Maailman hämmentävin mieliteko:
Saarioisten kasvisroiskeläppä, muttei se nykyinen, vaan se vanha, jossa oli porkkanaa ja homejuustoa. Sitä tuli aina nuorempana ostettua kiireisimpään nälkään. Sitä nykyistä tomaatti-mozzarellaa en voi syödä, koska saan kauheita vatsakipuja heti.
En käsitä, oikeasti arvostan hyvää ruokaa, mutta jostain syystä herahti vesi kielellä, kun ajattelin vanhaa kunnon kiekkoa!
Kommentit (5)
Ehkä sulla liittyy joku muisto tuohon, ei voi muuten mitenkään käsittää!! Ps. Saarioisten Musaka- laatikko on muuten hyvää! Se uutuus!
sitä suhta maukkaana, varsinkin jos se oli lämmitetty ihan kuumaksi. Mulle tuli kyllä yks muisto mieleen, joka johti tähän mielitekoon:
Olin eräässä päiväkodissa sijaispalvelun kautta töissä. Olin ollut ed. viikonlopun poissa kotoa, joten mulla ei ollut mitään ruuantähteitä mukaan otettavaksi töihin. Sanoin sitten PK:n johtajalle, että käyn tuossa viereisessä Alepassa hakemassa jotain eineksiä ruokatunniksi. PK:n johtaja alkoi kouluttaa mua, että paljon terveellisempi olisi, jos ottaisin vain leipää ja salaattia (olen siis kasvissyöjä, olisin saanut kuulemma syödä PK:n ruokaa) PK:n ruuista, niitä kyllä jää yli. Silloin vitutti. Että joku kehtaa tulla pätemään tuolla tavalla. Ihan kuin mä söisin ainoaksi ruuakseni eineksiä. Sanoin vain, että ei kiitos, mä haluan lämmintä ruokaa.
(Tuo PK:n johtaja oli muutenkin aivan hirveä pätijä ja kaikin puolin ärsyttävä ämmä. Monet päväkotien johtajat ovat.)
Ehkä juuri se homejuusto teki niin friikkimäisellä tavalla hämmentävän makuelämyksen.
Kyllä mäkin sitä silloin tällöin söin, ihan hyvää se oli pahimpaan nälkään.
Mun mielestä se kreikkalainen roiskeläppä oli myös ihan hyvää. Lopetettiinko senkin valmistaminen?
Siitä mozzarellasta en niin välitä. Ja mitään liha tai tonnikala versioita en syö ollenkaan.
Ps. Saarioisten Musaka- laatikko on muuten hyvää! Se uutuus!