Mitkä vaunut sopivat pitkille ihmisille, ettei tarvitse potkia vaunuja
Eli mitkä vaunumerkit on valmistettu tällaisille pitkille suomalaisille?
Minä olen 183 senttinen ja mies 195 cm pitkä. Kokeilimme Brion ja Teutonian vaunuja ja reipas kävely ei onnistu, kun varpaat kolahtelevat vaunuihin.
Haluaisimme isot ilmakumirenkaat (kotoa lähtö on aina hiekkatietä), heittoaisan ja sellaisen vaunumallin, johon saa vauvan turvakaukalon telakalla ja niin, että turvakaukalo kävisi toisella telakalla myös autoon.
Ehdotuksia?
Ja kertokaapa myös, että mitkä vaunut kuuluvat ns. premium-merkkeihin, mitkä ovat keskitasoisia ja mitkä ns. halpisvaunuja. Vaunuliikkeissä ei oikein tähän kysymykseen haluttu ottaa kantaa. kaikki tuntuvat myyvän vaini niitä omia merkkejään.
Kommentit (56)
nämä uudemman muotoilun rattaat ovat usein telakallisia, mutta jokseenkin heppoisia monilta ominaisuuksiltaan, vaikka hintaa tuleekin helposti tonni kärryille.
Meillä Bugaboot, kaikilla noilla mainitsemillasi "vaatimuksilla". Lisäksi meillä on Maxi-Cosin kaukalo, sen saa adaptereilla kiinni Bugaboohon ja omalla adapterillaan kiinni taas autoon.
... kävellä rattaiden rinnalla. Mun mies on kans pitkä ja se työntää yhdistelmävaunuja niin, että kävelee itse niiden rinnalla. Sujuu hyvin niinkin.
Emmaljungan Duo Edge Sportit tai vastaavat.
Niissä heittoaisa ja teleskooppiaisa (teleskooppi antaa lisätilaa jaloille)
Näyttävät ihan kivalta mun mielestäni-
Esim..
http://image.nettix.fi/extra/itemimg/757501_757600/emmaljunga-duo-edge-…
on I'coon kolmipyöräiset juoksurattaat, joissa on teleskooppivarsi. Ja pisimmillän menee varmasti parimetrisellekkin!Malli on 4 vuotta vanha, mutta vastaavia on vieläkin myynnissä, I'coon rattaissa on usein tuo teleskooppivarsi. Ja meillä rattaat on kestänyt kovassa käytössä ja neljä vuotta!Kannattaa tutustua...
en sitten tiedä, onko sama malli, jota olette jo kokeilleet. Tässä on aisassa korkeudensäätö. Minä 177cm, mies 187cm saadaan molemmat hyvä työntökorkeus eikä jalat ota vaunuun kiinni.
I'coo:ssa ei ole heittoaisaa, mutta mielestäni nuo muut ominaisuudet. Ne eivät ole ainakaan halpisvaunut.
ennen oli kaikilla kun ei muuta ollut, mutta nyt kun on varaa valita kukaa niittä vielä ostaa.
Teutonia Prestiget nyt jo 2 vuotta, ja ollaan 175 ja 195cm.
Heittoaisaa ei ole mutta muuten täyttää kriteerisi: Mutsy Urban Rider. Kuulunee premium-merkkeihin. Saa kiinni Maxi-Cosin kaukalon
eivät mitkään heppoiset kiinanmiinat tai julkkisvaunut, tehty pohjoisen oloihin. Ja niihin saa adapterin turvakaukaloa varten!
ennen oli kaikilla kun ei muuta ollut, mutta nyt kun on varaa valita kukaa niittä vielä ostaa.
Hyvä jälleenmyyntiarvo ja tunnettu laatu.
eivät mitkään heppoiset kiinanmiinat tai julkkisvaunut, tehty pohjoisen oloihin. Ja niihin saa adapterin turvakaukaloa varten!
Mistä niitä saa? Meillä Emmaljungan rattaat ja Cracon turvaistuin.
...tosin ei ole heittoaisaa, mutta muuten loistava yhdistelmävaunu.
Meillä Brio Duot toimi hyvin, minä 182 cm ja mies 192 cm. Myös Emaljungat olisivat olleet Ok, mutta valitsimme Briot.
Että kävistköhän nuo emaljungat sitten meillekkin... Kovasti on tässä miehen kanssa vaunuostoksia mietitty. Minä itse olen 156cm pitkä ja mies 190cm. Eli pitäs sellaiset löytää mitä molemmat vois suht näppärästi työntää...
pitkän ihmisen kannattaa valita sellainen malli, jossa säädettävä työntöaisa. Ensimmäisissä ostamissani vaunuissa (Emmaljunga Edge) oli sellainen - jo siis vuonna 2001.