Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapseni entinen pk:n ope välttelee meitä siviilielämässä??

Vierailija
05.09.2010 |

Lapsemme oli siis ennen toisessa päiväkodissa ja siellä oli tämä mukava lastentarhanope, jonka kanssa asiat hoituivat hyvin ja mutkattomasti.

Muutimme sitten toiselle puolelle kaupunkia, jossa myös tämä ope sattuu asumaan. Olen muutaman kerran nähnyt häntä lähikaupassa, mutta hän ei ole selvästikään kiinnostunut vaihtamaan edes muutamaa sanaa. Väitän jopa, että hän on yrittänyt piiloutua hyllyjen taakse, etten huomaisi häntä!!

Törmäsimme myös yhteisten kavereidemme kotona tässä kerran. Sielläkin tyyppi vältteli minua ja miestäni - hakeutui eri huoneeseen, ei ottanut katsekontaktia, hädin tuskin tervehti pikaisesti.

Korostan, etten todellakaan odota häneltä mitään ylintä ystävyyttä. Korostan myös, etten ole itsekään mikään monisanainen hölöttäjä, josta ei pääse vaikkapa kaupassa eroon. Mutta luulisi nyt edes säästä tai asuinalueen asioista voivan vaihtaa pari ystävällistä sanaa puolen minuutin ajan.

Kysymys kuuluu: onko tyyppi vain ujo, vai kuuluuko päiväkodin työntekijöiden etikettiin, että asiakkaita vältellään työajan ulkopuolella kuin ruttoa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso vaiva olla ystävällinen. Hankalampaa se on murjottaa ja vältellä.

ap

Vierailija
2/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaanhoitajana samalainen, välttelen omaisia ym. tuttuja joita tapaan työpaikallani. Siviilissä en tervehdi tmv. ennen kuin he ovat tehneet aloitteen. On vaikeaa selitellä kaikille,että mistä ihmisen tunnen... On sellasia omaisia jotka ovat todella tarkkoja siitä että vaitiolovelvollisuus pysyy. Itse ainakin olen tosi herkkä vaitiolon suhteen...

Olin ennen töissä pankin kassalla ja tunsin täysin samoin. En voinut morjestaa, jos näin asiakkaitani muualla, mikäli he eivät tehneet aloitetta ensin. En myöskään halunnut alkaa kaveeraamaan liikaa ihmisten kanssa, joiden kanssa minulla ei ollut muuten mitään tekemistä, paitsi että tiesin tasan tarkkaan heidän taloudenhoitonsa ja mistä tulee palkka ja mihin menee. Minusta tämä yhteydenpito sai jäädä asiallisiin kohtaamisiin pankin kassalla, vaikka jotkut ihmiset siinäkin tilittivät jo elämäntarinansa minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helvettiä sinä et anna ihmisten olla rauhassa.

se oli teille ystävällinen aikoinaan työnsä puolesta.nyt ei kuule vapaa-ajalla ole mitään intressejä sun kanssasi olla tekemisissä.

hommaa kaverisi muualta!!!!!

Vierailija
4/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä lastemme entisestä hoitajasta, toinen taas tuli juttelemaan pitkät pätkät kun kaupassa törmättiin..

Toiset ehkä haluavat pitää ammatti-minänsä pois kokonaan siviilistä. Itse kyllä tervehdin asiakkaitani (usein samoja) myös vapaa-ajalla.

Vierailija
5/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommaa kaverisi muualta!!!!!

Vierailija
6/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa vain täysin erottaa työ- ja vapaa-ajan ja sinä kuulut siihen työaikaan. Jos jäisitte juttelemaan, niin hänen olisi ikään kuin pakko kysyä, että "mitäs Markku-Yrjänällä on koulu mennyt ja mitä muuten hänelle kuuluu" tms. Ja sitten aina on se riski, että se äidin selostus kestää noin puoli tuntia.

Vierailija
7/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan en odota, että hän kysyisi jotain lapsestani. Kai hänellä on riittävästi ajateltavaa nykyisissä asiakkaissaan. :) Enkä välttämättä haluaisi kertoakaan, kun eihän lapseni asiat tällä hetkellä hänelle kuulu.

Mutta olisi minusta ihan luontevaa hoitaa normaalit hyvää päivää kirvesvartta -keskustelut silti.

ap

Vierailija
8/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri asia työn puolesta olla pakotettuna jutustelemaan sinun kanssasi kuin vapaa-ajalla.......

herää kysymys,millainenhan persoona oikein mahdat olla.

Vierailija
9/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu perus käyttäytymissääntöihin, että tervehditään tuttavia ja kysytään mitä kuuluu... sit voi siirtyä muualle. apäkypsä ja lapsellinen tuo lto. kaikkihan me ollaan ihmisiä, ehkä se on ujo, tai vaan sosiaalisten tilanteiden pelko, tai kuullut juoruja. kumma tyyppi kyllä ja itseolisin ku ei olis mitään kummaa tapahtunut.

tervehdi jos sattuu katsomaan ja muuten ole ihan viileä.

Vierailija
10/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että tämä tarhantäti haluaa vain pitää työ- ja vapaa-ajan visusti erillään. Eikä hän voi tietää oletko juuri sinä sellainen äiti joka haluaa kertoa kaiken lapsensa tekemisistä ja ehkä siksi välttelee kaikkien lasten vanhempia.

Tai ehkä hän ei muista sinua. Muistaa että olet jonkun äiti mutta ei muista kenen, ja haluaa välttää itselleen noloa tilannetta, jossa joutuisi tunnustamaan ettei yhtään tiedä kenen kanssa puhuu.

Vierailija
11/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto ei voi ottaa kontaktia sinuun, koska samalla paljastuu että lapsesi on ollut kyseisessä päiväkodissa. Jos taasen sinä tervehdit ja otat kontaktia ensin, on asia ok.

Nykyään on pakko olla varoivaine kun vanhemmat tuppaa hermostumaan ihan mistä vaan.

Toinen syy on tosiaan se työ- ja vapaa-ajan erottaminen. Ei ole mitään velvoitetta tuntea sinua vapaa-ajalla. Katso myös siihen nähden tuo eka kohta.

Vierailija
12/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaanhoitajana samalainen, välttelen omaisia ym. tuttuja joita tapaan työpaikallani. Siviilissä en tervehdi tmv. ennen kuin he ovat tehneet aloitteen. On vaikeaa selitellä kaikille,että mistä ihmisen tunnen... On sellasia omaisia jotka ovat todella tarkkoja siitä että vaitiolovelvollisuus pysyy. Itse ainakin olen tosi herkkä vaitiolon suhteen...

Vierailija
13/13 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoltoasemanmyyja,pankkivirkailija,kauppojen kassat,hammaslääkärisi,kampaajasi,lapsesi terapeutit,oma terapeuttisi,koulun opettajat,koulun siivoojat,ihan kaikki,joihin sinulla nyt on sattunut olemaan kontaktia.

aika itsekeskeinen ihminen,kun tuollaisella päätäsi vaivaat.MIETI kuinka monia vanhempia niiden tarhatätien pitäisi sinun teoriallasi tervehtiä,mahd. satoja!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi