Mies hakee eroa talousvaikeuksiemme takia.
Olen ns. hyvätuloinen ja mieheni on pitkäaikaistyötön. Mies ei halua kuin alansa töihin ja on taiteilija, joten palkan saanti on kiven alla. Koska minä olen ns. hyvätuloinen ei mieheni edes saa työttömyystuen peruspäivärahaakaan.
Olen nyt elättänyt miestäni ja kahta lastani 3 v, mutta nyt alkaa talous romahtaa. Olemme, tai siis minä ole pahasti velkaantunut.
Nyt mies keksi ratkaisuksi eron. Silloin hän saa edes peruspäivärahan ja minä kunnalta elatustuen. Hän asuisi virallisesti mökillämme.
Huh huh en tiedä mitä ajatella ja onko tuossa järkeä. Toisaalta tuntuu, että tällainen tilanne helposti johtaa ihan oikeaankin eroon.
Kommentit (51)
Sosiaalista luottoa otetaan/saadaan kun ei pystytytä kohtuullisilla elämän valinnoilla selviämään lainoista. Sitä juuri saa jos on lapsia ym. eroa tulossa talousvaikeusien takia. Oletko tyhmä vai liian ylpeä vai molempia!? Ja kyllä jos noin pahasti raha-asiansa ryssii niin niin kursseille opettelemaan sitä tarkan markan taloutta. Ärsyttää tuollaset " taivaan rannan maalarit" -lusmu taitelijat, hyi helvetti! Säälin lapsiasi! T.24
Sitä ei kyllä saa jos elämäntilanne on epästabiili. Käytännössä tarkoittaa sitä, että jos on ero menossa, niin silloin sitä ei saa. Muita syitä on työttömyys tai muuten epävarma tilanne elämässä.
seuraavan rangaistuksen ? niin yksinkertaista se on. Jos olet valmis siihen niin siitä vaan. Vaikea ottaa kantaa onko se lopun alku kun ei teidän suhteesta mitään tiedä, mutta ennemminkin miettisin sinuna sitä oltko valmis rangaistavaan tekoon.
luototusta. Tajuutteko, ap:lla on niin ISOT tulot että mies ei saa senttiäkään työttömyyskorvausta! Niillä tuloilla kyllä pärjää ja jos ei niin peilistä näkee syyllisen.
Mielen sopukoihin ei edes lakimies näe, onneksi. Naimisiinkin voi sitten mennä leikisti.
Ei mun miehellä ole tuollaisia tuloja ja en saa centtiäkään korvauksia!!! Että älä puhu skeidaa!
Ap:lle sanoisin että miehen kannattaa vuokrata joku tosi halpa yksiö esim. kunnalta taikka siirtää kirjansa vanhempiensa taikka jonkun ystävän asuntoon. Ja siitä vaan sossuun ja kelaan hakemaan tukia kun eihän työkkärin korvaukset riitä elämiseen!!! Taikka sitten sinne mökille mutta sinne pitää hakea lupa, että saa asua pitkin vuotta sielä.
Mä ymmärrän täysin Ap:n ongelman. Tämä nykyinen järjestelmä on ihan peestä kun puolison tulot vaikuttaa ja se raja kun on tosi alhainen mitä saa tienata!
isä hoitaa lapsiaan näiden kotona. Ei ne viranomaisetkaan ihan mihin vaan voi puuttua. Pienin lapsista on alle 1 v. Joten ei se nyt ole kenenkään etu, jos ei kelan pelossa voi tavata niin usein ja kauan kun haluaa. Se meidän mökki kyllä käy ihan asumiseen, mutta siellä ei ole mukavuuksia eli vettä sisällä. Joten on ihan normaalia, että mies tapaa lapsia näiden kotona. Mä en nyt innostu tässä mun miestä sen kummemmin paheksumaan. Annan hänen elää kuten haluaa, ja jos eroa haluaa, niin en kai sitä voi estää.
Ap
Menköön mies oikeeseen duuniin tai tulkoon paremmaks taiteilijaksi. Ap voi kans mennä vaikka toiseen duuniin. Ennen kaikkea pitkääkö sitä yli varojensa elää? Hävyttömiä, typeriä ja laiskoja ihmisiä minä en henkilökohtaisesti halua tukea yhtään! Kun oikeasti niitä on jotak yrittää ja tekee kaikkensa ja silti on vaikeaa. Ap on ihan itse kuoppansa ukkonsa kanssa kaivanu! Kaivakoon itsensä myös ylös!
välillä jotain. Ja mitä tulee asenne ongelmiin niin ne taitaa olla sinulla. Jokainen eroaa siitä syystä kuin haluaa, ei siinä ole muilla nokankoputtamista. Me eroamme, koska en halua elättää aikuista miestä ja mies myös kokee tilanteen hankalaksi.
ap
vain verottajan hyväksi. Mies muuten on aika hyvä alallaan, mutta kun ei riitä ostajia.
Ap
monta vuotta ja taisin hullu olla. Tuolloin mies opiskeli ja minä kävin töissä. Elämä oli tiukkaa ja onneksi lapsia ei ollut vielä. Nyt elän saman miehen kanssa ja hänellä on hyvä työ. Kyllähän asiat siis voivat muuttua, kuten meidän tapauksessa kävi. Samaan rumbaan en enää luultavasti ryhtyisi. Miehet ovat välillä lapsen tasolla. Ja vaimo/tyttöystävä/oma äiti vielä hyysäävät heitä. Toivon mukaan omasta pojasta ei aikanaan tule samanlaista. Vastuu itsestä ja muista ja oma aloitteisuus tuntuvat näiltä pilalle passatuilta miehiltä puuttuvan. Vastoinkäymisten sattuessa voivotellaan eikä jakseta enää yrittää. Tai sitten yritys on tätä, että yhteiskunta elättää. Kyllä kait sitä kunnon töitäkin voi tehdä jonkin aikaa. Niinhän ne muutkin taiteilijat itseään elättävät.
Vierailija:
monta vuotta ja taisin hullu olla. Tuolloin mies opiskeli ja minä kävin töissä. Elämä oli tiukkaa ja onneksi lapsia ei ollut vielä. Nyt elän saman miehen kanssa ja hänellä on hyvä työ. Kyllähän asiat siis voivat muuttua, kuten meidän tapauksessa kävi. Samaan rumbaan en enää luultavasti ryhtyisi. Miehet ovat välillä lapsen tasolla. Ja vaimo/tyttöystävä/oma äiti vielä hyysäävät heitä. Toivon mukaan omasta pojasta ei aikanaan tule samanlaista. Vastuu itsestä ja muista ja oma aloitteisuus tuntuvat näiltä pilalle passatuilta miehiltä puuttuvan. Vastoinkäymisten sattuessa voivotellaan eikä jakseta enää yrittää. Tai sitten yritys on tätä, että yhteiskunta elättää. Kyllä kait sitä kunnon töitäkin voi tehdä jonkin aikaa. Niinhän ne muutkin taiteilijat itseään elättävät.
Mieti, jos kaikki miehet ajattelisivat kuten sinä. Kyllä lentäisi monta kotiäitiä persaukisena kadulle. Uskomatonta! Mitä loisimista se muka on, jos miehesi opiskeli? Eikös rahat pidä olla yhteisiä..?
Ja saanko arvata: nyt kun miehesi tienaa hyvin, tietenkin kannatat ajatusta yhteisistä rahoista etkä enää ajattele että hän elättää sinua, eikö?
nyt vain ei sopivaa työtä ole löytynyt. Ei kai sekin nyt ole minun tai miehen vika, että Suomessa on työttömyyttä. Luojan kiitos vielä ei meillä pakoteta siivoamaan 100 km päähän niin kuin joissain maissa.
ap
ilmeisesti olet yrittänyt kaikkesi mutta mies ei vain osallistu talkoisiin. Hän ennemmin siis eroaa ja muuttaa erilleen, kuin ottaa vakityön. Hänelle siis se oma taide (jolla ei ilmeisesti kuitenkaan elä) on tärkeämpää kuin mikään muu, edes vaimo tai perhe.
Lisäksi tähän mennessä se taide on ollut niin tärkeä, että hänestä on ollut oikein että sinä teet töitä ja maksat siitä että hän saa tehdä taidetta.
kauan olet jaksanut mutta ei mikään rakkaus tuollaista itsekkyyttä kestä. Jos sinulla olisi siihen varaa, ok, mutta kun kerran velkaannutkin. Hän siis tekee taidetta vielä sinun velkarahoillasi.
Ne jotka sanovat että kotiäidit ovat samanlaisia, hei kaikki kotiäidit ovat menneet töihin siinä kohtaa kun rahat loppuu. He jopa ottavat vähempiarvoisia töitä jos se tarkoittaa että sillä rahalla pärjää ja voi silti hoitaa omia lapsia osan aikaa. Tuossa taas on mies joka ei ajattele lasten tai edes perheen etua vaan vain omaa intohimoaan ja omia halujaan.
normaalia kauemmin, ja niitä hän joutui selittelemään koululle. Töitäkään hän ei oikein jaksanut hakea valmistumisen jälkeen. Näissä jutuissa on kyllä muutakin tarinaa takana kuin se mitä kirjoitetaan. Kaikkea ei vain jaksa esittää. Tätä viestiketjua lukiessa, tuli vanhat ajat mieleen. Perheenäidin elämää ei voi oikein verrata tähän meidän tilanteeseen, joka on onneksi mennyttä aikaa.
1,70 korvausta päivä jos ap:n tulot ois 2800e. 2900 euron tuloilla mies ei enää saa senttiäkään. 2000e tuloilla saisi vielä 20,30 euroa per päivä, lapset nostavat tulorajaa jonkin verran. Sossuun ei ole mitään asiaa eikä tarvita mitään muitakaan tukia noilla palkoilla vaikka ois millainen taiteilija miehenä.
Etpä tietenkään. Jos sinulla on pokkaa haukkua opiskelijaa loisijaksi, tulisi sinun hävetä myös itseäsi ja rankasti. Miehesi rahoilla elävä loinen...
Anna linkki! Nyt alkoi kyllä ihmetyttämään, todellakin. Kela on tainnut sitten " huijata" multa melkoisesti rahaa näiden vuosien aikana jolloin en ole saanut centtiäkään rahaa sen vuoksi että miehen tulot muka esteenä?
meillä on yhtä suuret tulot ja menot tasataan. Toisaalta ei tarvitse hermostua näistä kirjoitteluista. Itse asiassa tässä pitäisi tuota ap:tä jelpata.
Sitäpaitsi lisälainan otto ei nyt ihan ekana kiinnosta.
ap