Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla, ettei maitoni riitä vauvalle?

Vierailija
06.09.2010 |

Meillä on reilu 1kk 3vko ikäinen poika, joka oli jo syntyessään iso (4,7kg). Paino oli 1kk neuvolassa noussut hyvin, kuitenkin nyt parin viikon ajan pojan syöntivälit on tihentyneet (syö 45min-1tunnin välein öin ja päivin) ja tästä huolimatta jää mielestäni nälkäiseksi tuonkin jälkeen.

Parina päivänä olen antanut korviketta ensin imetettyäni ja korviketta meni vielä reilu desi. Tosin korvikkeen jälkeen pojan iho lehahti ja lisäksi kakka haisi pahalle ja meni ripulille. Sama juttu kun kokeilin korviketta uudestaan muutaman päivän päästä. Tämän takia en ole uskaltanut antaa korviketta eikä tiheän imun kausikaan kait näin pitkään kestä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et imetäkään tunnin välein?

Ajatus ihan vaan siitä kun joskus meidän vanhemmat on imettänyt 4 h välein.. :)

Kenties lapsesi kaipaa jotain muuta kuin rintaa?

Syökö lapsi varmasti rinnalla ollessaan?

Nukahtaako kesken? Herätätkö takasin? Syökö laiskasti?

Onko imetysasento ja imuasento hyvät? Voisiko lapsella olla mahassä vääntöä ja pahennat tilannetta tuuppaamalla päälle lisää maitoa (ja lisää ilmaa)?

Noi korvikkeiden kokeilut ja miten niistä tullut vaivaa kannattaa ottaa puheeksi ehdottomasti neuvolassa!!

Vierailija
22/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse syötin jossain vaiheessa pullosta osan syötöistä eli lypsin pulloon ja annoin pullosta. Näin näin konkreettisesti paljonko maitoa meni alas. Mun tosin piti pelata sen pumpun kanssa monesti aika tavalla, koska heruminen ei oikein aina onnistunut pumpatessa. Eli sekään ei välttämättä kerro mitään, jos pumpatessa maitoa ei heru. Voithan sä tilata semmoisen tarkistukäynnin neuvolaan, jos oikein huolestuttaa. Pyydät vaan päästä punnituttamaan, koska ihmettelet niin tiheää syöntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä niukkamaitoisiakin on.

Vierailija
24/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä olet saanut päähäsi että lapsi tarttee korviketta VÄHÄN aamulla ja illalla? Kannattaisi lisätä imetystä ja vähentää stressaamista kotona niin tuotanto kyllä pitää huolen itsestään.

Jos maitoa erittyy, sitä saa kyllä lisättyäkin.

Vierailija
25/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole!

Jotkut vaan ei tajua maidontuotannosta turkastakaan: jos rinnat tuottaa miatoa, sitä saa lisättyäkin.

Vierailija
26/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jo meidän kolmas lapsi, mutta ensimmäinen, jota voin imettää.

Imetys oli alkuun, sanotaan nyt vaikeaa, mutta alkuvaikeuksien jälkeen olen nauttinut imetyksestä enkä siis todellakaan halua imetystä lopettaa.

Luulen, että paino nousee hyvin edelleen. Äsken punnitsin pojan niin jos tuohon voi vähänkään luottaa niin painoa olisi tullut 900g lisää 1kk neuvolan jälkeen.

Olen kyllä itse syönyt ja juonut tarpeeksi.

ap

Vierailija
27/28 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän imetät, sitä enemmän maitoa jatkossa tulee. Mitä enemmän korvaat imettämistä korvikkeella, sitä vähemmän maitoa jatkossa tulee. Toki molemmissa toiminnoissa on viive, mutta kyllä se on ihan niin yksinkertaista.

Vierailija
28/28 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jo meidän kolmas lapsi, mutta ensimmäinen, jota voin imettää.

Imetys oli alkuun, sanotaan nyt vaikeaa, mutta alkuvaikeuksien jälkeen olen nauttinut imetyksestä enkä siis todellakaan halua imetystä lopettaa.

Luulen, että paino nousee hyvin edelleen. Äsken punnitsin pojan niin jos tuohon voi vähänkään luottaa niin painoa olisi tullut 900g lisää 1kk neuvolan jälkeen.

Olen kyllä itse syönyt ja juonut tarpeeksi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi