Huuto.net, mitä tehdä?
Eli huusi kaksiosaisen sisäasun lapselle ja postikuluiksi oli laitettu 2*1,6 eli tarkoitus oli laittaa kahtena kirjeenä. Maksoin samana päivänä ja tuon 3,2 Euroa päälle. Sain kuittauksen, että rahat tulleet ja vie postiin. Tänään sain kaksi noutolappua, joissa 5,7 Euroa kappale paketin lunastaminen... Eli suomennettuna: minä olen maksanut ensin 3,2 Euroa postikuluja ja postissa on käynytkin ilmi, ettei nuo mene noin pienellä. Sen sijaan, että olisi karhunnut multa vaikka tuota 2,5 Euroa päälle ja laittanut yhtenä pakettina. Tämäpä sen sijaan on laittanut kahtena pakettina ja mun pitää maksaa nuo maksut saadakseni paketin ulos. Ja mitään yhteydenottoa tai varoitusta ei ole asiasta tullut ja tuon alunperin antamani 3,2 Euroakin näköjään on pitänyt ylimääräisenä. Nyt en saa yhteyttä...
Taidan jättää lunastamatta. 6 Euron asu + 3,2 Euroa postikuluja ja nyt pitäisi vielä maksaa 11,4 Euroa lisää saadakseen nuo postista... Haloo?
Kommentit (7)
mielestäni hänen tulee maksaa tuo ylimääräinen jos ette olleet erikseen sopinut että et ole vastuussa myyjän pakkausvirheestä
Myyjä ei siis ole todennäköisesti tehnyt tuota tahallaan vaan hän on postittanut puvun antamiesi kulujen mukaisesti ja jättänyt sen postilaatikkoon. Postissa on sitten käsittelyssä katsottu että se on joko liian paksu tai painava tulemaan kirjeenä ja siksi haluavat sinulta lunastusmaksun.
Yritän nyt saada vielä myyjää kiinni. Jos saamme jonkun sopimuksen noista kuluista, niin homma ok mun puolelta. Aion ehdottaa, että maksamme puoliksi.
Myyjä ei siis ole todennäköisesti tehnyt tuota tahallaan vaan hän on postittanut puvun antamiesi kulujen mukaisesti ja jättänyt sen postilaatikkoon. Postissa on sitten käsittelyssä katsottu että se on joko liian paksu tai painava tulemaan kirjeenä ja siksi haluavat sinulta lunastusmaksun.
on käynyt arviointivirhe. eli on laittanut postiin 1.6 e kuluilla ja sitten postissa ovat huomanneet, ettei näin olekaan.
maksa mitään päälle. ja myyjähän olis voinut pakata vaikka minigrip pussiin jolloin saa hyvinkin tulemaan kirjeenä esim. 146 cm housutkin. Tai ison hupparin. Hän on sanonut hinnan ja sillä hinnalla toimittaa. Eli sovit myyjän kanssa että hän maksaa lunastushinnan ja sinä ne lunastat.
voinut käydä niin että lähetettäessä on ollut alle 3 cm ja sitten postin kuljetuksessa vaatteet menneet kasalle ja siis kuori yli 3 cm paksu.
Ainut ratkaisu siis ottaa yhteys myyjään ja kysyä miten tämä on mahdollista?!
ja sovittua maksuja keskenänne,niin sitten neg.palaute.