Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis MITÄ? Ettekö ole lapsenne kavereita FACEBOOKISSA?

Vierailija
10.09.2010 |

Kaikki jotka tunnen ovat kavereita lastensa kanssa Facebookissa. Kukaan teini ei kehtaisi täällä edes olla jos oma äiti on facebookissa mutta ei listattuna omaan facebook profiiliin. Siellähän ilmoitetaan äiti ja isä ja kuulemma ne on tosi noloja joilla ei muka oo äitiä ja isää. Meillä 16 ja 14 v lapset ja kaikilla heidän kavereilla on omat vanhemmat siellä. Asumme pohjanmaalla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset on.

(ollaan pääkaupunkiseudulla)

Vierailija
2/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OU MAI KAAD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva ap aikuiseksi.

Vierailija
4/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva ap aikuiseksi.

Vierailija
5/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Miten olette lapsenne päästäneet sellaiseen paikkaan jota ette itse ole testanneet?? Todella vastuutonta toimintaa.

Vierailija
6/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ja kun sinne joskus mennään niin lapsen kaveriksi en ryhdy. Minulla on omat kaverit ja niin heilläkin ja näin on ja pysyy.

Vierailija
7/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(äiti ja isä, jotka eivät itse ole facebookissa)

Vierailija
8/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ookki kauheeta kun en oo lapseni kaveri naamakirjassa!! Mitenhän se silleen??????!!!!!!!!!!!!!!!

No mun lapset on 2v ja 5v. Kysy sama n 11v päästä uudestaan...

Vierailija
9/20 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siellä omat kaverit ja omat jutut, lapsilla omansa.

Vierailija
10/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli facebookissa kaverilistan nimi pitäisi oikeasti olla kontaktilista. Sinne lisätään sellaisia tyyppejä joiden kanssa ei oikeasti edes olla kavereita. Esim. julkkiksia, opettajia, työnantajia jne. Ei ne mitään kavereita ole vaan kontakteja. Kaikki jotka koetaan vaikuttavan jollain lailla omaan elämään lisätään kaverilistaan. Tästä on paljon hyötyä tulevaisuudessa. Olen tehnyt pro gradua asiasta ja se valmistuu keväällä (tai pitäisi valmistua). Kaikkien kontaktien/kavereiden ei tarvitse nähdä kaikkea mitä facebookissa julkaiset vaan ne tietyt asiat mitä haluat. Facebook EI ole mikään yksityinen sivustosi vaan se on nykyään JULKINEN profiilisi. Se millä kerrot maailmalle kuka olet ja mitä teet. Nuoret tajuaa tämän paremmin kuin vanhukset.

Vierailija
11/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietenkin kaverilistalla

Vierailija
12/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos profiilin (muutakin kuin kuvan ja nimen) näkee vain ja ainoastaan ne omat kaverit, niin mitä maailmalle kertomista siinä on? Ja sehän on silkkaa tyhmyyttä sitten, jos ei noita yksityisyysasetuksia säädä.

Ehkä olen sitten vanhus (31v), muttei mua kiinnosta kertoa vaikka mahdolliselle työhönottajalle, että "kävinpä taas lääkärissä, kuopuksella korvatulehduskierre", tai esitellä vanhoille heiloille perhepotrettikuviani.

Eli facebookissa kaverilistan nimi pitäisi oikeasti olla kontaktilista. Sinne lisätään sellaisia tyyppejä joiden kanssa ei oikeasti edes olla kavereita. Esim. julkkiksia, opettajia, työnantajia jne. Ei ne mitään kavereita ole vaan kontakteja. Kaikki jotka koetaan vaikuttavan jollain lailla omaan elämään lisätään kaverilistaan. Tästä on paljon hyötyä tulevaisuudessa. Olen tehnyt pro gradua asiasta ja se valmistuu keväällä (tai pitäisi valmistua). Kaikkien kontaktien/kavereiden ei tarvitse nähdä kaikkea mitä facebookissa julkaiset vaan ne tietyt asiat mitä haluat. Facebook EI ole mikään yksityinen sivustosi vaan se on nykyään JULKINEN profiilisi. Se millä kerrot maailmalle kuka olet ja mitä teet. Nuoret tajuaa tämän paremmin kuin vanhukset.

Vierailija
13/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tekisin sen facebooksissa?

Facebook EI ole mikään yksityinen sivustosi vaan se on nykyään JULKINEN profiilisi. Se millä kerrot maailmalle kuka olet ja mitä teet. Nuoret tajuaa tämän paremmin kuin vanhukset.

Vierailija
14/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kallkis ja epäsovelias monelle alalle. Tosi moni haluaa nykyään että on sosiaalisen median tuntemusta. JOS taas profiilisi on täysin julkinen niin sekään ei ole työnantajien mielestä hyvä. Et hallitse teknistä intimiteettiä. Eli kyllä olen törmännyt aika moniin faktoihin tätä pro gradua tehdessäni josta minulla ei ennne ollut hajuakaan. En ole täysin samaa mieltä kaikista jutuista mutta isojen pomojen haastattelujen perusteella siis näin se menee.

Vierailija
15/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että esim meidän kaupungin työntekijöitä etsitään ensin naamakirjasta, ennenkuin otetaan töihin.

En muuten ikimaailmassa ottaisi 'kaverikseni' ihmisiä, joiden kanssa en vietä arkea.

ja kolmanneksi, olen melkein aikuisen poikani kanssa kavereina FB.ssä.

Työnantajat katto aina nykyään facebookista. Jos et ole siellä ollenkaan olet kallkis ja epäsovelias monelle alalle. .

Vierailija
16/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä suunnittelen ammatikseni sosiaalista mediaa, mutta en kuitenkaan ole facebookissa. Capiche?

Vierailija
17/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman hakijan lupaa.

Vierailija
18/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi mulla on 11 ja 13 vuotiaiden salasanat.

Ulkomailla asutaan

Vierailija
19/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettihän on julkinen eli kaikki mitä siellä on vapaasti kaikkien käytettävissä, ellei sitten joku sivusto vaadi esim rekisteröintiä.

Facebook-profiilia ei saa työnhakijasta katsoa ilman hakijan lupaa.

Vierailija
20/20 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettihän on julkinen eli kaikki mitä siellä on vapaasti kaikkien käytettävissä, ellei sitten joku sivusto vaadi esim rekisteröintiä.

Facebook-profiilia ei saa työnhakijasta katsoa ilman hakijan lupaa.