Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittikö teidän tyttölapset imettää pikkusiskoaan

Vierailija
09.09.2010 |

kun teille tuli vauva perheeseen? Olen ensimmäisen lapsen saanut äitipuoli ja vähän ällikällä lyöty, kun yllätin 8v tytärpuoleni tarjoamassa nänniään puolivuotiaalle vauvasiskolleen.

Se on vielä mennyt ihan huumorilla, että hän on halunnut juoda tuttipullosta, enkä ihmettelisi vaikka hän haluaisi kovasti potallakin alkaa käydä sitten, kun siskokin.

Tyttö ei ole ainoa, vaan hänellä on isoveli 10v, joka hänkin juo tuttipullosta, tosin ei yhtä antaumuksella. He ovat molemmat myös innostuneita tarkastamaan kaikki vauvakakat, hajuineen ja koostumuksineen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se oli silloin jotain 2v.

Vierailija
2/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että 8v haluaisi leikkiä kotista ja äitiä, ja kun on tuollainen "oikea nukke", eli pieni vauvasisarus, niin kivahan hänen kanssaan on äitiä leikkiä.

Toisaalta, selittäisin lapselle, että leikkiä saa, ja leikisti vaikka "antaa tissiäkin", eli ruokkia vauvaa, mutta ihan vaan paidan päältä.

Meillä on isommat sisarukset muka antaneet tissiä vauvanukelle, kun olen imettänyt pienempää, mutta ikää on isommalla olut silloin n.2½v (ja vielä poikia :D), noin pienihän toki vaan matkii aikuista, ja haluaa tehdä kuten äiti.

Toisaalta 8-vuotiasta voi kovasti vielä kiinnostaa nukkeleikit, kotis jne. Ja samalla "haaveilee" jo siitä, että joskus itselläkin on vauva, onhan se kiva kokeilla miltä se vauvan syöttäminen voisi tuntua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan meillä, eikä kotiakaan. Eikä hän halua auttaa missään keittiöjutuissa, ainakaan erityisen paljon. Vauvankin kanssa hän on vähän kovakourainen, pitää pitää aika tavalla silmällä, kun hän saattaa oikeastaan härnätäkin vauvaa välillä. Siis "leikkiä" mutta pikkuisen ilkeällä tavalla, niin että vauva kokee sen epämiellyttävänä ja pelästyy.

Ei olla nuhdeltu kovasti asiasta, mutta muuten menty väliin. Jotenkin pitäisinkin "normaalimpana", jos hän olisi vielä leikki-iässä ja haluaisi "imettää", oli sitten poika tai tyttö. Mutta olin vähän hämmentynyt kun hän oikeasti nosti paidan ylös ja oli sitä "tissiään" antamassa.

Sanoin sitten vain, että ei nyt kummiskaan ja hän tiukkasi, miksei. Sanoin vain ettei se nyt oikein sovi, mutten keksinyt muuta sanoa. Vauva ei juo tuttipullosta kuin harvoin, jos olisi, olisin voinut kysyä, haluaako hän tarjota.

Vierailija
4/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yritä vauvaa imettää, mutta nukkevauvaa ottaa kyllä syliin imetyasentoon ja hokee "vauva syö sissiä." Kovasti vaihtelee myös nukelleen vaippoja yms.

Usein isosiskoille tulee jonkinlainen hoivavietti pikkusisarusta kohtaan ja ajattelee, että tahtoo kasvaa pian isoksi ja äidiksi. Haluaa vain hoivata vauvaa. Sanoisin tuon olevan ihan normaalia. =)

Vierailija
5/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ovat olleet nuorempia, 2-4 v

Vierailija
6/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti olevan epänormaali, mutta tosiaan hetkisen kyllä mietin, sillä 2v "antamassa tissiä" ja 8v tokaluokkalainen "antamassa tissiä" ovat aika erilaisissa kehitysvaiheissa :) ja asia siten tuli täytenä yllätyksenä. Varsinkin kun tyttö ei koskaan ole oikein sellainen hoivaaja ollut, pikemminkin hirveän mustasukkainen kaikille nuoremmille.

Vierailija
7/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaalta koululaiselta??? Juo tuttipulloa??

Vierailija
8/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 8-vuotiaalla on kyse kiinnostuksesta siinä missä 2-vuotiaallakin, mutta vaan eri tavalla. Varmasti kun alkaa oma murrosikä lähestyä niin alkaa rinnat kiinnostaa, ja nyt on saanut nähdä läheltä mitä niillä oikeastaan tehdään. Muistan ite kuinka prinsessaleikeissä noihin aikoihin piti laittaa lankarullat tai sukat mekon alle, ja rintsikat myös. Olisko jotain samantapaista?

Vierailija
9/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse ei välttämättä ole hoivavietistä vaan niistä rinnoista.

Vierailija
10/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdolliselta, mutta entäs tuttipullon juonti..?

Vierailija
11/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoveli imetti unikoiraansa minun vieressäni kun imetin vauvaa. :)

Vierailija
12/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ite kuinka prinsessaleikeissä noihin aikoihin piti laittaa lankarullat tai sukat mekon alle, ja rintsikat myös. Olisko jotain samantapaista?

prinsessaleikkejä. Hänellä oli yhdet keijukaissynttärit viime vuonna ja ihan paniikissa, kun ei olisi halunnut millään pukeutua.

Ei ole koskaan kokeillut laittaa itselleen - siis ainakaan mun nähden - "tissejä" eikä mitään sellaista vastaavaakaan. Mutta enhän minä hänestä kaikkea tiedä :) Voihan olla, että hän kovasti haluaisikin olla äiti.

Vierailija
13/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoveli imetti unikoiraansa minun vieressäni kun imetin vauvaa. :)

mutta kenelläkään ei ole juttua 8-vuotiaasta???

Vierailija
14/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halua tietää mitä tehtiin teini-iässä (14-16-vuotiaina) kavereiden kanssa, mutta kerron nyt kuitenkin:

Laitettiin siideriä tuttipulloon ja juotiin siitä. :DD

Ja ihan normaali aikuinen olen nykyään. Kaikkea sitä tulikin tehtyä.

Vierailija
15/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halua tietää mitä tehtiin teini-iässä (14-16-vuotiaina) kavereiden kanssa, mutta kerron nyt kuitenkin: Laitettiin siideriä tuttipulloon ja juotiin siitä. :DD Ja ihan normaali aikuinen olen nykyään. Kaikkea sitä tulikin tehtyä.

Vierailija
16/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni olisi halunnut, mutta sanoin, ettei tule maitoa häneltä

Vierailija
17/18 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan vaatteiden päältä nukelleen.

Vierailija
18/18 |