Että ottaa päähän miehen veljen tyttöystävä!
Meille on tulossa esikoinen ja hän on lapseton nirppanokka. Kaiken pitää olla hälle viimeisen päälle. On muotivaatteita ja ulkonäkö on maailman tärkein asia hänelle. Harrastustavaroihin upotetaan kauheat summat rahaa, vaikka itse harrastuskin olisi vain hetken mielijohde.. esim. alkaa ratsastamaan, hankkii tarvikkeet, käy pari kertaa ja homma jää siihen. Tämä vain esimerkkinä. Myös uusimmat puhelimet yms. pitää tierysti olla.
Itse olen suht vaatimaton omissa hankinnoissani vaikka rahaakin olisi niihin ollut (en vain halua ostaa kun en koe tarvitsevani). Eli siis kateudesta ei ole kyse. Mutta nyt haluan ostaa esikoiselle esim. hyvät vaunut tai hyvän turvaistuimen ja siitäkö oli tuo nainen ihmetellyt, että "niin kalliit! En ikinä ostaisi itse niin kalliita, mitä varten?!" En ole ajatellutkaan tuhlailla sitten samalla tavalla esim. vauvan vaatteisiin, sillä niistä lapsi kasvaa noepasti ulos...
No, eri ihmisille on eri asiat tärkeitä, näemmä.
Kommentit (17)
Voi olla, että saan hyvät muutamilla satasilla tai sitten menee se 800e. En välitä, kunhan ovat sopivat omiin tarpeisiini sekä ovat lapsellekin mukavat, turvalliset ja tukevat sekä ennenkaikkea pitkäikäiset (jotta palvelevat vaunuina, rattaina ja toisellakin mahdollisella lapsella).
En mua niin kiinnosta mihin tuo tyttö omat rahansa tuhlaa, kunhan ei arvostele mun ostoksiani sitten myöskään, sillä mä en todellakaan ole koskaan hänelle suoraan sanonut yhdestäkään hänen hankinnastaan rumasti. Eli mua ärsyttykin nyt lähinnä hänen arvostelunsa, sillä en itse ole hänelle sanonut mitään.
Ja kyllä mä melko varma olen, että sitten kun/jos heille tulee omia lapsia myöhemmin, niin ei hänkään ole ostamassa niitä rimpulavaunuja kumminkaan. Myönnän toki sen, että lapsi ei tarvitse uusinta kuosia, mutta käyttömukavuus toki painaa myös vaakakupissa ja on ergonominenkin kunhan valitsee oikein. Samoin lapsella voi olla vaunuissa ok olla tai sitten oikein mukavat oltavat..
ap
Mutta jokainen tekee omat valintansa, älä välitä moisesta.
kun toisen ihmisen mielipiteistä noin hermostut. Me ollaan erilaisia ja meillä on erilaisia näkökantoja ja mielipiteitä - ihan siitä huolimatta, että sinä odotat lasta.
En käsitä muutenkaan, miksi hänen pitäisi toimia samalla tavalla kuin sinun? Jokainen toimii omalla tavallaan.
Koita olla stressaantumatta noin pienistä!
Ei tää mun elämääni mitenkään muuta. Ärsyttää vaan, että joku kokee niin tarpeelliseksi kommentoida valintojani ääneen kunnen minäkään hänelle kehtaisi ihmetellä, että miksi nyt noin teit, mihin tuota tarvit...
ap
Ei tää mun elämääni mitenkään muuta. Ärsyttää vaan, että joku kokee niin tarpeelliseksi kommentoida valintojani ääneen kunnen minäkään hänelle kehtaisi ihmetellä, että miksi nyt noin teit, mihin tuota tarvit...
ap
"Kuules nyt, nämä tulevat ainakin ihan jatkuvaan käyttöön, minä en harrasta/me emme harrasta kalliita kertakäyttöasioita" ja hymyillyt lempeästi päälle? Pienenä lisänä olisit voinut (naurahtaen) todeta, että "tottakai lapselle hankitaan ykköslaatua!"
Sano nuo sitten seuraavalla kerralla, sellainen tulee varmasti kuitenkin. :)
t. eräs toista lastaan odottava
narista, jos siltä tuntuu, mutta arvaa vaan, jos se joskus päättää itse lisääntyä. Kyllä varmasti lapsi kulkee päästä varpaisiin merkkikuteissa.
Voitkin hänelle todeta sarkastisesti, että sinä varmaankin ostat sitten kaikki lapsesi vaatteet kirpparilta ja kärryttelet 70 -luvun aikaisissa homeisissa vaunuissa.
tuolle naiselle että "miten ostit niin kallista" tms, kertonut ajatuksensa ääneen ja nyt hän pääsi napauttamaan takaisin ;)
että kyseisellä henkilöllä ei ylipäätään ole käsitystä, mitä moiset kärryt maksaa?
itse olin myös aika järkyttynyt niistä hinnoista, kun vaunut sain ostaa. Toisaalta ostin itselle mieleiset, hyvät ja kätevät, enkä mitään rimpuloita. Oli niillä kiva rullailla ja kaarrella muksu mukana.
Kuule jätä tuo kommentti omaan arvoonsa. Tai sitten brassailet oikeen reteesti niillä jo etukäteen!
Ihan nätti tyttö on ei siinä mitään. Mutta en itsekään mikään ruma ole, en edes nyt raskaana. Varsin tyytyväinen ulkonäkööni ja voisinhan minäkin parannella sitä irtoripsin, hiuksin, suihkurusketuksineen yms. niinkuin tämä tyttö tekee, jos kokisin tarpeelliseksi.
ap
Eikö ole fiksumpaa, että lapseton käyttää omat rahansa niin kuin tahtoo ja sinä omasi niin kuin on pakko?
sä vaikutat kyllä aika kateelliselta ja tai ainakin raskaushormooneissa huuruilevalta.
Ja sille joka kommentoi että lapsi etusijalle ja siksi kalliit vaunut. Kyllähän ne vaunut ostetaan äidille, vauva ei taida välittää tämän vuoden kuoseista ja malleista :)
Kukin tavallaan ja tyylillään.
varmaan nuori nainen kyseessä? Silloin ei yleensä ajatella kuin sitä omaa napaa, voit vain antaa hänen puheidensa mennä samantien ulos toisesta korvasta. Ei ehkä auta edes selittää, että hyvä turvaistuin on aika halpa henkivakuutus lapselle ja niitä vaunuja joutuu päivittäin työntelemään, eikä halvimpia rimpuloita kannata ostaa (tulee kalliimmaksi ostaa monet vaunut ja rattaat kuin yhdet hyvät ja kalliimmat kerralla).
Kysy joskus, miksi ostaa niin kalliita harrastusvälineitä kertakäyttöä varten, eikö halvemmat riittäisi kokeiluihin.
kuulostaa kateelliselta. Tai ainakin suvaitsemattomalta.
Miksi tuo nainen on "lapseton nirppanokka" jos hän panostaa eri asioihin kuin sinä? Impulsiivisuus ei ehkä ole aina se tavoiteltavin luonteenpiirre mutta jos hän siinä haaskaa vain omia rahojaan niin miksi siitä kiihdyt?
Ihan samalla tavalla hän ei - tosiaan lapsettomana - ihmisenä osaa asettua sinun asemaasi ja ajatella sinun hankintojasi hyvinä sijoituksina.
Erilaisuus on rikkaus, eikö..?
Itse kommentoit ja arvostelet suureen ääneen täällä. Mihin hänen pitäisi rahansa pistää, säästää tulevia lastenvaunuja varten vai? Sinähän et nuorena lapsettomana koskaan ostanut mitään turhaa, opiskeluun meni kaikki ja loput säästöön.
Kyllä itse ainakin meinasin lentää perseelleni kun kuulin että ystävän vaunut maksavat yli 800e
Ja kyllä kysyin miksi noin kalliit kun halvemmallakin olisi saanut??
Ja kyllä itse lapsettomana tuhlaan illallisiin, rakennekynsiin yms. mutta yritän aina päästä kaikista halvimmalla vaihtoehdolla.
Ja toisekseen jos saan lapsia lakkaan tuhlailemasta näihin hömpötyksiin, nyt en pidä niin väliä:)