Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kielen halkaisu

Vierailija
07.09.2010 |

eli tongue split -onko se pysyvä vai voiko kieli palautua ennalleen (ja miten)?, vaikuttaako puheeseen? Onko tulehdusherkkä, onko terveydellisiä haittoja?

En oikein netistä löytänyt ko. toimenpiteestä tietoa, kiinnostaa, koska kummipoika haaveilee tästä. Itsestäni se kuulostaa aivan järkyttävältä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä löytyy netistä tolla tongue splitting haulla englanninkielistä tarinaa. En saa laitettua tänne, sillä taidan lähteä oksentamaan....

Vierailija
2/24 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhe jää usein kummalliseksi. Ei sössötykseksi, vaan löysäksi tietyissä äänteissä. Valitettavasti puhuja itse tottuu uuteen kieliasuunsa nopeasti eikä tajua lässyttävänsä.

ja puhun kokemuksesta. Tyhmä kaverini teki näin aikoinaan ja ei muuten ole helppoa saada töitä. Sitäkin pummia elätämme me kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin alkuvaiheessa.

Kaveri repi kielensä joka aamu auki ja oli kuulemma todella kivuliasta.

Tämä kaveri on ihan töissä eikä hänen puheestaan erota mitään eroa entiseen. Pystyy laulamaankin aivan normaalisti.

En siltikään suosittele jos olet normaalissa asiakaspalvelussa tai muuten paljon ihmisten kanssa tekemisissä.

Lisäksi se haavan umpetuminen ja kielen auki repiminen.. Ja hoidossa pitää olla tarkka. Ei minkäänlaista lepsuilua sallita.

Meidän duunissa ei erikoisuudesta ole haittaa, enemmän hyötyä. =) Itselläni on muunmuassa dermal lävistyksiä hiusrajassa ja tähtiä silmäkulmassa.

Vierailija
4/24 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin alkuvaiheessa.

Kaveri repi kielensä joka aamu auki ja oli kuulemma todella kivuliasta.

Tämä kaveri on ihan töissä eikä hänen puheestaan erota mitään eroa entiseen. Pystyy laulamaankin aivan normaalisti.

En siltikään suosittele jos olet normaalissa asiakaspalvelussa tai muuten paljon ihmisten kanssa tekemisissä.

Lisäksi se haavan umpetuminen ja kielen auki repiminen.. Ja hoidossa pitää olla tarkka. Ei minkäänlaista lepsuilua sallita.

Meidän duunissa ei erikoisuudesta ole haittaa, enemmän hyötyä. =) Itselläni on muunmuassa dermal lävistyksiä hiusrajassa ja tähtiä silmäkulmassa.

luin nyt tarkemmin, mutta kannattaa sanoa sille pojalle että etsii jonkun sellaisen käsiinsä joka on tuon tehnyt. Tatuointi/lävistyliikkeissä osataan myös kertoa aika hyvin noista.

Vierailija
5/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän puhua ympäri, että luopuisi tästä kokonaan.

ap

Vierailija
6/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa, että voi kasvaa umpeen. En kyllä silti suosittelisi kenellekään. Noin suuren haavan yhteydessä infektioriski on epäilemättä melkoinen.

Vierailija
7/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän puhua ympäri, että luopuisi tästä kokonaan.

ap

Suurimman osan pään kääntää se alkuvaiheen kivuliasuus (ellei ole totaalinen masokisti) ja itse toimenpiteen kuvaus. Myös huonoja tarinoita löytyy.

Vierailija
8/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten ja olin todella yllättynyt, että tällaistahan on tehty jo vuosikausia. En ollut ikinä ennen kuullutkaan, aivan kamala ajatuskin mun mielestä. Vuosi aikaa puhua poika ympäri, aikoo ryhtyä tähän heti kun täyttää 18.

ap

Vierailija
9/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten ja olin todella yllättynyt, että tällaistahan on tehty jo vuosikausia. En ollut ikinä ennen kuullutkaan, aivan kamala ajatuskin mun mielestä. Vuosi aikaa puhua poika ympäri, aikoo ryhtyä tähän heti kun täyttää 18.

ap

Voi tietty olla, että poikas nyt puhuu vaan. Tuo kielenhalkaisu varmaan myöskin maksaa aika paljon. Toivottavasti poikas vähän fiksuuntuu, en nimittäin usko, että tuo on ihmiselle hyväksi.

Vierailija
10/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin kun en ole kuullutkaan tuollaisesta ennen tätä. Karmivaa.

Toivottavasti ap saa puhuttua pojan ympäri.

Vierailija
12/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI sitä halutaan, miten vinksahtanut ihminen on ja mitä sillä yritetään viestittää.

Infektioriskit ym ovat selvät mutta vaikka niitä ei olisikaan, en voi tajuta että terve ja tasapainoinen ihminen kaipaa kyseisenlaista täysin epäluonnollista asiaa. Mitä sen takana on? ei tervettä.

Jos sulla kummina on mitään mahdollisuutta, juttele syvällisemmin pojan kanssa mitä hän elämältään haluaa ja mitä tuntee ja mihin pyrkii, siis muutakin kuin tuo lävistys. Minusta se on vain jäävuoren huippu

Vierailija
13/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttele syvällisemmin pojan kanssa mitä hän elämältään haluaa ja mitä tuntee ja mihin pyrkii, siis muutakin kuin tuo lävistys. Minusta se on vain jäävuoren huippu

Mutta ihan turha maalailla tässä mitään sarvipäitä seinille. Me ihmiset nyt vaan tykätään erilaisista asioista - ilman että sen perusteella voi/tarvitsee tuomita jotakuta ei-terveeksi tai tasapainottomaksi.

Minä, nelikymppinen perheenäiti, pidän tuollaista tosi makeana juttuna. Kävin jo varmistamassakin, ettei vain omassa lävistyspaikassani tehtäisi tuollaisia. ;)

Vierailija
14/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuollut ihmisiä, joten eipä kyllä ihan mikään vaaraton toimenpide ole tuo halkaisukaan. Näyttää karsealle (ok, makuja on monia) mutta eniten minua häiritsee siinä se itsensä silpominen.

Vaikka en itse tykkää niin mielestäni hurjat kampaukset, värjäykset, korut yms. on ihan ok, mutta kun mennään silpomisiin ja todellakin mahdollisesti hengen vieviin itsensä koristamisiin niin niitä en ymmärrä enkä hyväksy.

Vierailija
15/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos on pysyvä, ennalleen palauttaminen on mahdotonta, sillä arpi joudutaan poistamaan, ja tämän jälkeen kudospinta-ala pienenee. Kielen kärjen liikkuminen häiriintyy, ja osa äänteistä muuttuu jo pelkässä splitissä. Korjausyritykset eivät merkittävästi paranna näitä, arpeutuminen itsessään jo häiritsee.

Tuossa silpomisessa on myös merkittävä tulehdusriski.

Satun työkseni hoitamaan näitä vammoja.

Vierailija
16/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielilävistyksiinkin on kuollut ihmisiä,

sen takia kun on siitäkin selvinnyt hengissä. ;)

Vierailija
17/24 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo kielen halkaisu vielä mitään, jotkut haluavat peniksen halkaisun.

Vierailija
18/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pidän kielenhalkaisusta pelkästään esteettisin perustein. itselläni on naamassa paljon lävistyksiä ja vituttaa yli kaiken, kun keski-ikäiset tulevat vollottamaan että oon sairas, ja pitäs varata aika ammattilaisen puheille. tällä perusteella about jokainen ystäväni on mieleltään sairas.

Vierailija
19/24 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuunsa tosiaan pyrkii menemään takas yhdeksi, eli muutaman kerran vuorokaudessa joutuu repimään puolet erilleen. Sattuuhan se, mutta alussa on kyllä muutenkin aika kivulias, ja esim. syöminen ja puhuminen aika vaikeaa. Kieli kyllä paranee aika nopeasti. Mulla meni alun kipuja lukuunottamatta kaikki hyvin, ja ei ole sen jälkeenkään hankaloittanut elämää. Jossain vaiheessa oli molemmilla kielenpuolikkailla kaksi kielikorua, jolloin sössötin, mutta nyt on enää yksi koru koko kielessä, ja puhun ihan normaalisti muidenkin mielestä (ainakin näin ovat väittäneet)

Riskejä toki on, joten kannattaa valita sellainen tekijä, jolla on paljon kokemusta, on kuitenkin tarkkaa mistä sen kielen halkaisee ja miten.

Esteettiseen puoleen en ota kamalasti kantaa, koska makuja on niin monia. Itse tietysti tykkään hulluna, kun sellaisen olen halunnutkin. Mä kyllä tykkään myös muista "hurjista" jutuista, joten tuo oli vain yksi monista ;)

Vierailija
20/24 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun halkaistulla kielellä voi tehdä huiseja temputuksia. : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi