Kummat Brion vai Emmaljungan vaunut?
Briot tekisi mieli jo hintansa vuoksi ostaa...
Olemme käyneet katsomassa Emmaljungan cerox yhdistelmiä ja Brion happy combeja.
Millaiset briot on käytössä?
Onko kantokoppa talvivauvalle ahdas vai olisiko erillinen, isompi koppa kuitenkin parempi.
kaikki tieto tervetullutta! : )
Kommentit (8)
miettiä. Rattaina ne on kuitenkin kömpelöt ja turhat. Ekat kuukaudet vauva makaa, sitten hetken istuu katsoen työntäjää... ja sitten siirrytäänkin tuijottamaan eteenpäin ja siihen tarkoitukseen on paljon parempiakin kärryjä kuin raskaat ja kömpelöt yhdistelmät.
Mulla yhdistelmien käyttöaika on ollut noin 10kk ja rattaita käytin yli 2 vuotta. Silti menin ostamaan 600 Euron yhdistelmät ja rattaat ostin käytettynä satasella. Taisi pikkuisen mennä väärinpäin tuo panostus.:)
Kolmonen on kyllä oikeassa, ratasikä on paljon pidempi kuin vaunuaika.
Minä silti tykkäsin Brio kombeista myös rattaina, koska kävimme mm. kaupassa paljon kävellen. Alakoriin mahtui kaksi kauppakassia ihan hyvin. Ovat hyvät työntää, tukevat ym.
Meillä oli kuopuksella Emmaljunga Scooterit, jotka olivat rattaina aivan huiput, mutta niihin ei sitten mahtunutkaan tavaraa kyytiin. Scootereilla kuljettiin paljon ja niitä käytettiin niin kauan kuin rattaita tarvittiin
mutta uudet brion happy vaunut on mielestäni tosi hyvät, eli erillinen koppa ja sitten erillinen ratasistuin kun lapsi on isompi. Mielestäni pienelle vauvalle on parempi, että vaunuosa on ylempänä ja muutenkin perinteinen kova vaunukoppa on parempi kuin ratasosaan laitettavat viritykset. Kokemusta siis molemmista.
...elikkäs FIRKON F7
löytyy tietoa sivulta
www.vaunula.fi
Terv.Erittäin tyytyväinen F7 käyttäjä =))
Brio Happyssa huonon mallinen ratasosa.Pieni lapsi, joka ei enää ole kopassa, valuu siinä jatkuvasti huonoon asentoon. Brion kantokoppa on hyvä, mutta ratasosa tosiaan on pidempään käytössä. Itse olen erillisen kunnon vaununkopan vankkumaton kannattaja=) Molempia on kokeiltu...
Emmaljungassa huomattavasti laadukkaammat kankaat ja renkaat ym...
Brion tekninen taso valitettavasti laskenut sen jälkeen kun valmistus siirrettiin Kiinaan.
Heittoaisa aivan ehdoton varuste ainakin meillä ollut. Saa käännettyä suunnan auringossa, tuulessa ja tuiskussa kädenkäänteessä!
kaksi lasta mennyt kevyesti viisi vuotta, päivittäin käytössä, isot kauppakassitkin mukana menneet (eikä mitään hajonnut vieläkään!). Hyvässä kunnossa ovat niin rungoltaan kuin kankailtaankin.
Meillä oli kova kantokoppa, ja se oli todella hyvä. Pakkasilla sai vauvan topattua sisään suojaan toppapussiin ja kesällä taas kova koppa oli ihanan ilmava helteillä. (Ko. vaunuissa on myös kiva tuuletusluukku kuomussa.)
En ole ostanut kuin matkarattaat kakkosiksi, koska Brioilla olen käynyt läpi niin vauva-ajan kuin ratasiätkin. Ostaisin vieläkin, jos olisin samassa tilanteessa.
meillä oli kova kantokoppa talvivauvalla, ja hyvin toimi. Lapsi mahtui koppaan n. puolivuotiaaksi, minkä jälkeen nukkui ratasosassa. Samaiset vaunut olivat myös kesävauvalla, silloinkin koppa oli käytössä n. 6kk, jonka jälkeen talven nukkui ratasosassa, missä oli toppapussi (Brion oma, joka pysyi hyvin paikoillaan).
Jos nyt tarvitsisin vaunut, Briot olisivat siksi pois laskuista, ettei heidän mallistossa ole enää nappisäätöistä työntöaisaa rungossa. Olen lyhyt, ja teleskooppiaisa on lyhimmilläänkin liian korkea.
Meillä oli Brio kombit, enkä keksi niistä muuta huonoa sanottavaa kuin olivat toki isot. Se ei sinänsä haitannut, koska kuljin paljon kävellen ja busseilla, autoon ei tarvinnut useinkaan nostaa. Mahtuivat kyllä farkkuun ihan hyvin.
Ceroxit ovat minusta vaunuina tosi matalat. Toki vaunuaika on lyhyt, mutta rattaina ovat aika isot, ja vaunuina on taas parempi, että koppa on ylempänä.
Heittoaisaa minulla ei ole ollut koskaan käytössä, en sitä kaivannut