Tätä on perheenäidin sairastaminen... :/
Meillä on nyt molemmat vanhemmat sairaina ja nuorempi lapsi. Vanhempi lapsi on terve. Itse (ja mies samoin) ei jaksaisi sängystä nousta kun on niin loppu ja paha olo, vaan minkäs teet. Viime yön kuopus itki monta tuntia, eli ei nukuttu. Aamusta sitten lapsi lääkäriin, sieltä apteekkiin ja kauppaan jotta saisi jotain herkkua pienelle.
Päivä yhtä selviämistä. Vanhempi lapsi kiipeilee seinille kun on niin tylsää ja me aikuiset yritämme selvitä hengissä.
Mietin juuri että pitäisikö mennä huomenna töihin kun siellä on kuitenkin helpompaa kuin kotona. Täällä hoidan sairasta pienokaista ja yritän selvitä pakollisista kotihommista. Töissä voin istua rauhassa työhuoneessani ja ruokakin tulee valmiina.
Huoh.... yritä tässä sitten toipua.
Kommentit (28)
YStäväperheillä on omat pienet lapset ja kaikilla joku tauti jylläämässä. Isovanhemmat eivät ota sairaita lapsia hoidettavaksi, eivät jaksa. Ja sisaruksia meillä on yhteensä 1, ja hänkin asuu 800 km:n päässä.
Ei ole verkkoja ei. Voisikin joskus sairastaa rauhassa.
ap
Pitää vaan jaksaa. Muistan kun itse olin aikoinaan sairaana, sekä lapsi. Pakko lähteä kauppaan ja apteekkiin. Sitten joku työkaveri näki minut ja heti syytti että jaahas lintsaat töistä. Kyllä teki mieli kaataa maitopurkki sen päähän...
siihen, että me autamme sitten muita hätätilanteessa.
Ja toisekseen minusta (kuten monista muistakin) on mukavaa, että välillä on muksuilla kavereita, jopa yökylässäkin. Meidän lapset ovat hyvin käyttäytyviä ja suosittuja lapsia.
Mutta juuri sellainen ihme asenne, että toisten lapset on aina kauhea vaiva, tietysti estääkin tälläisen verkoston syntymisen. Ehkä ap:llakin on näin.
vielä raskaampaa yksinhuoltajalla. Jätä kaikki muu ihan minimiin, syökää eineksiä ja katselkaa telkkaria. Popsi vaikka kofeiinitabletti tarvittaessa ja syö kuumelääkettä, että saat lapset hoidettua ja iltakylvetettyä.
Meillä kyllä olis tukiverkkoja, mutta ei tulisi mieleenkään pyytää ketään meille kotiin auttamaan jos sairastetaan, tai antaa lasta hoitoon vaikka lapsi olisikin terve, saattaa viedä silti taudin mennessään ja kierre on valmis.
En itse ainakaan ottaisi sairastavasta perheestä terveitäkään lapsia hoitoon, näinhän ne taudit just leviää!
Korkeintaan voisin pahassa tilanteessa pyytää kaupassakäyntiapua.
kahdessa paikassa lasten kanssa ja kummassakin on "tukiverkko" syntynyt alta aikayksikön. Tiedättekö, mikä on paras tapa synnyttää se. Ollan avoin ja ystävällinen ja sanoa: "Hei muuten, jos haluutte joskus mennä miehesi kanssa kahdestaan leffaan tai jotain, niin me voidaan ottaa "piip" hoitoon". Ja tadaa, siitä se lähtee. Älkää olko niin helvetin nihkeitä. Me jopa saatiin siirrettyä pienokaisten päiväkodin alkua perustamalla naapureiden kanssa lastenhoitorinki, niin, että lapset vuorotellen hoidossa jollain (en nyt jaksa selittää koko käytäntöä), joten äidit sai tehtyä vähän töitä, opiskella jne.