Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minähän sanoin teille talvella ettei lapsia saa rokottaa adjuvanttia sisältävällä H1N1-rokotteella!

Vierailija
06.09.2010 |

Ja pelkkää lokaa sain niskaani, lapseni ja itseni raskaana ollessa rokotin adjuvantittomalla rokotteella eikä tarvitse osallistua tähän narkolepsia-hysteriaan..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä natkutetaan juupas-eipäs ja ap ei "vaivaudu"yllättäen vastailemaan....

Vierailija
22/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia saisi rokottaa tällä adjuvanttia sisältävällä sikainfluenssarokotteella? Onko sinulla siis jotain huippusalaista tietoa mitä kenelläkään muulla ei ole? Narkolepsia tapausten lisääntynyttä määrää tutkitaan, eikä vielä osata sanoa onko syypäänä rokote vai sikainfluenssavirus. Oletko sinä ap todella pystynyt todistamaan että syypäänä on yksinomaan rokote?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ko. vahvisteainetta ei ole testattu raskaana olevilla ihmisillä, ainoastaan raskaana olevilla eläimillä. Nyt en valitettavasti muista mistä luin, joten ei ole linkkiä laittaa. Jostain uutissivustolta kuitenkin.

Ottamatta siis kuitenkin kantaa sen kummemmin tähän aloitukseen.

Vierailija
24/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikkein hysteerisintä porukkaa on nimenomaan nämä rokotuksen ottamatta jättäneet jotka täällä julistavat rokotetta "myrkkyrokotteeksi" ja sokeana uskovat kaikenlaista salaliittoteoria ym. "tietoa" mitä rokotteesta kerrotaan..

heitä juuri tarkoitin :).Itse olen rokotteen ottanut,onneksi.Oikeesti...jos muutama siitä määrästä sairastuu..on se ihan totta vähän.Voidaan samantien pistää kaikki rokotteet pannaan,koska voisin lyödä vetoa että jos vedetään nippuun kaikki esiim hinkuyskärokotteen ottaneet niin päästään samoihin lukemiin noissa haittavaikutuksissa,eri oireilla vain todennäköisesti.Edelleen..huhhuh mitä hysterikoita (nämä rokotevastustajat).

Vierailija
25/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmistaa paras mahdollinen suoja jo yhden rokotteen jälkeen.

Tuossa vaiheessa ei vielä ollut muuta tietoa sikainfluennssan vaarallisuudesta, kuin se että siihen kuoli yllättäen aiemmin perusterveitä ihmisiä. Tilanne tuli nopeasti ja rokotteet on kehitetty vastaamaan tuota tarvetta.

Tietoa on siitä, että monet influenssakannat, esim. lintuinfluenssa ovat vaikeita rokotteiden suhteen. Yksi tavallinen rokotus ei riitä. Silloin ainoat mahdollisuudet ovat antaa kaksi rokotetta tai lisätä rokotteeseen apuainetta (adjuvanttia).

Koska rokotteiden valmistus vie aikaa ja sitä ei tässä tapauksessa ollut, päätyivät monet rokotevalmistajat lisäämään adjuvanttia rokotteeseen, jotta jo yksi rokote antaisi suojan.

Jälkiviisaana voidaan tietysti puida asiaa vaikka kuinka kauan. Sikainfluenssa osoittautuikin pelättyä lievemmäksi ja rokote toimi yhdelläkin annoksella kohtuullisesti ilman apuainettakin.

Varmuuttahan ei ole siitä, mikä aiheutti narkolepsiatapausten lisääntymisen. Kannattanee kuitenkin muistaa, että elämässä tulee eteen tilanteita, jotka vaativat nopeita päätöksiä. Kaikista meistä ei niitä päätöksiä ole tekemään. Nyt on elettävä näiden päätösten kanssa ja katsoa, mikä meni - tai menikö mikään vikaan.

Vierailija
26/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi niistä, jotka valitettavasti ovat tämän vuoden aikana sairastuneet narkolepsiaan. Silti en kehittele päässäni mitään salaliittoteorioita ja tällä hetkellä (keskusteltuani neurologin kanssa ja luettuani paljon asiaa koskevia artikkeleja) luulen itse, että syypää on suuremmalla todennäköisyydellä itse sikainfluessa, kuin rokote. Voi olla, että olen täysin väärässäkin, toivottavasti aika sen näyttää. Pitkän harkinnan jälkeen lapseni rokotettiin ja olin kyllä täysin tietoinen, että kaikissa rokotteissa on riskinsä. Kyse on vain siitä, että jokainen yrittää määrittää mikä riski on suurempi, ottaminen, vai ottamatta jättäminen. Mikä tahansa rokote voi yksittäisen ihmisen kohdalla aihettaa vakaviakin vaikutuksia, mutta toisaalta samalla pelastaa moninkertaisen määrän ihmisiä. Nyt tosin en enää H1N1 rokotetta lapselleni antaisi, mutta toimin (kuten varmasti kaikki) sen tiedon valossa joka minulla loppuvuodesta oli.

Vierailija
27/27 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä pöhköpalstaa en silloin vielä tuntenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän