Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli paha mieli isoäidistä

Vierailija
07.09.2010 |

Mieheni isoäiti kuoli ja oli testamentissa muistanut nimeltä mainiten jokaisen lapsenlapsen ja näille tietyn summan perittäväksi. Miehen lapsi sai kohtalaisen ison rahasumman, mutta minun lapseni eivät mitään. Kuitenkin koko perheenä käytiin kylässä, kokonaisena perheenä on eletty jo 5 vuotta. Joululahjan sai jokainen, synttärikortti tuli jokaiselle, mutta nyt testamentissa näytti, että lapsenlapset eivät olleetkaan samanarvoisia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos isoäiti oli tehnyt testamentin jo kauan aikaa sitten?

Vierailija
2/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein mummi toimi ja hienoa että on muistanut synttäreinä ja jouluisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ei olisi, niin minusta on luonnollista, että mummo jättää perinnön biologisille jälkeläisilleen. Itselleni ei vastaavassa tilanteessa olisi tullut mieleenkään, että minun lapsilleni olisi pitänyt jättää jotain, heillähän on omat isovanhemmat, joilta voivat periä. Ymmärsin siis, että sinulla on lapsia edellisestä liitosta ja lapset eivät ole miehesi kanssa yhteisiä.

Vierailija
4/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitisukupolvessa jyllää vielä perinteinen perhekäsitys, johon sinun lapsesi eivät valitettavasti mahdu. Joululahjan antaminen osoittaa, että tykkäsi teistä oikeasti, mutta tämä perintöjuttu nyt on vähän tämmöistä "talo kuuluu vanhimmalle pojalle" -pohjaista meininkiä.

Ymmärrän, että pahoitit mielesi, mutta... get over it ja muistele mummua hyvällä, jooko :)

Vierailija
5/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tekisin, sinun olisi turha lapsinesi tulla siihen vitisemään.

Vierailija
6/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin siis etta olette uusperhe ja perinnon saaneet olivat siis kuolleen mummon "verisukulaisia" ja sinun lapsesi aiemmasta liitostasi ja mummi ei ollut lasten bio-mummo.

Jos nain on, niin en ihmettele yhtaan tata tilannetta.

Uskon etta lapsesi olivat mummolle rakkaita ja tarkeita, mutta siltikaan en tassa perinto asiassa ihmettele lainkaan tilannetta.

Vierailija
7/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi antanut perintöä myös sinun lapsillesi.

Ja jos te olette tosiaan olleet kuvioissa vasta 5 vuotta, niin testamentti saattoi hyvinkin olla laadittu jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
8/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmasta liitosta ja miehellä omia lapsia aiemmasta liitosta, niin miten ajattelit oman perintösi menevän? JOs/kun sinä kuolet, privätkö sinut vain omat biologiset lapsesi vai aiotko testamentata miehen lapsille jotain?

Vierailija
9/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos minun mieheni äiti on/olisi tehnyt testamentin lastenlapsille. Niin en edes odottaisi, että olisi jotain näille minun lapsille, jotka ovat edellisestä liitostani.

Vaikka mieheni äiti tykkää todella paljon minun vanhimmasta pojasta ja itkua väänsi, kun poika lähti etelä Suomeen tyharjoitteluun. Niin ei hän kuulu nykyisen mieheni perinnön jakoihin mitenkään.

Vierailija
10/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisten ahneudella ja röyhkeydellä mitään rajaa! Miksi teidän olisi mitään pitänyt saada?

Vierailija
11/11 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isoäiti kuoli ja oli testamentissa muistanut nimeltä mainiten jokaisen lapsenlapsen ja näille tietyn summan perittäväksi. Miehen lapsi sai kohtalaisen ison rahasumman, mutta minun lapseni eivät mitään. - - Joululahjan sai jokainen, synttärikortti tuli jokaiselle, mutta nyt testamentissa näytti, että lapsenlapset eivät olleetkaan samanarvoisia.

Niin, lapsesi eivät olleet hänen lapsenlapsiaan. Ahneudella ei liene rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi