Tekis mieli käräyttää kaverin mies pimeistä duuneista!
Kaverille en pahaa haluaisi, mutta miksi ovat molemmat niin tyhmiä, että rehvastelevat sillä, että mies puolet vuodessa korkealla ansiosidonnaisella ja sitten tekee pimeitä töitä kaikki talvet. Lavertelevat ja kertovat siitä ulkopuolisille: tottakai (hyvätuloistakin) veronmaksajaa alkaa vituttaa, että joku saa noin helpolla rahaa!
Mutta onko mulla loppuelämäni huono omatunto, jos sen teen? Ja miten tällainen käräyttäminen edes tehdään? Voiko verottajalle ilmoittaa nimettömänä?
Kommentit (39)
Ei siitä kyllä naapureille mitään seuraamuksia tullut. Olivat ilmeisesti tarpeeksi röyhkeitä eikä kukaan halunnut tutkia asiaa... Mies kävi naapurikaupungissa pimeästi töissä ja nosti samalla työttömyyskorvausta. Olivat Kelaan ilmoittaneet asuvansa asumiserossa ja vaimo sai yh-korotukset lapsilisiin sekä nosti asumistukea. Kaiken huipuksi sai suurimman osan vuokramenoista kuitattua sossusta. Mikäs heidän sitten oli noilla pimeillä ylimääräisillä MEIDÄN KAIKKIEN MAKSAMILLA VEROTULOILLA maksaa asuntolainaansa myöhemmin...
Mutta tosiaankaan kukaan ei ainakaan kaverini mukaan ollut kiinnostunut asiasta, ei Kelassa, verotoimistossa eikä sossussa.
Miten voi olla noin kivoja "kavereita" joillain, että ihan hyvää hyvyyttään miettivät käräyttämistä - asen takia, kun kateellisuus kalvaa! Eikö se oma elämä riitä, miksi pitää mennä aiheuttamaan vaikeuksia muille? Tylsä, pieni, kateellinen ihminen, jos käräytät, niin toivottavasti jäät kiinni :) Ja kaikki kaverinne kuulevat, ettei teihin voi luottaa, kun tulette niiin kateellisiksi.
Joo ja tottakai sen voi itselleen perustella vaikka kuinka ylevin tarkoitusperin, mutta ajatus on kuitenkin, että "vitsi kun noilla on rahaa helpommin kuin itellä". Varmaan perheellä ja kaverillasi menisikin hyvin niitä verorästejä maksellessa? Just, et halua satuttaa kaveriasi...ethhän toki.
käräyttämässä ihmisiä millon mistäkin. Soita poliisille ym. mitäs täällä kyselet?
Mutta ymmärrätköhän sä, että mä en ole sitä niille ihmisille, jotka toimii lakien mukaan ja on rahansa ansainnut/saanut/perinyt! Onko se paha joka käräyttää ja se hyvä, joka huijaa?
itse saa helpolla rahaa? Se lienee ongelman ydin.
Mieti nyt omasta näkökulmastasi: jos raha tulisi sinulle itsellesi samalla tavalla, pitäisit sitä vain luonnollisena ja käräyttäjää pikkusieluisena ja kateellisena paskapäänä.
Mutta ymmärrätköhän sä, että mä en ole sitä niille ihmisille, jotka toimii lakien mukaan ja on rahansa ansainnut/saanut/perinyt! Onko se paha joka käräyttää ja se hyvä, joka huijaa?
Nämä veroja maksamattomat urhot syövät nimittäin SINUN ruokapöydässäsi, koska SINÄ maksat veroja heidänkin puolestaan.
Siitä vain soitto nimettömään puhelimeen,
pimeitä hommia niin saat lisää rahaa jos se kerran noin paljon ketuttaa.
Kerro toki "kaverillesi" ajatuksistasi, saat sitten suoraa palautetta. Voit uhata, että jos he eivät ala maksaa veroja, niin käräytät heidät. Katsoppa sen jälkeen montako kaveria sinulla on jäljellä ja paljonko sinuun luotetaan tuollaisen jälkeen. Vitsit, onneksi itselläni ei ole noin pieniä ihmisiä kaveripiirissä. Kuole omaan surkeuteesi ap, miten joku voi antaa kateudelle noin paljon valtaa!!?
kertonut olevani tämä pimeästi työssäkäyvä, niin kaikki teistä olisi ollut mun puolella?
AP
PS. Mä en ikinä edes kehtais kertoa kavereille tekeväni niin, saati että kehuskelisin sillä. Mitä ne oikein miettii?? Eikö tyhmyydestä saakin jo sakottaa!
ilkeyttäni, koska inhoan ihmisiä, jotka käyttävät muita tai muiden hyväntahtoisuutta hyväksi. Se vasta alhaista onkin.
Koska en ole kateellinen ihmisille, jotka ovat rahansa ansainneet! Nää ei ole, niillä ei oo moraalia - miks mulla pitäis olla?
Kavereiksi ei pidä hyväksyä huijareja ja petkuttajia. Ilman muuta huijarit on ilmiannettava.
Kerro toki "kaverillesi" ajatuksistasi, saat sitten suoraa palautetta. Voit uhata, että jos he eivät ala maksaa veroja, niin käräytät heidät. Katsoppa sen jälkeen montako kaveria sinulla on jäljellä ja paljonko sinuun luotetaan tuollaisen jälkeen. Vitsit, onneksi itselläni ei ole noin pieniä ihmisiä kaveripiirissä. Kuole omaan surkeuteesi ap, miten joku voi antaa kateudelle noin paljon valtaa!!?
kateellinen etkä sen takia, että toi on laitonta?
Ja oletko kateellinen sen takia, kun ette itse ole keksineet yhtä hyvää tapaa tienata rahaa?
kertonut olevani tämä pimeästi työssäkäyvä, niin kaikki teistä olisi ollut mun puolella?
AP
PS. Mä en ikinä edes kehtais kertoa kavereille tekeväni niin, saati että kehuskelisin sillä. Mitä ne oikein miettii?? Eikö tyhmyydestä saakin jo sakottaa!
tuo on ja tyhmyydestä kärsii usein ennnemmin tai myöhemmin, mutta minusta on ylipäätään surkeaa, jos ihmisen kunnia on sen varassa jääkö jostain ketkuilusta kiinni vai ei. Tällaiset ihmiset kyllä toisinaan ansaitsivat kunnon opetuksen ja kasvamisen mahdollisuuden, koska ilmeisemmin se kasvatus on jäänyt kotona tekemättä. Mikäli kaikki olisivat ahneita ja varastaisivat muilta, niin täällä vallitsisi täysi sekasorto ja saisi pelätä henkensä edestä koko ajan ja kaikkialla.
Mikä teitä oikastaan yhdistää? Miksi olet heidän elämässään/he sinun? Onko sinulla muitakin "kavereita"? Haluaisitko heilekin pahaa, jos heillä menisi sinua paremmin?
Uskallatko sanoa heille suoraan, että meinaat käräyttää perheen? Jos et, niin miksi?
Ongelma ei ole se, että olisin kateellinen, vaan se, että se veroja maksamaton käyttäisi hyväksi juuri minun hyväuskoisuuttani - ja vielä kehuskelisi sillä.
Se on täysin anteeksiantamatonta, eikä sitä tee yhtään paremmaksi, että se tehdään epäsuorasti verottajan kautta.
Olen sitä mieltä, että voit narauttaa ilman yhtään mitään omantunnontuskia. Nämä veroja maksamattomat urhot syövät nimittäin SINUN ruokapöydässäsi, koska SINÄ maksat veroja heidänkin puolestaan.
Siitä vain soitto nimettömään puhelimeen,
Mieti nyt omasta näkökulmastasi: jos raha tulisi sinulle itsellesi samalla tavalla, pitäisit sitä vain luonnollisena ja käräyttäjää pikkusieluisena ja kateellisena paskapäänä.
JOO, Niin pitäisinkin, mutta kun lakia noudattavalle raha ei tule niin. Tuleeko teille kaikille raha niin? Kommentoiko täällä vaan wt-kuutamokeikkaa tekevät????
eikö itteäs sapettais kun joku peruskoulun käynyt tienaa vuodessa käteen melkein puolet enemmän, kun sinä korkeakoulussa virunut! Ja on vielä niin TYHMÄ ettei tajua pitää suutaan kiinni asiasta!