Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julki-imettäjät ja muiden huomiointi.

Vierailija
10.09.2010 |

Olen pariin kertaan joutunut todistamaan sitä, kun ventovieras paljastaa kokonaan toisen rintansa näkyville ja muitta mutkitta alkaa imettämään lastansa. Ensimmäisellä kerralla olimme mieheni kanssa syömässä, kun nainen tuli pöytäämme imettämään ja kyllä itseltäni meni ruokahalu. Kysyin mieheltäni, että mitä mieltä hän tälläisestä vieraiden ihmisten rintojen paljastelusta ja hänestä on epämukavaa joutua tuijottamaan tuntemattomien ihmisten paljaita rintoja.Lisäksi mieheni koki itsekkäiksi naiset, jotka imettävät julkisesti, koska nämä katsovat, että heillä on oikeus siihen piittamatta muista ihmisistä, kun se on niin hienoa. Vauva pitää ruokkia, mutta mieti ensi kerralla, voitko tehdä sen, vaikka piilossa muiden katseilta???Jollakin ihmisellä voi olla kenties joku vakaumus, ettei voi nähdä vieraan naisen paljasta ihoa, miltä hänestä tuntuu tuolla hetkellä??? Heitäkin on joukossamme. Vähän huomavaisuutta kehiin!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi nainen imetti estottomasti ja vaunut parkissa 'ei rattaita lounasaikaan, kiitos' -kyltin alla.

Vaikka oli muuten täyttä, kukaan ei mennyt samaan tai viereiseen pöytään istumaan.

- mitäköhän se "estoton" siinä oli - taisi vauva oikein röyhtäistä? :)

(Itse olisin ollut kiitollinen ettei kukaan tule samaan pöytään, vauvoilla kun on joskus tapana tietyssä iässä kiinnostua liikaakin ympöristöstä niin että ruokailu tuppaa unohtumaan)

Vierailija
2/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon syntyy melua näistä "tissin paljastajista" verrattuna siihen minkä verran heitä näkee, kyllä suurin osa imettäjistä osaa tehdä sen varsin huomaamattomasti.

- enemmän melua saisikin syntyä siitä, että rintoja paljastetaan ilman pätevää syytä :), sehän on huomattavasti yleisempääkin (kuten esim monet mainokset, lehtikuvat, miestenlehdistä nyt puhumattakaan :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän te oikein söitte jos oikein teidän pöytään tuli imettämään? Taisi olla todella hieno paikka :D

Vierailija
4/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sillä erotuksella, ettei kyllä tulisi mieleenikään läväyttää sitä tissiä kaikkien näkösälle. Imetysaikanakin voi pukeutua kauniisti, siksi lähden kodin ulkopuolelle mieluiten Boobin imetyspaidassa, jos vauva on mukana. Siinä ei tosiaan paljon paljasta pintaa näe, ellei kovin tarkasti rupea tiirailemaan (ja silloin se ongelma on kyllä jollain muulla kuin minulla).

Vierailija
5/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 7kk ikainen. Paljon olen imetystukiryhmissa ja perhekerhoissa pyoritty, matkusteltu yms, enka koskaan ole nahnyt ketaan "rintoja paljastavaa" imettajaa joukossamme. PAITSI viime viikolla ekan kerran!!

Tama nainen on aika uusi tuttavuus, tai tutun tuttu. Olimme samoissa haissa. Tama nainen oli siella 5kk vauvansa kanssa ja kavi istumaan ulkoterassilla kiviselle kaiteelle ja vetaisi tissin esiin sellaisella eleella etta kaikilta loksahti suut auki. Hanella ei ollut imetyspaitaa vaan pinta oli paljaana rinnasta hartioihin asti eika yrittanytkaan peitella yhtaan. Sitten kun vauva lopetti imemisen ja kaantyi pois, nainen antoi rinnan olla siina paljaana vahan aikaa kaikkien nahtavilla.

ERITTAIN outo tapaus minun mielestani. Varsinkin kun kaikkien puolisot (paitsi taman naisen) olivat mukana ja piirissa seisomassa ymparilla.

Vierailija
6/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään paljastelua nähnyt. Aika harvassa nuo varmaan ovat.

Sen sijaan paljaat tissit (ei-imettävät) hyökkäävät päälle kyllä kaikkialla ihan lupaa kysymättä:-o.

Vierailija
7/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä murehdit tätä julki-imettämisasiaa muiden puolesta? Ymmärrän, jos et itse pidä nähdä muiden rintoja ruokintatarkoituksessa, mutta miksi murehtia miehen takia ja vetää vahvistukseksi vielä muut uskontoryhmät mukaan. Ihan kuin meidän pitäisi olla täällä huolissamme, että miten vieraat kulttuurit suhtautuvat omaamme. Minusta on huolestuttavaa, jos meidän pitää huomioida täällä kotimaassa muslimit omissa kodeissamme. Ei ole kovin hyvin perusteltu asiasi. Ei taida olla kuin yksi syy pillastua tästä asiasta. Oikeasti.

Vierailija
8/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se tarkoitti imetyspaidan aukosta vaivihkaa imettämistä, aina ei ihmiset ees tajua mitä touhuan.

Vierailija
9/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensäpaljastajaimettäjään.

Puoli ylävartaloa paljaaksi ja sitten vauva otettiin vasta pöydältä rinnalle.

Ei ollut kivaa katseltavaa löllyvät vatsamakkarat ja riipputissi.

Eräs ystäväni imettää aika paljastavasti, tosin ei riisu puolta vartaloa paljaaksi, mut nostaa paidanhelman ylös ja pieni rinta paljaaksi.

Itse imetän kyllä julkisesti, mutta käytän imetyspaitoja ja aina sideharsokin vielä edessä.

Vierailija
10/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä murehdit tätä julki-imettämisasiaa muiden puolesta? Ymmärrän, jos et itse pidä nähdä muiden rintoja ruokintatarkoituksessa, mutta miksi murehtia miehen takia ja vetää vahvistukseksi vielä muut uskontoryhmät mukaan. Ihan kuin meidän pitäisi olla täällä huolissamme, että miten vieraat kulttuurit suhtautuvat omaamme. Minusta on huolestuttavaa, jos meidän pitää huomioida täällä kotimaassa muslimit omissa kodeissamme. Ei ole kovin hyvin perusteltu asiasi. Ei taida olla kuin yksi syy pillastua tästä asiasta. Oikeasti.

Minusta on vastenmielistä katsoa jonkun tuntemattoman naisen kokonaan paljasta, riippuvaa rintaa kuten miehestäni, hän piti sitä itsekkäänä. Ei tuollainen paljastelu kuulu hyviin käytöstapoihin ja varsinkaan kummalllakaan kerralla ei oltu kenenkään yksityishenkilön kodissa, vaan julkisissa tiloissa!

Vierailija
11/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen uudessa Ikeassa on ravintolassa selkesti merkitty viihtyisä Imetysnurkkaus (kyltissä lukee noin). Viimeksi käydessämme ko. tavaratalossa eräs nainen imetti pöydässä sen näköisenä, että mähän en tonne nurkkaan mene, julki-imettäminen on mun OIKEUS. Mielestäni meni jo huonon käytöksen puolelle, kun kerran ravintolan taholta on selvästi osoitettu toivomus olla imettämättä julkisesti. Toivomus tulee esiin siinä, että tuollainen nurkkaus on erikseen rakennettu, yleensähän niitä ei ravintoloissa juurikaan valitettavasti ole.

Vierailija
12/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen uudessa Ikeassa on ravintolassa selkesti merkitty viihtyisä Imetysnurkkaus (kyltissä lukee noin). Viimeksi käydessämme ko. tavaratalossa eräs nainen imetti pöydässä sen näköisenä, että mähän en tonne nurkkaan mene, julki-imettäminen on mun OIKEUS. Mielestäni meni jo huonon käytöksen puolelle, kun kerran ravintolan taholta on selvästi osoitettu toivomus olla imettämättä julkisesti. Toivomus tulee esiin siinä, että tuollainen nurkkaus on erikseen rakennettu, yleensähän niitä ei ravintoloissa juurikaan valitettavasti ole.

Kuopus ei millään syönyt pulloa ja minua arasti imettää julkisilla paikoilla, olisin ollut hyvin kiitollinen nurkkauksesta mihin olisi päässyt :)

Onneksi sentään on keksitty imetyspaidat ja harsot. Ei tarvinnut paljastella ollenkaan. Mutta silti tunsi ihmisten paheksuvat katseet, mutta pakkohan se oli lapsi syöttää.

Vierailija
13/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei ole luontevaa kuunnella maiskutusta ja katsoa kun äiti yrittää tunkea nänniä vauvan suuhun.. yök... huomaavaisuutta kiitos!

Vierailija
14/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei ole luontevaa kuunnella maiskutusta ja katsoa kun äiti yrittää tunkea nänniä vauvan suuhun.. yök... huomaavaisuutta kiitos!

Pitäisikö antaa huutaa nälkäänsä? Koti tiloissa kuitenkin voi mennä imettäjä toiseen huoneeseen, mutta esim. kahvilat ja muut. Äideilläkin on oikeus liikkua kodin ulkopuolella vauvan kanssa.

Vierailija
15/28 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tissi suuhun kuin vauvan huudattaminen. Elämästä vieraantunutta on tämä porukka. Vanhukset ja vauvat halutaan piiloon kulissiin. Vain kauniit kaksikymppiset saavat näkyä ja varsinkin heidän rintansa.

Vierailija
16/28 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oli ihanaa päästä tsekkaamaan vieraan naisen rintavarustus!

Vierailija
17/28 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolmea vauvaa imettänyt julkisillakin paikoilla ja voin vannoa, että vauvan lisäksi kukaan muu ei ole mun rintaani nähnyt. Sen voi tehdä huomaamattomastikin, jos näin haluaa. Luulen, että se on jotain huomionhakua noilta äideiltä, jotka suunnilleen tempoo paidankin päältään, jotta vauva saa ruokaa..

Vierailija
18/28 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todistanut ainoastaan kättärin polin odotuhuoneessa. Olen kyllä julki-imettänyt, mutta sitä on tuskin kukaan huomannut, sen voi tehdä niin piilossa vatteiden alla.

Mä pukeudun imetyaikana aina niin, että voi hätätapauksessa imettää vaikka puiston penkillä. Eli vaikka poncho, reilunkokoinen neuletakki jne

Tissiä ei tarvi vilauttaa vaikka mulla on imetysaikana f-kuppi.

Vierailija
19/28 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan anopilassa niin mieheni veljen vaimo imettää ruokapöydässä vauvaa. Ruokahalu siinä menee. Itse lähden imettämään toiseen huoneeseen.

Vierailija
20/28 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se on äidille ja lapselle sillä hetkellä pelkkä imetystissi niin muille ihmisille se ei ole sitä pelkästään.

Suomessa ollaan ehkä liiankin rajattomia alastomuuden suhteen. Uimahalleissa kuljetaan alapäät paljaana miten sattuu eikä välitetä kuka näkee. En mä pidä yleisistä uimahalleista tai kylpylöistä missä ei saa yksityisyyttä ts omia pukukoppeja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi