Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisitkö päivystykseen?

Vierailija
08.09.2010 |

Mulla on ollut kova yskä jo reilun kolme viikkoa. Sitä edelsi lievä kuumeeton flunssa. Yskä on ollut varsinkin iltaisin ja liikkumisen jälkeen pahana. Olen ollut myös hirveän väsynyt. Nyt pari tuntia sitten olo alkoi huonota, tuli epämäärääisen huono ja sekava olo ja tuntuu että hengitys on sellaista pinnallista. Henkeä on ahdistanut koko yskän ajan. Mittasin kuumeen ja sitä oli reilu 38. Nyt mietin että painunko päivystykseen jonottamaan vai odotanko huomiseen? Mitä sinä tekisit? Pelkään lähinnä keuhkonkuumetta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siltä varalta ettei oo mikään keuhkokuume ku tollalailla on teetelly+ liikuntasuoritusten jälkeen ei kuulosta kovin normaalilta.

Vierailija
2/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helpompi sinun kai nyt on mennäkin, kuin vasta aamuyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä nyt enää treenaa, saat vielä sydänlihastulehduksen tohon päälle. Viimeistään huomenna menet.

t. sh

Vierailija
4/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin eteenpäin ja vastaan, että kyllä. Hengenahdistus on pätevä syy lähteä käymään päivystyksessä.

Vierailija
5/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomiseen. Ottaisin nyt kuumelääkettä ja painuisin peiton alle.

Mutta mulla onkin noita keuhkoputkentulehduksia ja keuhkokuumeita ollut vaikka kuinka paljon enkä jaksa niistä enää meteliä pitää.

Vierailija
6/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei nyt ole mikään henkeäuhkaava tilanne, joka pitäisi päivystysaikaan hoitaa.

Vierailija
7/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syy lähteä illalla tai yöllä päivystysaikaan.

Vierailija
8/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voi paheta nopeesti, oli syy sit keuhkokuume tai mikä muu hyvänsä. Keuhkokuume voi olla lievä tai raju, se että joku on sairastanut niitä lievänä monta, ei ole tae sille että ap ei tarvitsisi sairaalahoitoa.

Vierailija
9/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun perheenjäsenellä oli sydänlihastulehdus, samaan tapaan oireili. Vein päivystykseen ja samantein sisään ja letkuihin...

Vierailija
10/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että joku on sairastanut niitä lievänä monta

Mutta kun on henkihieverissäkin viety sairaalaan kolmeen kertaan ja aina siitä vain toipuu niin en noilla oireilla vielä pidä niin kiireellisenä, että iltapäivystykseen lähtisin.

Vierailija
11/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin välityksellä on vaikea arvioida ap:n vointia, mutta mielestäni tässä on merkkejä, joiden perusteella suosittelisin lääkärin arviota päivystyksessä: voinnin äkillinen huononeminen (auttaako kuumelääke?) ja hengenahdistus.

Vierailija
12/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se mielestäsi järkevää?

Vierailija
13/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole järkevää jäädä odottelemaan ja sitkuttelemaan kotiin kunnes on "henkihieverissä". Pahojen keuhkokuumeiden takia ihmisiä lähtee jopa teho-osastolle hengityskonehoitoon kun oma hengitysfunktio huononee niin, ettei hapettuminen ole riittävää.

Vierailija
14/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla todettiin lauantaina keuhkokuume. Aiemmin sairastin 2 viikkoa flunssaa joista 7 päivää oli kuumettakin. Kuume hävisi, olo tuntui jo vähän paremmalta, mutta sitten alkoi kylkikivut. Keuhkokuume siis nyt, onneksi menin "ajoissa", pääsin kotiin lääkkeineni. Nyt jo helpompi olo tosin kipua vieläkin.

Vierailija
15/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 on tyhmää odottaa että on henkihieverissä onko se mielestäsi järkevää?

lääkäriin ennen kuin on tosiaan tarve. Parempi jos on jo ambulanssikunnossa. Saa sitä hoitoakin nopeammin eikä tarvi tuntikausia odotella.

Olen nimittäin näitten keuhkojeni kanssa joskus mennyt ihan ajoissakin lääkäriin ja sain vain passituksen takaisin kotiin ja kehotuksen ottaa buranaa kuumeeseen ja juoda riittävästi. Alle 2 vuorokautta ja minut vietiin sinne ambulanssilla.

Vierailija
16/16 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden heti jos tuntuu etten enää pärjää. Osa oireista voi olla ihan vaan sitä kun rupeaa miettimään liikoja ja sitten iskee stressi.

Vaikka minä kuulun kyllä niihin jotka aina miettii että onko nyt varmasti tarpeeksi kipeä jotta voi mennä lääkäriin. Ja sitten onkin jo vähän turhan kipeä kun viimein menee.

Kiitos vastanneille!

ap