Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itseään ajattelevat äidit

Vierailija
05.09.2010 |

aina sanotaan että äidin tulee ajatella myöskin itseään jotta voi olla hyvä äiti.

Olen kuitenkin huomannut että todella monilla tuntemillani äideillä jotka ajattelevat paljon itseään ja omaa jaksamistaan eivät ole loppupeleissä kovinkaan hyviä äitejä.

Saattavat itse kulkea kauniissa uusissa vaatteissa, lapsen vaatteet tulevat AINA tuttavilta kuluneina.

Itselle varataan aikaa ystävien kanssa seurusteluun ja viihteellä oloon, sitten krapulassa maataan kotona ja tiuskitaan lapsille. Ja nyt en puhu mistään alkkisäideistä vaan päällisin puolin fiksuista ja asiallisista äideistä.

Samoin nämä äidit käyttävät helposti lapseen fyysistä väkivaltaa, kuten nippailua ja tukistamista. Se pinta joka heillä on eli ollaan kauniita ja pidetään itsestään huolta ja ollaan vähän parempia kuin toiset ei ole kuitenkaan lasten paras.

Tottakai jokaisen tulee pitää itsestään huolta tietyissä asioissa mutta ei se että asettaa pienen lapsen tarpeet ja vaatteet ja läsnäolon tee huonompaa vanhempaa kuin se joka on itsekkäämpi oman ajan ottaja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä huomasin itse olevani tuollainen ja moni kaveripiirin äiti on. Itse olen pyrkinyt muuttamaan itseäni nyt kun huomasin etten ole erityisen hyvä äiti, vaan melko itsekäs loppujen lopuksi :/

Vierailija
2/3 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsen saantia vannoin, että tulen ajattelemaan itseäni myös kun muksu tulee taloon. Lähipiirissä kun oli aika montakin esimerkkiä itsensä piippuun ajaneista mammoista, jotka elivät vain ja ainostaan lapsen ehdoilla.

Itseäni olen ajatellut ja niin tulen aina tekemään mutta silti MIKÄÄN noista ap:n kirjoituksista ei kyllä kolahda minun kohdalleni.

Ostan lapselleni siistit uuden vaatteet. Enemmän nykyään vaatetan lastani kuin itseäni.

Ystäviä tapaan ilman lastanikin. Käydään ulkona syömässä, leffassa, teatterissa, baarissa parilla drinksulla. Kännissä olen tainnut olla viimeksi, öööö hetkinen, reilu vuosi sitten ystävän häissä. Silloinkin vain pienessä sievässä. Krapulaa ei ole siis tullut harjoitettua vuosikausiin.

IKINÄ en ole käyttänyt fyysistä väkivaltaa lapseen. Enkä käytä.

Ja monta muuta vastaavaa äitiä tiedän, jotka huolehtivat niin omasta fyysisestä kuin henkisestäkin jaksamisesta sillä, että elävät muutakin elämää kuin sen oman kultamussukan navan ympärillä ja ovat silti, tai ehkä juuri siksi, todella hyviä äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he jotka ovat tunnistavat kyllä itsensä... on eri asia ajatella itseään terveesti kuin koko ajan korostaen ja kaikilla teoilla näyttäen että "minä ensin, sitten löapset" Minä ja minun jaksaminen... Heillä joilla päällisin puolin kaikki on hienosti mutta sitten kun katsoo heidän lapsiaan niin huomaa ettei kaikki olekkaan niin hienosti kuin on annettu ymmärtää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan