Mitä syöt aamuisin? Muroja vai leipää?
Kommentit (35)
tällä hetkellä useimmiten kotimainen omena, vettä ja pala ruisleipää (päällä margariinia, juustoa ja kurkkuviipaleita) tai pari palaa hapankorppua (päällä Pirkka-sulatejuustoa ja Snellmanin kinkkua), lisäksi maustamatonta jogurttia tai maustamaton viili.
Toisinaan lautasellinen ruispuuroa kera mustikkakeiton tai rasvattoman maidon. Ja välillä taas lautasellinen talk-muruja (joissa muuten kuitua 20 g/100g, eli ei mitään huonoa syötävää) ja lisäksi pala leipää ja vettä juomaksi.
Syön aamuisin aina, ei puhettakaan että lähtisin liikkeelle ilman aamupalaa.
että voisin syödä Weetabixeja myös (lapsena meillä oli niitä usein kotona), mutta en syö sillä niissä on paljon sokeria. Eivät siis ole mielestäni terveellisiä. Tästä syystä en syö myöskään maustettuja jogurtteja tai viilejä, korkeintaan joskus harvoin jälkiruokana.
Weetabixeissä ei ole sokeria juuri lainkaan kun vertaa muihin muroihin, puuroihin yms. Tuolta voi tarkistaa
http://fi.weetabix.fi/brands/weetabix/weetabix/
että voisin syödä Weetabixeja myös (lapsena meillä oli niitä usein kotona), mutta en syö sillä niissä on paljon sokeria. Eivät siis ole mielestäni terveellisiä. Tästä syystä en syö myöskään maustettuja jogurtteja tai viilejä, korkeintaan joskus harvoin jälkiruokana.
palan leipää (puolitummaa) ja päällä yleensä vain Keijua. Juomaksi mukillinen kahvia rasvattomalla maidolla.
En saa alas mitään muuta. Puurot, murot ja muut tulis ylös samantien, yöks. Weetabixia en syö koskaan koska lapsena sai syödä sitä ihan tarpeeksi.
Itse hiutaleista keitetyssä puurossa sen sijaan sokeria ei ole ollenkaan. Weetabixeja ei voi kyllä minään terveysruokana pitää mutta onhan ne toki parempi vaihtoehto kuin vaikkapa Frosties-murot.
Weetabixeissä ei ole sokeria juuri lainkaan kun vertaa muihin muroihin, puuroihin yms. Tuolta voi tarkistaa
<a href="http://fi.weetabix.fi/brands/weetabix/weetabix/" alt="http://fi.weetabix.fi/brands/weetabix/weetabix/">http://fi.weetabix.fi/brands/weetabix/weetabix/</a>
syön kaurapuuroa. Tänään söin kahvin kanssa 2 hapankorppua. Mitään jogurtteja en saisi aamulla alas ja usein ruisleipäkin maistuu jotenkin liian voimakkaalle, vaaleesta leivästä en tykkää.
Weetabixit on kauheeta mössöö, en osta koskaan.
maitoa.Tai jos olen miehen seurassa juon mustana!
Murot,juqurtti marjojen tai hedelmien kanssa.
Myös pienet keksit sellaiset suolakeksit on kivoja.
Riippuu paljon,välillä jopa munakas menee suloisesti alas.Pyrin kyllä terveellisiin elämäntapoihin.
ja vähän myöhemmin yleensä 2 Weetabixia, banaani ja maitoa. Siinä mun aamupala.
En syöm mitään aamuisin koska ei vain kertakaikkiaan maistu. Joskus saatan jugurtin syödä. Sinnittelen kahvin voimalla lounaaseen asti.
Mua niin huvittaa aina nämä vouhkaamiset tiettyjen ihan terveellisten ruokien epäterveellisyydestä. Silti vedetään pussitolkulla sipsejä ja karkkeja, mutta Weetabixit on sitten yhtäkkiä se kaiken pahan alku ja juuri.
Toki puuro on vielä terveellisempää, mutta kaikki eivät siitä pidä ja aina ei jaksa niitä puurojakaan syödä, joten W on ihan hyvä vaihtoehto.
Mua niin huvittaa aina nämä vouhkaamiset tiettyjen ihan terveellisten ruokien epäterveellisyydestä. Silti vedetään pussitolkulla sipsejä ja karkkeja, mutta Weetabixit on sitten yhtäkkiä se kaiken pahan alku ja juuri. Toki puuro on vielä terveellisempää, mutta kaikki eivät siitä pidä ja aina ei jaksa niitä puurojakaan syödä, joten W on ihan hyvä vaihtoehto.
Yleensä ihmiset, jotka syövät terveellisesti, eivät herkuttele usein. Tai herkuttelevat terveellisesti. Itse syön sipsejä vain jossain bileissä tms, en koskaan osta itselleni kotiin. Karkkia syön karkkipäivänäni, eli perjantaina ja silloinkin kohtuudella. Kun muun viikon elää terveellisesti ja välttää sokeria, voi sitä hieman nauttia viikonlopun kunniaksi. Kokonaissokerimääräni jää varmasti alle keskiverron.
Pari-kolme kupillista tarvitsen. Sen kanssa ei mene alas kuin pari palaa ruisleipää pelkällä rasvalla. Mikään maukas ei maistu, mutta syömättä en jaksa.
Näiden jälkeen uppoaa jo enemmän makua. Hedelmä (yleensä omena) on joka-aamuinen jälkiruoka. Enemmän syön, jos seuraavaan ruokaan on pitkä aika. Kananmunaa, jugurttia, hapankorppua kunnon päällisillä (paprikaa, kurkkua, juustoa, herneenversoja), hedelmiä lisää.
Muroja olen syönyt viimeksi lapsena, weetabixejä en ole maistanut.
Tykkään kyllä Weetabixeistä, mutta niitä tulee aika harvoin ostettua. Yleensä syön aamulla maitorahkaa, marjoja ja kaurahiutaleita sekoitettuna