Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hakee eroa talousvaikeuksiemme takia.

Vierailija
13.10.2005 |

Olen ns. hyvätuloinen ja mieheni on pitkäaikaistyötön. Mies ei halua kuin alansa töihin ja on taiteilija, joten palkan saanti on kiven alla. Koska minä olen ns. hyvätuloinen ei mieheni edes saa työttömyystuen peruspäivärahaakaan.

Olen nyt elättänyt miestäni ja kahta lastani 3 v, mutta nyt alkaa talous romahtaa. Olemme, tai siis minä ole pahasti velkaantunut.

Nyt mies keksi ratkaisuksi eron. Silloin hän saa edes peruspäivärahan ja minä kunnalta elatustuen. Hän asuisi virallisesti mökillämme.

Huh huh en tiedä mitä ajatella ja onko tuossa järkeä. Toisaalta tuntuu, että tällainen tilanne helposti johtaa ihan oikeaankin eroon.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ruutuun.

Vierailija
42/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ne jotka sanovat että kotiäidit ovat samanlaisia, hei kaikki kotiäidit ovat menneet töihin siinä kohtaa kun rahat loppuu. He jopa ottavat vähempiarvoisia töitä jos se tarkoittaa että sillä rahalla pärjää ja voi silti hoitaa omia lapsia osan aikaa. Tuossa taas on mies joka ei ajattele lasten tai edes perheen etua vaan vain omaa intohimoaan ja omia halujaan.

Hetkinen. Luuletko voivasi puhua kaikkien kotiäitien suulla? Höpö höpö. Kaikki kotiäidit eivät ole pyhiä, tahrattomia perheensä eteen uhrautujia. Tällä palstalla on ollut lukemattomia tarinoita siitä, kuinka mies on toivonut naisen menevän töihin kun perheen rahat ei tahdo riittää. Ja mikä on lopputulos? Haukutaan tietysti se MIES porukalla, miten kehtaakaan olla niin sikamainen että toista töihin on pakottamassa. Mulla on oikeus olla kotona vaikka 20 vuotta, mitä se MUN elämää tulee säätämään, MULLAHAN on oma päätösvalta (vaikka tietysti miehen palkka on YHTEISTÄ...)

Kyllä noita työnvieroksujia on niin miehissä kuin naisissa. Naiset vaan naamioivat sen hyveellisen äitiyden naamion alle, mutta eivät hyväksy mieheltä mitään kompromisseja. Työtä tekemätön mies on aina luuseri ja hänet on dumpattava, työtä tekemätön nainen " luopuu urastaan perheen parhaaksi" ja hänen kotona oloaan on kunnioitettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

verratava ilmiö. Lapset ovat päiväkodissa, kun minä olen töissä.

ap

Vierailija
44/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olet elättänyt miestä jonka ainoa panos teidän perheen arkeen näyttäisi olevan se oma taide. Miksi itse asiassa haluatkaan enää elättää häntä? Näyttäisi siltä että yhtä paljon lapset häntä näkevät - ellei enemmän - kun hän asuu taiteilijayksiössään peruspäivärahalla, ja sinä järjestät oman ja lasten arjen kuten tähänkin saakka mutta ilman yhtä isoa käenpoikaa.

Vierailija
45/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehiä ahdistaa arki, koittakaa jaksaa

Vierailija
46/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin kyllä miehen hoitamaan lapsia edes et tulis säästöä siinä kohti,voi apua.

Vierailija
47/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielin määrin!

Vierailija
48/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihan sama, kumpi siellä kotona on ja jos oman alan töitä ei ole, minkäs sille voi. Avioliitossakin molemmilla on oikeus päättää itse työssäkäynnistään

Vierailija
49/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen äiti jonka minä tunnen on lähtenyt töihin jos mies on sanonut että nyt on pakko mennä. Sydän verta vuotaen on viety lapset hoitoon ja menty hoitaan toisten lapsia.

Kaikki kotiäitiperheet jotka tiedän on sitä vanhempien yhteisestä harkitusta päätöksestä ja lasten parhaaksi. Kenelle tämä lasten paras on tässä niin vaikea ymmärtää? Kenen mielestä täällä kotiäiti vain toteuttaa itsekkäästi itseään ja lusmuilee ettei tarvitse töihin mennä? Miestä joka ei tee töitä mutta ei myöskään hoida lapsia eikä kotia, minä sanon kyllä lusmuksi.

Vierailija
50/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä miten tässä käy. Mutta onhan se aikamoinen isku kun multa loppuu rahat niin mies saakin idean hakea eroa. Mä en edes oikein tajua miksi se, niin kovasti karttaa sitä työntekoa. Mulle riittäisi kun saisin vaikka 300 euroa kuussa siltä rahaa kun täällä elelee. Nyt on kyllä tullut mieleen, että haluaa erota muutenkin. Oliskohan jo parempi typy kiikarissa.

Vierailija
51/51 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä olet ollut vaan kätevä elättäjä. Eihän sinua silloin kannattanut jättää. Nyt meni hanat kiinni niin katos vaan lakkasi kiinnostamasta.

minulla ainakin oli yksi mies joka vedätti tuohon tapaan. Periaatteita oli kyllä kovasti minun kanssani, mutta kun se oikea eukko löytyi niin ei enää ollutkaan, kyllä silloin tehtiin just niin kuin se nainen sanoi.