Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään toista näin luuseria? (laihdutuksesta)

Vierailija
10.09.2010 |

Lapsi jo vuoden vanha ja painan yhtä paljon kuin kotiin lähtiessä laitokselta. Eli yksikään raskauden aikana tullut kilo ei tästä ihrakasasta ole poistunut. Täysimetys 4kk, vieläkin imetän aamulla ja illalla.

Käyn kuntosalilla 2krt/vko, 2krt/vko 8km:n vaunukävely. Hyötyliikuntaa päivittäin.

Syön paljon, aivan liikaa. Suklaata menee 200g hujauksessa, irtokarkkipussi ei kauaa kestä. Pullaa, keksiä ja muuta makeaa voisin syödä koko ajan. Vihanneksia yritän edes lasten vuoksi laittaa ruokapöytään, mutta omaan suuhun niitä ei eksy. Illalla telkkaria katsellessa voisin syödä paketillisen leipää ja litran oikein sokerista kaakaota.

Olen laiska js itsekuriton läski. Monet dietit olen elämäni aikana kokeillut, apu on ollut hetkellistä. Elämäntapamuutos...mitä p*skaa, en mä semmosta jaksa.

Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä ja syödä että laihtuu. Nytkin yritän taas Nutriletilla oikotietä onneen.

Hävettää miehenkin puolesta kun vaimo on tämmönen valas. Vasta ostin itselleni koko 48 koko olevat housut, entiset ei enää mahtuneet. Onneksi joitain mammahousuja voi pitää niin ei aina vyötäröstä purista.

Terveisin, 160/93

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi syödä mitään mitä siellä ei ole

Vierailija
2/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viimeismmän raskauden kilot karistamatta, mitat 72/160. Mieheni nai 20 kiloa köykäsemmän naisen 10 vuotta sitten, ikävä tuottaa tällainen pettymys.. on kyllä kiltti, kun ei huomauttele asiasta, mutta potuttaahan mua. Pari kiloa jaksan sinnitellä pois, mut ne palaa aina. Ongelmana suklaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi syödä mitään mitä siellä ei ole

Niin, mä olen niin itsekuriton että en pysty olemaan ostamatta "ihan vähän" jotain hyvää. Voisko joku tulla potkasee mua tai jotain kun olen niin ärsyttävä tossukka tän asian kanssa.

Vierailija
4/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sä raahaat niitä pullia ja karkkeja kotiin kun tiedät ettet voi vastustaa niiden syömistä? Teet kauppalistan, ostat ainoastaan ne mitä siinä lukee etkä mitään herkkuja. Ei kyllä säälitä yhtään, itsehän terveytesi pilaat.

Toi on oikeasti sairasta, ihan kuin alkoholisti.

Vierailija
5/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee näin ja lupaan että painosi laskee kohisten.

- Mene kauppaan kylläisenä, älä osta karkkia, jäätelöä, pullia tai keksejä.

- Lopeta leivän syönti kokonaan. Vähennä peruna minimiin.

- Opettele syömään kerran päivässä ruokaisa salaatti, ihan sama onko se lounas vai päivällinen.

- Syö itsesi ruokailussa kylläiseksi. Älä kitkuttele.

- Syö aamupala, lounas, välipala ja päivällinen.

Ja kaikkein tärkein juttu; vaikka ei tekisi mieli syödä aamiaista tai sitä välipalaa, niin syö silti.

Viikon verran sua vituttaa kun et saa makeita, mutta sitten helpottaa. Kun pääset leivästä irti, niin vähitellen vähennät muitakin hiilareita. Viikon jälkeen huomaat että turvotus on poissa. Sitten alkaa kilot kilisemään pois.

Vierailija
6/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääset leivästä irti, niin vähitellen vähennät muitakin hiilareita. Viikon jälkeen huomaat että turvotus on poissa. Sitten alkaa kilot kilisemään pois.

muualle friikkiytenne kanssa!!

Vierailija
7/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeanhimon yllättäessä jotakin muuta... Rahkaa hedelmillä/ marjoilla? Tai lähdet ulos lenkille.

Vihreä tee autto mulla ainakin sysäämään aineenvaihdunnan liikkeelle ja rupes raskauskilot lähtemään. En tiedä johtuuko korvien välistä, mutta ainahan sitä voi kokeilla?

Vierailija
8/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentää niitä. Se ainakin tiputtaa painoa. Iheellistä että se joillakin noin kuohuttaa. Tää oli vain yksi vinkki, kun ap halusi kuulla miten saisi painoa pois.

Terveellisempää se on kuin vetää nutriletteja..

Vierailija
9/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kamalan isoja määriä jatkuvasti, sit vedin kahden viikon nutrilet kuurin, 2 suklaapirtelöä, 1 patukka, 1muna ja pussi pakastekasviksia päivässä. Sen jälkeen olen jatkanut kevyesti eikä ole tehnyt edes tiukkaa kun sain hyvän startin. Nutrilet kuurilla lähti 4kg ja sen jälkeen on lähtenyt vielä 6kg, kuurista on 3kk. Paino nyt 60/169

Vierailija
10/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa otin kuitenkin itseäni (taas kerran) niskasta kiinni. Tutkin taas erinäisiä laihdutusniksejä ja päädyin kokeilemaan hiilihydraattien vähentämistä.

Tällä hetkellä on lähtenyt 5-6 kiloa pelkällä syömisellä.

Normiaamianen on kaksi näkkileipää (tähän yleensä jää päivän leipäsyönti) joiden molempien päällä on siivu juustoa ja meetvurstia ja päällimmäisenä yksi kananmuna siivutettuna. Lisäksi iso kuppi vaniljateetä.

Lounas on yleensä jokin täyslihapihvi ja se kanssa yleensä tomaattia, valkokaalta, kukka- tai parsakaalta jne. Reilu annos.

Päivällä juon yleensä kivennäisvettä jossakin välissä.

Päivälliseksi yleensä taas lihaa ja vihanneksia, mahdollisesti täysjyväriisiä tms. Tässä kohtaa voi lipsuakin ja sen teenkin melko usein esim. pizzan muodossa (eli lapsiperheessä on kuitenkin oltava monipuolista ruokaa). Päivällisellä juon myös lasin piimää.

Illalliseksi riittää yleensä kuppi teetä.

Perunan olen jättänyt pois melkein kokonaan paitsi perunalastujen osalta (kuinka paljon laihempi olisinkaan jo ilman näitä!).

Vierailija
11/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just tuo sama onkelma etten voi olla syömättä makeeta. :S Olen siis raskaana viikoilla 16+ ja painoni on noussut jo 7kg. Ja tämä johtuu siitä etten enää liiku niinkuin ennen raskautta.. ja syön karkkia,pullaa, keksejä yms makeaa ihan liikaa. Päivä ilman mitään makeaa ei vaan yksinkertaisesti onnistu! :( Syön myös isoja annoksia ruokaa(myös kasviksia). Tiedän itsekin että mun ei kannattais tehdä itselleni tätä, turpoon kuin pullataikina ja saas nähdä mikä ryhävalas olen synnytyksen jälkeen. Auttakaa, miten ihmeessä saan ITSEKURIA?!

- äippä 165/59

Vierailija
12/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuosi kulunut synnytyksestä, raskauskiloja ei onneksi jäänyt kuin pari kiloa. Nyt olen vuoden aikana onnistunut pudottamaan 7kg ja onhan sekin jotain, mutta kilot on lähteneet todella hitaasti. Jopa niin hitaasti että en oikeastaan huomaa mitään eroa kropassani kun katson peiliin. Vain siitä tiedän että olen laihtunut kun vaaka näyttää vähemmän ja jotkin vaatteet mitkä ei ennen mahtuneet niin mahtuvat nyt päälle.

Mun pahin ongelma laihdutuksessa on viikonloput. Arkisin pystyn helposti välttämään herkkujen syöntiä ja syön terveellisesti ja alle kulutuksen. Mutta kun viikonloppu koittaa niin tulee aina semmonen olo että nyt on apkko saada herkkuja ja jotenkin yhdistän rentoutumisen aina syömiseen. Olen jo vuosia ollut ylipainoinen ja toiminut noin että arkisin syön kevyesti ja terveellisesti mutta sitten viikonloppuna mässäilen ja tuosta tavasta on erittäin, erittäin vaikea päästä eroon.

Vierailija
13/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain yksi esimerkki avusta painonpudotukessa.

Itse laihdutin juuri niin, jätin perunan, pastat ja leivät pois.

Työkaveri laihdutti jollain mansikanmakuisilla pirtelöillä, jotka saivat sen aina yökkimään.

Oli vähän niinkuin kilpailu että kumpi laihtuu nopeemmin ja helpommin :)

Kaveria suorastaan vitutti aina ruokatunneilla kun söin maukasta tirisevää pihviä ja jälkkäriksi mansikoita kermavaahdolla, itse veti naama kurtussa ihmejuomaansa kolme kertaa päivässä.

Niinhän siinä kävi että mulla tippui painoa kymmenen kiloa puolessavuodessa ja kaveri lopetti laihduttamisen vikon jälkeen kun oli niin kova nälkä.

Sittemmin kokeili laihduttaa syömällä kevyesti, ilman rasvoja ja oikeastaan vaan leivällä, puurolla ja perunalla ja rehuilla.

Ei onnistunut, kaamea nälkä kokoajan.

Ehdotin useasti kokeilemaan minun tapaani, mutta ei, se kuulemma vaan lihottaa kun sinä syödään niin paljon. Sokeako se oli? Vai eikö tosiaan huomannut miten mulle kävi?

Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
14/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on riippuvainen sokerista. Itsekin olen. Joten ainoa joka auttaa laihduttamisessa, on hiilihydraattien reilu vähentäminen. Pelkästään makeasta erossa pysyminen ei auta, sillä kroppa saa silloin jatkuvasti hiilihydraattia (=sokeria) mm. leivästä, ja himo senkun jatkuu. Suosittelisin siis oikeasti vähentämään hiilihydraatteja mahdollisimman paljon pois. Pari kolme päivää tekee niitä mieli, kun kroppa huutaa riippuvuusoireissaan, mutta sen jälkeen helpottaa kun kroppa tottuu olemaan ilman sitä sokeria.

Vierailija
15/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varmasti onnistu millään nutriletillä.

Vierailija
16/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuosi synnytyksestä ja kaikki kilot ovat vielä paikoillaan, jotka tulivat raskauden aikana (+20kg).

Olen laihduttanut aiemmin menestyksekkäästi Keventäjien avulla, mutta nyt ei huvita yhtään. Haaveilen vanhasta kropastani ja vaatteistani, mutta en saa aikaiseksi olla syömättä herkkuja. 20 kilon pudottaminen tietää vuoden projektia ja pelkkä ajatteleminenkin masentaa.

Ongelmani ovat viikonloput. Viikolla syön kevyesti, mutta viikonlopun mättöruoka nollaa tilanteen. Elämä ilman herkkuja tuntuu ankealta...

Vierailija
17/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ainoa joka auttaa laihduttamisessa, on hiilihydraattien reilu vähentäminen.

"AINOA, joka auttaa"...

Olette niin h-tin yksisilmäisiä ettette tajua, että se, mikä toimii yhdellä ei tosiaankaan välttämättä toimi toisella.

Itse syön todellakin hiilareita, makeaa ei tee mieli yhtään. Ja olen todella hoikka. En silti tule tänne väittämään, että AINOA oikea tapa on minun tapani.

Vierailija
18/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ainoa joka auttaa laihduttamisessa, on hiilihydraattien reilu vähentäminen.

"AINOA, joka auttaa"... Olette niin h-tin yksisilmäisiä ettette tajua, että se, mikä toimii yhdellä ei tosiaankaan välttämättä toimi toisella. Itse syön todellakin hiilareita, makeaa ei tee mieli yhtään. Ja olen todella hoikka. En silti tule tänne väittämään, että AINOA oikea tapa on minun tapani.

Lue kunnolla: Ainoa joka auttaa SOKERIRIIPPUVAISELLA ihmisellä, eli siis kirjoitin sokeririippuvaisista. Sä oletkin eri juttu, kun et näköjään ole riippuvainen, kun sun ei edes tee yhtään mieli makeaa.

Vierailija
19/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vaikeaa!!!! :(

Lapsi 2 v, vielä 10 kg tavoitepainoon...

Nyt mulla on ammattilainen apuna, laatii ruokavalion ja pureutuu ihan tosissaan tähän mun syömiseen...

Herkut ei oo enää ongelma, olen päässyt eroon.

Ongelma on se että olen muuttunut kiukkuiseksi ja väsyneeksi, hiilihydraatteja on vähennetty niin paljon!! Vaikka syönkin vähän puuroa, pastaa leipää jne. En tiedä voinko tämmöistä jatkaa...

Ruokavalio olisi muuten ihan täydellinen, ei ole nälkä ja paino tippuu.

Huoh.

Vierailija
20/26 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se motivaatio pitää vain löytää itsestä, muuten ei onnistu.

Eikä viikonloppuherkuttelut haittaa jos pysyy kohtuudessa.

En karppaa mutta hiilarien vähentäminen on auttanut paitsi painon pudottamiseen, elimistön hyvinvointiin yleensä.