Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette hanki jäsenyyttä kuntosalille jossa lapsiparkki, jos muuten ette saa omaa aikaa?

Vierailija
10.09.2010 |

Mä en ole liikuntaa ennen harrastanut mutta kun tuntui ettei pää kestä kotona kun on koko ajan niin kiinni lapsessa (miehestä ei ole juuri apua, enkä muutenkaan halua roikkua kiinni hänen aikatauluissaan) niin hankin kuntosalijäsenyyden. Tililtä menee nyt automaattisesti 30e parin viikon välein. Jos käyn jumpissa vaikka 3krt/vko ja lapsi on parkissa reilun tunnin niin noin 7 tunnin hoidosta 30e ei ole mielestäni paha hinta, noin 4e/h joka on puolet halvempi kuin esim. MLL:n lapsenvahti.

Ja ajatelkaa, tämän lisäksi saan käydä ilmaiseksi jumpassa, syvävenyttelyissä, kuntosalilla, vesijumpassa jne. :D Toisin kävisi jos tilaisin lapsenvahdin kotiin jolloin hoitoaikakin olisi samantien 2h, sitten jumppaan ja maksu siitä ja kotiin ja maksu vielä lapsenvahdille.

Älkää äidit jääkö kotiin vaan selvittäkää onko lähellä kuntosali jossa lapsiparkki. Samalla saan oman pään huoltoa liikunnan lisäksi. Turha pelätä sitoutumista johonkin josta voi olla niin paljon hyötyä sinun henkiselle ja fyysiselle terveydellesi ja samalla myös lapsi saa totutella muihin lapsiin ja erossa oloon pieninä pätkinä. Jos itse en ole jaksanut jumppaan lähteä niin muutaman päivän päästä lapsi jo kysyy että eikö voitais lähteä lapsiparkkiin :).

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuutta ei ole enkä halua sen takia ajaa 70 kilsaa yhteen suuntaan.

Vierailija
2/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehnyt juuri noin. Mulla on tosin 25km matkaa lähimmälle salille jossa lapsiparkki, mutta kyllä se on sen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne siellä tekee? Voiko viedä miten pieniä sinne?

Vierailija
4/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisi sinne niin alkaisi sellainen huuto ja "ängääää!!" että ei tulisi mun treenaamisesta mitään. Ei se suostu olemaan kuin nippanappa isinsä kanssa ja senkin vain päiväsaikaan ja pari tuntia max.

Vierailija
5/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette vie lapsianne sinne päiväuniaikaan? Monet vauvat nukkuu 2h putkeen tyytyväisenä "hoidossa", tulevat parkista hakemaan äidin jos vauva herää...

Vierailija
6/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva ei nuku niitä päikkäreitä samaan aikaan joka päivä. Eli pitäisi osasta arvioida koska se ehkä nukahtaa ja lähteä sitä ennen sutkuttamaan bussilla kuntosalille. Ja vauva nukkuu aina korkeinataan tunnin.

Vierailija
7/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen vaan oman kodin rauhaa.

Vierailija
8/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa, että välillä niitä "häiriötekijöitä" on, siihen saa tottua :)

Vierailija
9/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa, että välillä niitä "häiriötekijöitä" on, siihen saa tottua :)

Vierailija
10/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarhassa sen aikaa kun itse töissä 8 tuntia, ei paljon lohduta että kuntosalilla on lapsiparkki.

Lapsettomalle ystävälle se on vaikea tajuta.

Vierailija
11/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos itse harrastat kaksi krt/vko liikuntaa 45min. ajan, jonka lapsi on parkissa, se vaikuttaa häneen jotenkin?

Selitystä...sano vaan, ettet itse jaksa lähteä.

Vierailija
12/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos itse harrastat kaksi krt/vko liikuntaa 45min. ajan, jonka lapsi on parkissa, se vaikuttaa häneen jotenkin? Selitystä...sano vaan, ettet itse jaksa lähteä.

Esim. kertakin viikossa riittää, toisen kerran voi käydä vaikka viikonloppuna, eikö isä voi silloin hoitaa?

Vierailija
13/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa aikaa päivisin. Käyn zumbassa kerran viikossa illalla ja muuten lenkkeilen, se riittää tällä hetkellä. Isomman lapsen kanssa harrastetaan myös yhdessä liikuntaa.

Mä en olisi myöskään valmis jättämään vielä mun 4kk vauvaa lapsiparkkiin.

Vierailija
14/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan tuo monelle iso raha johon ei ole varaa.

Vierailija
15/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"omana aikanani".

Vierailija
16/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla voi käydä töissäkin keskellä päivää.

Onneksi minulla on mies joka tuntee vastuunsa ja sovittaa aikataulunsa perheen mukaan.

Vierailija
17/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi myöskään valmis jättämään vielä mun 4kk vauvaa lapsiparkkiin.

[/quote]

Eikö nukkuvaa vauvaa voi jättää sinne päiväunien ajaksi?

Vierailija
18/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 euroa kuussa. Ja siihen hintaan olisi hyvä päästä 3 krt viikossa käymään, muuten tulee kalliiksi. Lisäksi mullakaan ei ole sydäntä viedä koko pitkän päivän tarhassa ollutta lasta taas hoitoon illalla.

Usein iltajumpat ovat esim. klo 19-20, niin en vaan voi raahata taas sinne muiden hoidettavaksi. Ja haluan itsekin viettää nämä arvokkaat hetket lapseni kanssa. Mielummin ostan vaikka kuntolaitteen kotiin näiksi vuosiksi, jos en tosiaan voisi miehen hoitoapuun luottaa.

Vierailija
19/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kyllä tuossa salilla lähellä ja ihan lasten kanssa. ei meidän lapset mitään parkkia tarvi.

Vierailija
20/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotiäiti liki 7 vuotta ja mä koen työn omaksi ajaksi :). Jos tekisin kokopäivätyötä niin tuskin hentoisin vielä lapsia enää päiväkotipäivän jälkeen parkkiin. Minusta on tärkeintä se että jos alkaa ahdistamaan ja ettei aivot pääse lapsien alitajuisesta vahtimisesta eroon niin silloin pitää keksiä jotain muuta. Keikkatyötkin on hyvä vaihtoehto, mutta silloin pitää olla lapsenvahti joka taas maksaa. Itse suosin kuntosalia. Meidän salilla on myös uima-allas ja infrapunasauna. Monesti menenkin vain uimaan ja saunaan. Rentouttavaa :). 60e on kyllä meidänkin perheessä aika iso raha, mutta toisaalta pieni investointi siihen että äiti jaksaa ja on iloinen ja tyytyväinen elämäänsä. Ei sekään itsetuntoa ainakaan latista kun kroppa muuttuu paremman näköiseksi.

Mieheni on yrittäjä ja kyllä periaatteessa voisin lähteä 2-3krt viikossa jonnekin, mutta mies ei välillä itsekään tiedä milloin ehtii kotiin ja mä en taas halua elää miehen aikatauluja jännittäen, joten parasta on kun pääsen jumppaan silloin kun hän ei ole kotona. Kun mies tulee kotiin niin on kiva viettää aikaa koko perhe yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän