Mitä jos huomaisit
lapseltasi olisi viety leluja (tässä tapauksessa lähes 10 kpl Little Petsejä) ja tietäisit kuka ne on vienyt (eli että joku lapsen kaveri), ottaisitko asian puheeksi sen lapsen vanhemman kanssa? Itseäni asia häiritsee mutten tiedä, että kehtaanko.
Kommentit (10)
Ei ole kiva jos loukkaantuu siitä että omaa lasta epäillään, jos kieltää moista voivan tapahtua ja suuttuu...
t. ap
on asia ehdottomasti otettava puheeksi!
KUKA sun lapsen puolia pitää, jos et sinä?!?
Niin totta helvetissä sen haluaisin tietää!
Kai sinäkin haluat puuttua lapsen väärään käytökseen?
Sehän on asian hyväksymistä jos ei puututa. Ei vanhemmat ole tehnyt mitään väärää, eikä siinä nyy ole mitään kamalaa jos ilmoittaa että jotain on tapahtunut.
Se vasta kamalaa olisi jos lapseni varastaisi ja siihen ei puututtaisi.
Ihan käsittämätöntä jälleen keskusteluntaso, menen nyt nukkumaan.
Hohhoijaa.
Kyllä tässä pitää ottaa huomioon se varastavankin lapsen puoli.
Ei sitä voi painaa villasella.
Kuka nyt hyväksyy varastamisen? Ei tässä ole tärkeintä uhrin asema vaan se että varastava lapsi jää kiinni ja siihen puututaan.
5
jos oma lapseni varastaisi enkä saisi sieppejä, jos joku siitä kertoisi.
Tuli tässä vaan mieleen mm. tapauksia joissa olen kertonut kaverille, että miehensä pettää eikä uskonut minua, sanoi että mies kiistää ja kyllä hän nyt varmaan uskoo ennemmin omaa miestään kuin minua. No, totuus valkeni sitten hänellekin aikanaan mutta tuon tapauksen jälkeen päätin, että ikinä enää en moisista kerro vaikka tietäisinkin. Ko. kaveri ei ollut sama kuin tämän varastelevan lapsen äiti, mutta kumminkin.
t. ap
Niin siis välit meni sen petetyn kaverin kanssa silloin aikanaan, siksi kai nyt arastelen kertoa tuosta, ettei taas menisi yhdet välit. Ihmisten reaktioita kun ei koskaan tiedä, jotkut niin henkeen ja vereen puolustavat omia lapsiaan, oli syy mikä tahansa.
Lapseni ei itse osaa epäillä että toinen olisi ne varastanut, ihmettelee vain että minnekäs ne nyt yhtäkkiä katosivat (tuon kaverin vierailun jälkeen).
ja esittää asiasi tyyliin "tämä on aika paha juttu ja toivon että olen väärässä, mutta luulen että xxx on vienyt Little Petsejä xx:ltä. Olisiko mahdollista että voitaisiin tulla xx:n kanssa tarkistamaan asia ja istua sen jälkeen puhumaan tilanteesta kaikkien kesken?".
En keksi mitään kiertoilmaisuja asialle, tuossa täytyy vain ottaa härkää sarvista kiinni, tapahtui mitä tapahtui.
Vanhempihan ei voi asiasta tietää ellet kerro, eikä lapsi saa opastusta oikeaan käytökseen ilman aikuisten puuttumista.
ja esittää asiasi tyyliin "tämä on aika paha juttu ja toivon että olen väärässä, mutta luulen että xxx on vienyt Little Petsejä xx:ltä. Olisiko mahdollista että voitaisiin tulla xx:n kanssa tarkistamaan asia ja istua sen jälkeen puhumaan tilanteesta kaikkien kesken?". En keksi mitään kiertoilmaisuja asialle, tuossa täytyy vain ottaa härkää sarvista kiinni, tapahtui mitä tapahtui.
Sillä on merkitystä miten asiasi esität kaverin äidille; syytätkö suoraan vai puhutko rehellisesti omista epäilyistäsi ja kerrot niihin perustelut ja myös sen ettet ole varma asiasta ja haluaisit nyt selvittää sitä. Jos asia ei tällä kertaa selviä, varmasti kaverisi äiti hieman kuitenkin valveutuu ja alkaa tarkkailemaan lapsensa puuhia eri silmällä ja seuraavan kerran jää lapsi kiinni.
Vanhempihan ei voi asiasta tietää ellet kerro, eikä lapsi saa opastusta oikeaan käytökseen ilman aikuisten puuttumista.