Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko itse vaikuuttaa sokerirasituksen tuloksiin?

Vierailija
07.09.2010 |

Kävin sokerirasituksessa ja yhden ja kahden tunnin arvot olivat koholla, mutta paastoarvo oli ihan hyvä.

Olenko itse voinut vaikkuttaa noihin arvoihin millään tavalla. Koko perhe oli ollut kipeä ja olllan vietetty monet synttäri ne kaksi edellistä viikoa ennen sokerirasituskoetta. Päivä ennen sokerirasitusta söin paljon turkkilaista jugurttia, voiko sillä olla merkitstä? Jostain kuulin että maito ja rasva nostaa sokeriarvot.

Muuten en kuulu mihinkään riskiryhmään ja edellistet lapset ovat olleet pieniä. Nytkin sf-mitta keskikäyrän alapuolella.

Rupes pelottaa että joudun synnyttää jonkun jättivauvan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvan kokoon voit syömällä loppuraskauden oikein

Vierailija
2/4 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikuta..mullakin oli tokassa raskaudessa yksi arvo koholla ja hirvesäti vaahdottiin mulle syömisistä. Jatkoin ihan kuten ennenkin sillä se koholla ollut arvo oli itse asiassa just siinä rajalla ja minusta kyseessä ylihysterisointi. Mahani ollut kaikissa raskauksissa isokokoinen ja isoin lapsi (tämä lääkärin sokerilapseksi nimittämä) painoi tosi hurjat 3800g!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoin vauva on ollut 3150g. Mun arvot oli kyllä ihan reippaasti yli 1h 11 ja 2h 10,4.

Ihmetyttää ja hävettää miten ne arvot voi olla noin koholla. Bmi ennen raskautta 19.

AP

Vierailija
4/4 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kannattaa sit meitiä mitä syöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme