Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä kotona lasten kanssa olemisessa on muka niin ihanaa?

Vierailija
08.09.2010 |

Ruuanlaittoa, siivousta, uhmien ja sisarustappeluiden selvitmämistä suurin osa päivästä. On välillä hauskojakin hetkiä, mutta suurimmaksi osaksi tylsää puurtamista ja aivojen vajaakäyttöä. Hohhoijakkaa ja tätä edessä seuraava vuosi. Tuntuu etukäteen kivalta ajatukselta olla kotona lasten kanssa, mutta jostain syystä sitä on aina unohtanut, millaista kotona todellisuudessa on.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuoden kotona enkä taatusti toista lasta hanki koska ei ikinä enää samaa kiitos. Kotona olo on ihan syvältä enimmän aikaa. Ja tykkään vielä kaiken lisäksi työstäni oikein kovasti. Samoin kuin hyvästä liksastani.

Vierailija
2/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää aivojaan kotona.

Ei siellä sun aivoissa nähtävästi ole kovin paljoa tavaraa ollutkaan jos et osaa itseohjautuvasti niitä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsää eikä ole aina kivaa. Arjen sietokykyä voisi kehitää. Eikö lapsillekin opeteta ettei aina voi olla karkkipäivä? Ja kyllä niitä aivoja voi ihan kotonakin käyttää.

Vierailija
4/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivojen vajaakäyttöä jos ei osaa käyttää aivojaan kotona.

Ei siellä sun aivoissa nähtävästi ole kovin paljoa tavaraa ollutkaan jos et osaa itseohjautuvasti niitä käyttää.

ja mihinkään rakettitieteenseen ei pysty lapsen vaatimalta huomiolta keskittymään.

Vierailija
5/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puupaapuupaa, äkkiä päikkäpaikka lapselle; äiti ei voi käyttää aivoja! Täytyy muistaa etsiä se musta laatikko sitten koti-äitivuosien jälkeen! :D

Vierailija
6/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuoden kotona enkä taatusti toista lasta hanki koska ei ikinä enää samaa kiitos. Kotona olo on ihan syvältä enimmän aikaa. Ja tykkään vielä kaiken lisäksi työstäni oikein kovasti. Samoin kuin hyvästä liksastani.

mutta toinen lapsi on tuloillaan, koska haluan kuitenkin kaksi. Mutta täytyy tunnustaa, että nyt kun äitiysloma on taas alkamassa, niin vähän hirvittää, että miten sitä kotielämää jaksaa. Toisaalta eihän tuo runsas vuosi, jonka aion kotona olla, ole niin pitkä aika, etteikö sitä jaksaisi. Töitäkin onneksi vielä ehtii tekemään vuosia, ja kun säästöjän on, niin eipä tuo kotona olo taloudellisestikaan liiemmälti rasita.

Vierailija
7/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomo sanoo, mitä sinun pitää tehdä ja on hiljaista ja rauhallista.

No ei ole kyllä kovin kummoiset taidot sinulla.

ja mihinkään rakettitieteenseen ei pysty lapsen vaatimalta huomiolta keskittymään.

Vierailija
8/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran tylsiä ne arkirutiinit on. Mun mies rutisee jo tunnin seisomisesta leikkipuistossa...

Vierailija
9/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta yksi puolivuotias ja taitaa jäädä viimeiseksi. Jatkuvasti pitää toisella korvalla päivystää eikä mihinkään pysty keskittymään. Päivän ainoat virikkeet pyykin pesu ja ruuanlaitto.

Pidin työstäni, työkavereistani, haasteista, ruoka- ja kahvitauoista (!!)... Siis aikuisen ihmisen elämästä! Lapsen kanssa kotona jumittaminen on niin tylsää.

Vierailija
10/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin aamulla, kun kaikki saa vain olla kaikessa rauhassa. Lapset katsoo telkkaria ja minä hörpin teetä ja luen lehteä.

Vierailija
11/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran tylsiä ne arkirutiinit on. Mun mies rutisee jo tunnin seisomisesta leikkipuistossa...

Miehet ovat siksi harvoin kotona, koska naiset eivät anna heidän olla vaan haluavat olla itse. Tai sitten talous ei kestä, koska miehellä parempi palkka.

Vierailija
12/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tai ainakin enin huvi ja hyöty äidin kotona olosta koituu lapselle, ei äidille. :-/

Vierailija
13/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ovat kaikki jo koulussa, ja päivisin opiskelen verkkoyliopisto-opintoja :-)

Vierailija
14/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä osaat käyttää aivojasi vain ulkoaohjautuvasti kun pomo sanoo, mitä sinun pitää tehdä ja on hiljaista ja rauhallista.

No ei ole kyllä kovin kummoiset taidot sinulla.

Vaikka haluaisi kokeilla eri reseptejä, kehitellä uusia, sisustaa koti vaikka fegsui tyyliin, ei vaan arkihässäkässä ole mahdollisuuksia. Pitää hoita syömiset, nukkumiset, ulkoilut ja mennä lasten ehdoilla, ei sen mukaan mikä itseä kiinnostaisi, eli aivot narikkaan ja päivästä toiseen samat jutut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi