Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun emme löydä lapselle nimeä :(

Vierailija
05.09.2010 |

Ahdistavaa. Tytölle pitäisi löytää kaunis nimi, mutta olemme miehen kanssa niin eri ääripäissä nimenvalinnan suhteen. Miten ihmeessä kaikki muut tuntuvat löytävän nimen niin helposti?

Minä pidän pitkistä nimistä mies taas ihan eri tyyppisistä lyhyistä. Jos yritämme keskustella asiasta hän vetää koko jutun ihan lapselliseksi. Mitä jos kerta kaikkiaan emme keksikään nimeä? APUA!!!!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asia jää kaihertamaan mieltäsi pitkäksi aikaa. Mutta koska olet nainen, pystyt olemaan aikuisempi ja antamaan periksi asioissa, joilla ei lopulta maatakaatavaa merkitystä ole. Miehesi ei koskaan tajua olleensa lapsellinen jyrä, vaan kuvittelee että päätitte nimen yhdessä.

Vierailija
2/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sieltä tulee. Meillä meni jtn 5 kuukautta ekan kanssa ja tokan kanssa kolme... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ehdottelee perus tusinanimiä, jotka on "ihan kivoja" joo, mutta ei mitenkään ihania mielestäni. Tai siis voivat olla ihan nättejäkin, mutta ei sellaisia, joita haluaiaisin omalle lapselleni. Näitä on listalla jo vaikka kuinka paljon.

Sen sijaan ahdistaa, että kaikki minun mielestäni kauniit ja ihanat nimet hän lyttää heti ja menee ihan mauttomuuksiin. Tyyliin jos tuo (siis minun ehdotukseni) tulee ekaksi nimeksi, niin sitten laitetaan Jeesus-Teletappi tokaksi.

Ei uskoisi, että kyseessä on oikeesti tosi ihana ja viisas mies. Nämä nimikeskustelut saavat vaan minut hermoromahduksen partaalle!

Vierailija
4/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte esiin kalenterin, paperia ja kynän. Alatte luettelemaan nimiä kalenterista ääneen ja aina kun tulee vähänkään kelvollinen nimi, laitatte sen paperille muistiin. Kun kalenteri on käyty läpi, alatte käydä läpi paperille luotua listaa. Makustelette nimiä ja laitatte ne suosikkijärjestykseen (kummallakin omat suosikkinsa), näistä sitten etsitte sen nimen, jonka molemmat voivat hyväksyä. Tulos ei todennäköisesti ole kummankaan suosikkinimi, mutta hyvässä lykyssä kyseinen nimi on kuitenkin molempien top 3 -listalla.

Joskus kalenterin joutuu kaivamaan uudestaan esiin ja aloittamaan alusta.

t. jo kaksi kertaa tämän läpikäynyt :)

Vierailija
5/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva siis jo syntynyt, ja nyt vasta mietitte nimeä?

Asiaan täytyy paneutua, silloin tällöin jonkun nimen kehään heittäminen ei auta asiaa.

Aloitatte vaikka sillä, että kumpikin laittaa mieluisia nimiä listalle, esim. 5 kpl.

Sitten vaihdatte listoja, ja kumpikin vetää toisen listasta yli ne nimet, jotka eivät missään tapauksessa tule kysymykseen.

Sitten kumpikin miettii taas 5 omasta mielestään hyvää nimeä - ja taas vaihdetaan jne.

Kyllä sieltä vielä kompromissikin löytyy:-)

ps: onnea lapsesta!

Vierailija
6/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olette ehdotelleet toisillenne?

Voisin keksiä nimiä, jotka voisivat sopia molemmille.

Vierailija
7/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se "Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla" ole ihan turvallinen valinta...

Vierailija
8/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nimi on oltava valmiina heti kun vauva syntyy. Tuossa nimilista jutussa on se ongelma, että yhtään yhteistä (siis molempien liställe ilmestynyttä) nimeä ei ole tullut.

Miehen listalla on niitä "no joo ihan kiva-nimi mutta ei silti omalle lapselleni" nimiä ja minun listallani kuulemma "ihan hirveitä/järkyttäviä ja kammottavia".

Siis minun listaltani mies vetää aina heti kaikki nimet yli. Plääh!

Vierailija
9/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimiä pitää käydä läpi ennakkoluulottomalla mielellä. Ei saa haukkua toisen suosikkeja ja muutenkin pitää pyrkiä suhtautumaan niihin ikään kuin kuulisi ensimmäistä kertaa.

t.5

Vierailija
10/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nimi valmiina, mutta lapsi ei sitten näyttänytkään siltä, joten nimi meni uusiksi. Itse asiassa meidän pojan nimeksi tuli lopulta sellainen, jonka itse olin tyrmännyt odotusaikana. Mutta sehän olikin ihan oikea nimi lapselle, sitten kun lapsen näin.

mutta nimi on oltava valmiina heti kun vauva syntyy. Tuossa nimilista jutussa on se ongelma, että yhtään yhteistä (siis molempien liställe ilmestynyttä) nimeä ei ole tullut.

Vierailija
11/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

Matilda, Mathilda, Alissa, Alisa, Adiela, Unna, Olivia...

Mies: Luna, Aava, Aada, Elina...

Vierailija
12/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa sitten ottaa lista neutraaleista ok-nimistä. Ja niistä sitten äänestätte vaikka pisteillä.. otatte 5 nimeä, ja annatte pistetä parhaimmalle 5, seuraavalle 4 jne. Kompromissi.

Vierailija
13/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- esim LIISA MARIA

- esim. PEKKA TAPANI

ps onnea!

avioliitto/ avoliitto on kompromisaeja

Vierailija
14/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa oli meilläkin, molemmilla kerroilla. Paitsi että nimimakumme eivät käyneet yksiin, piti nimien vielä olla sopivia molempien kotimaissa/molemmilla kielillä, mikä jo rajoitti paljon.

Ensimmäisellä kerralla keksittiin kompromissi, joka ei ollut kummankaan suosikkeja, mutta kelpasi molemmille ja on nyt ihanan, rakkaan lapsemme nimi ja hyvä sellainen. Toisella kerralla keksimme yllättäen molemmille sopivan ehdokkaan kahlattuamme kuukausia läpi minun tekemiäni listoja, joista miehelle ei kelvannut yksikään nimi.

Tsemppiä!

Vierailija
15/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on monta, yhdessä voi löytyä jotain sopivaa!

Vierailija
16/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Aava Alisa

Vierailija
17/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

r-, å-, ä- ja ö-kirjaimia nimessä ei saa olla.

Ja tuo nimi (tai ainakin muutamia hyvin vahvoja molemmille kelpaavia ehdokkaita on siksi oltava valmiina vauvan synnytttyä, että täällä asuinmaassamme ei pääse synnäriltä ulos ennen kuin virallinen nimi on papereissa).

Vierailija
18/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa oli meilläkin, molemmilla kerroilla. Paitsi että nimimakumme eivät käyneet yksiin, piti nimien vielä olla sopivia molempien kotimaissa/molemmilla kielillä, mikä jo rajoitti paljon. Ensimmäisellä kerralla keksittiin kompromissi, joka ei ollut kummankaan suosikkeja, mutta kelpasi molemmille ja on nyt ihanan, rakkaan lapsemme nimi ja hyvä sellainen. Toisella kerralla keksimme yllättäen molemmille sopivan ehdokkaan kahlattuamme kuukausia läpi minun tekemiäni listoja, joista miehelle ei kelvannut yksikään nimi. Tsemppiä!

tuo esikoisen "kompromissinimi" olikin minusta juuri se oikea ja lapsellemme sopiva nimi siitä hetkestä alkaen, kun näin hänet ensimmäistä kertaa. :)

Vierailija
19/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ehdotan Alinaa tai Elisaa, kuten 17. Kauniita mielestäni kaikki neljä!

Vierailija
20/49 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu meilläkin rajoittaa vielä kieliongelmat. Eli nimen pitäisi olla myös sopiva englanninkieliseen ympäristöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi