Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perustelujen kera autokouluun vai ei??

Vierailija
09.09.2010 |

olen 30 vuotias, asun maalla. kaikki palvelut mitä tarvitsen on 3 km päässä. lähimpään kaupunkiin 8 km. miehelläni on ajokortti, ja meillä on myös auto.

lapsia on viis.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pärjää ilman autoa/korttia niin miksi et menisi?

Vierailija
2/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siksi, että vaikka sitä ei heti tarvitsisikaan niin sen ajotaidon olemassaolo (tietty pitää pitää vähän yllä) antaa aika paljon vapauksia ja joustonvaraa perhe-elämässä nyt ja tulevaisuudessa. Jos ja kun miehelle sattuu jotain. Kun lapset kasvaa ja täytyy kuljlettaa harrasteisiin. Kun itse haluaa mennä töihin tai harrastaa jotain. Kun haluaa matkailla. Kun pitää saada joku perheenjäsen lääkäriin eikä mies voi ajaa/ole kotona. Ihan siksi, että tietäisin pärjääväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi sairastuu, vammautuu tai kuolee. Mutta silloihan voit liikkua halutessasi taksilla, jos et pääse pyörällä tai kävelen. Oma valintasi mitä teet.

Vierailija
4/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aja myös sen jälkeen. Jos et aio edelleenkään ajaa, on turha ajaa korttiakaan, koska ajotaito ruostuu ja tulee kammo koko ajamista kohtaan. Ehdit ajaa kortin vanhempanakin, jos koet sen sitten tarvitsevasi. Mieheni mummo ajoi kortin joskus 60vuotiaana, kun ukki kuoli, samaan aikaan tyttärentyttärensä kanssa ja hyvin pärjää autolla. Naapurin rouva ajoi kortin vähän yli 30v:na, mutta ei uskaltanutkaan lähteä heidän tila-autollaan, eikä ole kortin ajamisen jälkeen ajanut ollenkaan. Näin ollen "ei pääse" mihinkään itse vaan aina täytyy olla kyyti.

Eli lähtökohtana täytyy olla sun oma tarve ja motivaatio. Et voi keneltäkään muulta kysyä, tarvitko korttia. Tai ehkä mieheltäsi :)

Vierailija
5/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyssärillä selvittää.. ajatus ois se et jos mulla olis kortti elämämme olis ehkä hitusen helpompaa. mut toisaalta pärjäämme näinkin. vuosi vuodelta lapsetkin on vanhempia ja kuskailun tarve vaan vähenee koska pääsevät liikkumaan itsenäisesti.

Vierailija
6/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä en suostuis asumaan täällä maalla jos mulla ei olis myös omaa autoa. Jos sä meinaat ajaa sitä autoa, niin hanki ihmeessä ajokortti. Niinkuin joku aikaisemmin jo kirjoittikin, niin miehesi voi olla joskus ajokyvytön ja silloin sitä sun ajokorttia tarvitaan.

Vierailija
7/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt heti 18v vaikka rahat ois ollu. Kävin vasta toisen lapsen synnyttyä ja olin 24v kun sain kortin ja ai sitä autuutta. On helppo käydä lasten kans kaupassa kun ei tarvi rattailla tai kantaen raahata.

En ole omien menojeni kanssa sidottu mieheen ja siihen, että pitäisi olla viemässä. Auto on pihassa joten jos mieli tekee lähteä jonnekkin niin sitten vain lähtee

Vierailija
8/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin paljon halvemmaksi kuin autokoulu.

Vierailija
9/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suosittelen lämpimästi! Me asutaan pikkukaupungin liepeillä, ei julkista liikennettä, lähin kauppa vähän alle 2 km:n päässä. Ihanaa kun voi vesisateella hypätä oman auton kyytiin ja mennä kauppaan/kaupungille ilman että sihen menee kovin kauan aikaa. Ja mikä parasta, miehen ei aina tartte lähteä isommille ostoksille kuskiksi. Mulle kortti on tuonut paljon vapautta ja miehellekin omaa aikaa!

Vierailija
10/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on nyt 45:na lähteny autokouluun. Toki olisi paljon helpommalla pässyt yh äitinä jos olisi sen kortin ajanut aikaisemmin. Hän on aina asunut ns. pitkien välimatkojen päässä, vaikka läheltäkin on tarvittavat palvelut löytynyt. Mutta isommat kauppareissut yms. on ollut aina suunnittelussa.

Aja vaan se kortti, ei siitä haittaakaan ole.

Vierailija
11/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli tosi kätevä & paljon edullisempi vaihtoehto. Oppiminen ja opetus sujui hyvin, oli mukavaa kun sai omaan tahtiin ajella. Meillä mies on niin rauhallinen että näin päin onnistui hienosti, jos mun ois pitänyt opettaa miestä niin ei ois tullut mitään :D

Meillä ihan aluksi lapsi oli mummolassa sen hetken kun harjoteltiin, mutta aika äkkiä oli jo kyydissä kun ajeltiin. Ajoharjotukset oli helppo ujuttaa arjen pakollisiin ajoihin esim kaupassa käynteihin ja vierailuihin. Sain paljon ajokokemusta, ja olen kortin saannin jälkeen ajanut rohkeasti yksin. :)

Vierailija
12/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät aja sitä heti 18v.

Vaikka ei aina tarvisikaan, se on hyvä olla olemassa. Ajotaito ei myöskään ruostu pahasti, vaikka olisikin kauankin ajamatta. Opit myös repsikan penkillä ajotaitoa toisella tapaa, jos olet ajokortin suorittanut. Ei koskaan tiedä, milloin tarvitset.

Vierailija
13/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on autolla ajaminen, missä tahansa, myös ulkomailla.

Minua ärsyttää suunnattomasti kun naiset ehkä ajavat kortin, mutteivat uskalla ajaa. Ja mies pitää mielellään naista huonona kuskina tai riippuvaisena miehen kyydityksestä.

Ei se autolla ajo mitään superkyvykkyyttä vaadi, vaan rutkasti ajokokemusta, ja sitä ei tule jossei nainen uskalla ajaa itse! Ajan itse päivittäin ja en voisi kuvitellakaan että joutuisin pyytämään jotain muuta kuskamaan minua. Jo se että on mahdollisuus tulla ja mennä, tuo valtavan vapauden ja itsenäisyyden tunteen.

Vierailija
14/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mulla ei sitä korttia ole, ainakaan vielä.

pidän itseäni silti ihan itsenäisenä ihmisenä. kuljen paljon kävellen ja påyörällä. linja-autolla pääsen kätevästi läheiseen kaupunkiin. jos mennään jonnekkin kauemmaksi, niin mennään koko perhe. ap

Vierailija
15/15 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ilman korttia niin mitäs sitä turhaan ajamaan jos et halua. Mutta jos kortittomuus hankaloittaa elämää niin kyllä minä sitä suosittelen... Itse en osaisi enää olla ajokortiton, enkä itse asiassa varmaan enää osaisi olla jos taloudessa olisi vain yksi auto. Kaikkeen tottuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi