Kapkaupunki ja safari 3,5-vuotiaan
Kommentit (10)
ja jos safari n jossain Kapin provinssissa, niin siellä ei ole viidakoita:-)
mutta eikö noin pienen kanssa vois mennä vaikka ihan lähelle ? Korkeasaareen ???
Mä lähtisin lapseni kanssa kun on vähintään 10, eli tajuaa jostain jotain, oikeesti.
Meillä on kaksi adoptiolasta Etelä-Afrikasta ja toisella hakumatkalla kävimme safarilla esikoisen kanssa, hänellä oli silloin ikää reilut 3 vee. Meidän safariajelut kestivät pari tuntia ja lapsi nukkui osan ajeluista (toinen oli aikaisin aamulla ja toinen iltahämärällä), mutta hereillä ollessaan nautti kyllä eläimistä. Itse olin siis tyytyväinen ratkaisuumme. Me kävimme Pilanesbergin luonnonpuistossa, jossa ei ole malariaa. Krugeriin en ehkä olisi uskaltanut lähteä.
Mutta kun etukäteen varautuu esim. malarialääkityksellä, maitohappobakteeritablettaja syömällä lähtisin kyllä.
Itselleni ainakin tuossa iässä safari ollut mahtava juttu!! Oli kiva nähdä eläimiä ja viihdyin kyllä autossa pitkänkin aikaa kun mukana oli kirjoja ja muutama lelu. Kyllä se 3,5v tykkää jo kovasti eläimiä katsella ja vaikka kisata siitä kuka näkee norsun yms. ensin.
Toki minulla tilanne oli eri kun asuimme silloin afrikassa. Hengissä minäkin siellä selvisin ihan pikkuvauvasta asti niin varmasti oikealla asenteella ja varautumisella pärjää reisussa lapsen kanssa.
kannattaako ton ikäistä viedä viidakkoon altistumaan malariatartunnalle ja ties mille suolistobakteereille? En menisi edes ilman lasta. Järkevämpiäkin ja terveydelle turvallisempia kohteita on!
:(
välttyy kyllä niiltä taudelta ja saa ihan mahtavan kokemuksen.
Malariaa vastaan on estolääkitys jota syömällä, pimeällä pitkähihaista ja lahkeista käyttämällä ja hyttysverkon alla nukkumalla on tosi pieni mahdollisuus että malarian saa. Heti hoidettuna ja oikealla lääkityksellä siihen ei myöskään kuole ja on epätodennäköistä että siitä jää mitään haittaa myöhemmäksi. Eri asia tietysti paikallinen väsestö jolla ei ole rahaa välttämättä hoitoihin yms. Silloin malaria on todella vaarallinen.
Itse olen kaksi kertaa sairaastanut malarian. Mikään kiva tauti se ei todellakaan ole, mutta selvisin siitä muutaman päivän sairastamisella ja mitään oireita ei ole jälkeenpäin jäänyt.
Myös suolistobakteereita vastaan voi varautua ja sellaisen nyt voi saada melkein missä tahansa etelän kohteessa. Itse olen saanut Espanjassa lomaillessani, samoin Italiassa. Ei se ole vain siellä Afrikassa missä niitä bakteereja on.
Toki Afrikka haasteellinen matkustuskohde verratuna johonkin Kanariaan. Etelä-Afrikka kyllä kuitenkin sieltä helpommasta päästä ja länsimaistuneempi kun monet muut Afrikan maat. Itse en näkisi mitään ongelmaa matkustaa tuon ikäisen kanssa Kapkaupunkiin... :)
suoalueella ja liki Mosambiqin rajaa. Kapkaupungin ympäristössä on hyvin välimerellinen ilmasto, ja esim Hyväntoivonniemi tuo eniten mieleen Irlannin:-)
varmaan haasteellisin osuus matkasta, jos ne jaksaa kärvistellä, niin mikä ettei. Kapkaupunki on tosi mukava, leppoisa kaupunki ja siellä on paljon tekemistä lapsen kanssa (kannattaa vuokrata auto). Ja safarista tuon ikäinen tykkää varmasti.
tottakai menette, käymme vuosittain Kapkaupungissa ja 2 kertaa oltu jo ihan puolivuotiaankin kanssa safarilla, esim. garden route game lodge ja aquila ovat mainioita kohteita...tasokkaita ja turvallisia..ja halpojakin..
kannattaako ton ikäistä viedä viidakkoon altistumaan malariatartunnalle ja ties mille suolistobakteereille? En menisi edes ilman lasta. Järkevämpiäkin ja terveydelle turvallisempia kohteita on!
:(