Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa synttärileipojakonkarit, minkä kokoisen kakun tekisitte,

Vierailija
10.09.2010 |

kun vieraita on tulossa noin 20 (aikuisia ja lapsia), tarjolla on lisäksi esim. suolaista piirakkaa, jotain tuhdinpaa suolaista sekä jotain pikkunapostelusuolaista, omenapiirakkaa, suklaakonvehteja, luultavasti pullaa ja jotain keksejä tai pikkuleipiä. En ole järjestänyt synttäreitä vuosiin ja nyt mietin, minkä kokoisen täytekakkupohjan aamulla pyöräytän. Ajattelisin, että 9 kananmunaa, oliskohan ok?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolle porukalle,kun tarjolla on paljon muutakin.Ja osa vielä lapsia,jotka eivät niin paljoa kakusta välitä...Meillä ainakin 6 munan kakusta on jäänyt yli reilusti,kun vieraita on ollut 18(lähes kaikki aikuisia).

Vierailija
2/3 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kuinka moni vieraista on lapsia? Onko täytettä ohuelti vai paksulti välissä, mihin aikaan synttärit on (onko vieraat syöneet ruoan kotona ennen kemuja) yms. Itse tekisin tuommoiselle porukalle 15 hengen eli 6 munan kakun. Siitäkin tulee jäämään yli, muttei aivan hillittömiä määriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lisäksi on ollut suolasta piirakkaa, keksejä yms. Meillä ollut tuollaiselle 20 hengen synttäriporukalle 8-9 munan täytekakku sekä lisäksi ollut hyydykekakku, joka pitäisi myös ollut 20 hengelle ohjeen mukaan =) Mun mielestä noi hyydykekakut on niin helppo tehdä, niin ollut sellainen aina lisäksi. Useimmiten molemmat kuitenkin syöty loppuun... Joskus oli kaksi täytekakkua molemmat 8 munan ja pikkusiivut jäi molemmista... Mutta riippuu tietty vieraista, itse en syö minkäänlaisia kakkuja, yök.