jalat ei myöskään (yleensä) kopsu alakoriin.
Meilläkin asia ajankohtainen ja käytiin tutustumassa Gessleineihin. Ne ainakin tuntui kaupassa aika korkeilta.
- kärryttelettekö paljon hiekkateillä vai pääasiassa asfaltilla? - tarvitseeko vaunuja nostella autoon yksin paljon? - liikutteko julkisilla tai esim vanhan mallisilla ratikoilla? - käytkö kaupassa vaunujen kanssa suurostoksilla? - matkustatteko paljon? On aivan eri asia asua maalla ja työnnellä vaunuja auraamattomilla teillä, koiraa ulkoilutaessa kun asua keskustassa ja nostella yksin vaunuja autoon joka päivä tai matkustaa ratikalla (suomalaiset ovat huonoja auttamaan joten yksin saat taistella vaunusi kyytiin). Meidän vain 193 cm mies ei voinut ottaa Bugiksia kun se koppa on pirun alhaalla että sai olla aivan kyykyssä nostamassa vauvaa pois :( Emmaljugat, Briot ja muu suuret vaunut taas on mahdottomia nostella yksin päivittäin useasti autoon eikä usein edes mahdu tavalliseen autoon pyöriä irroittamatta eli ei nekään. Phil&Teds meni kompromissina ja niihin saa nykyään myös adapterit. Mutta katso myös Micralite ja Mutzy netistä, molempiin saa "pidennys"palat :)
Oli aika kärvistelyä, kun saimme serkultani vaunut "lainaan" ja ei voinut sitten palauttaa niitä ja sanoa syyksi, että nää on meille liian pienet.
johon vauva mahtuu isompanakin talvikamppeineen nukkumaan. Ja teleskooppiaisan kanssa kävelytilaa jää hyvin.