Lue keskustelun säännöt.
Kuivaksiopettelusta
10.09.2010 |
Tyttö,2-v., oppi aika hyvin kuivaksi kesän aikana. Kotona käy omatoimisesti tekemässä pissat pottaan. Ulos/autoon/kauppareissuille/päikkäreille/öisin laitan kuitenkin vaipat. Pitäisikö muista paitsi yövaipoista jo luopua vai miten olette itse tehneet oman lapsenne kohdalla? Kun ei ole kamalan kiva juttu esim. pissat autossa. Toisaalta mietin, että piteneekö "täydellinen" kuivaksipääseminen toimintani takia...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
neiti 1v. 10kk on myös oppinut päiväkuivaksi ja jätin vaipat kokonaan pois, paitsi yöunilta. Ihan ekojen viikkojen aikana laitoin vaipan sellaisille reissuille, jossa mulla ei "ollut varaa" alkaa pesuille/vaatteidenvaihdoille (kahden muun pienen kanssa), mutta neidin pysyttyä kuivana niiin hienosti jätimme vaipan nopeasti pois kokonaan. Myös päiväunet menevät ilman vaippaa, meillä käytetään siis vain öisin.
Autossa olen itse laittanut pienen käsipyyhkeen taiteltuna neidin pyllyn alle, siihen imeytyy suurin osa, jos vahinko käy.
Esikoisilla pidin aikoinaan talvella vaippaa ulkona, silloin ei ollut kiva jos villahaalarit ja talvihaalarit kastui (plus oli palelemisen vaara), mutta nyt kun on vielä suht lämmintä niin viis pissavahingoista.
Tsemppiä, tämä(kin) vaihe kestää aikansa, sitten helpottaa. :o)