Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan menee että tupakanhimo häviää kokonaan?

Vierailija
07.09.2010 |

Ärsyttävää tämä elämä, kun päivittäin yhä tulee tupakanhimoa, vaikka olen ollut polttamatta jo 4 kk. Tätä menoa ratkean vielä. Ei nämä kait enää fyysisiä vieroitusoireita voi olla, vaan henkisiä. Ahdistaa, kun pitkän päivän päätteeksi ei voi mennä tupakalle jne..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen tekee toisinaan mieli polttaa silloin, kun juon alkoholia, vituttaa oikein tosissaan, on kamala stressi tai kun olen ulkomailla (erityisesti jossain lämpimässä paikassa - mistäköhän lie tämäkin johtuu). Joskus pari-kolme vuotta sitten retkahdin hiprakassa pummaamaan kaverilta röökin, ja hyi helvetti, miten järkyttävälle se maistui! Tajusin tuolloin, että vaikka se ajatus tupakan polttamisesta onkin ihana ja houkutteleva, niin todellisuudessa tupakointi on kaikkea muuta, kuin mielikuvissani.

Mutta tosiaan, kyllä sitä tupakkaa aina toisinaan mieli tekee edelleen - tai lähinnä sitä mielikuvaa, mikä on jäänyt päähän tupakoinnin ihanuudesta tietyissä tilanteissa. Mutta muistaakseni mulla se pahin tupakanhimo meni silloin lopettaessa ohi n. kuukaudessa, olin lopettamista ennen polttanut kahdeksan vuotta.

Vierailija
2/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu polttamatta 2 ja puoli päivää!!

Kauheat vieroitusoireet: pyörryttää, hermostuttaa, päätä särkee, on univaikeuksia jne.

Olen kyllä päättänyt että nyt loppuu polttaminen, ja koetan ajatella päivän kerrallaan.

Tuntuu kuitenkin lohduttomalta nuo teidän jutut.. =/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tällähetkellä niin ihkua etten edes yritä lopettaa. Mieheni lopetti viimesyksynä, polttanut sitä ennen yli 20v. ja sanoo ettei tee edes mieli. Ei ollut vieroituisoireita eikä käyttänyt mitää nikotii yn. juttuja.

Oma tahto,päätös lopetukeen vaikuttaa. Toisille tulee vieroitusoireita toisille ei. Ihmiset ovat erilaisia joka asiassa,kuten tässäkin.

Vierailija
4/31 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa tekee mieli tasan niin kauan, kuin tupakkaa ikävöit. :) Sitten kun ymmärrät, että et ole joutunut luopumaan mistään vaan saanut paljon tilalle, ei niksat enää kiusaa.

Vierailija
5/31 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta polttamatta (paria biletupakointi retkahdusta lukuunottamatta) ja vähintään 3kertaa päivässä tekee mieli polttaa.

Vierailija
6/31 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 vuotta ilman ja retkahdin vuosi sitten. Nyt poltan entiseen malliin. Pakko on lopettaa terveyden ja rahan takia mutta hirvittaa kun tiedän että se tulee olemaan tuskaa

Vierailija
7/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli viimevuonna puoli vuotta polttamatta ja sitten retkahti... nyt meni vain kaksi kuukautta, kun antoi pariksi =(

Se voi olla pitkä prosessi, toivottavasti onnistut!

Vierailija
8/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin pari vuotta sitten lääkkeillä, eikä enää tee jatkuvasti mieli röökiä, mutta satunnaisesti ihan tosi paljon!

Esim. kesällä ulkona, kahvin jälkeen kun joku muu polttaa, viihteellä ollessa etenkin ja välillä ihan muuten vaan. Nään myös vieläkin unia että poltan...

Vierailija
9/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai se ole kuin kärvisteltävä viikosta ja kuukaudesta toiseen pikkuhiljaa. En halua tuhota omaa terveyttä ja olla säälittävä tupakalla ramppaava haiseva ihminen, mutta taas toisaalta, kun poltin 12 vuotta, niin kyllä siitä kääryleestä ja nikotiinista aika tärkeää tuli. Koska muuten minulla ei ole mitään paheita (en juo, en syöpöttele tms..), niin tuntuu välillä sietämättömältä, että ei VOI enää koskaan polttaa tai tiedän olevani taas koukussa.

Vierailija
10/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa teki mieli tietyissä tilanteissa, kesäterassilla mm.

Sitten retkahdin taas polttamaan ja nyt yritetään taas irti tupakasta.

Tupakanhimo ei varmaan häviä koskaan, mua auttoi ajatus, että nyt tekee mieli mutta tämä tunne menee ohi....

Vierailija
11/31 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa teki mieli tietyissä tilanteissa, kesäterassilla mm.

Sitten retkahdin taas polttamaan ja nyt yritetään taas irti tupakasta.

Tupakanhimo ei varmaan häviä koskaan, mua auttoi ajatus, että nyt tekee mieli mutta tämä tunne menee ohi....

Vierailija
12/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksäs päivä ilman. Näin perjantai-iltana on tullut nautittua alkoholia, ja jos joku tässä seurueessa tupakoisi, niin ratkeaisin heti.

Vierailija
13/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinista tulee niin pienet vieroitusoireet että suurin osa oireista on pään sisällä... Tee itsellesi selväksi miksi lopetit? Yritä ymmärtää tupakoinnin järjettömyys, kun tämän tajuat lopettamisen pitäisi olla helpompaa. 

Vierailija
14/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysiset oireet on tosiaan helppoja henkisiin verrattuna. Mulla helpottaa jo tosi paljon, kun 4v kohta täynnä.

Vierailija
15/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin nicoreten avulla ja suurin apu oli stumppaa tähän kirja! Aloin sitä lukemaan valitettavasti vasta kun olin kärvistellyt viikon.

Kirjan luettuani himo väheni 90%, sillä oivalsin paljon asioita tupakanpoltosta.

Edelleen luen kirjaa välillä iltaisin kun epätoivo iskee.

Suosittelen kaikille, hoitaa pään sisällä olevia kuviteltuja ja itse aiheutettuja vieroitusoireita :)

Vierailija
16/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee täyteen 4 v 4 kk savutonta elämää. Joskus tulee vieläkin ajatus, että nyt maistuisi ... mutta menee saman tien ohi. Onnistuin lopettamaan ilman lääkkeitä tai vastaavia ihan seinään. Ainoana "lääkkeenä" paha kurkkutulehdus eli ei puhettakaan tupakasta muutamaan päivään. Enpä sitten avannutkaan enää uutta askia, kun kurkku parani. Avaamaton aski oli 3½ vuotta keittiön komerossa ja lensi roskiin viime talvena.

Fyysisiä oireita ei tullut, korvien välissä oli jotain, mutta meni ohi. Nyt tupakka haisee niin pahalle, että yököttää. Olenko minäkin ennen haissut tuollaiselta, tulee mieleen monesti kaupan kassajonossa.

Vierailija
17/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta ilman tupakkaa nyt ja viimeksi oli eilen tupakanhimo. Minuutista ehkä noin puoleen tuntiin kestää nuo himohetket minulla, sitten menee ohi. Pitää vain keksiä jotain muuta tekemistä kuin lähteä tupakkaa ostamaan odotellessa.

Vierailija
18/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran. Itsellä sekään aika ei ollut himoa vaan asian ajattelemista. Ymmärsin heti alkuun että teen sen itselleni, tupakointi on pelkkää pahaa alusta loppuun ja se ei helpota ahdistusta tms vaan pahentaa kaikkea.

Vierailija
19/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku täällä kokeillut hypnoosia? Sen pitäisi olla tehokas tuohon henkiseen riippuvuuteen? Minua kiinnostaisi...

Vierailija
20/31 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut polttamatta n. 11 vuotta ( sitä ennen poltin n.15 v.) ei oikeastaan enää tee mieli tupakkaa kuin ehkä joskus, mutta yhtään ei voi polttaa, koska siitä alkaa taas jatkuva sauhuttelu. Pahin tupakanhimo taisi mennä ohi parissa vuodessa. Siis tottakai ekat pari kuukautta olivat kuitenkin pahimpia.