Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen törmännyt kummallisiin käsityksiin uskovaisista/elämästään

Vierailija
04.09.2010 |

(siis kristittyjen)

Esimerkiksi suurin osa tuntuu olettavan että koska olen uskovainen, kuljen kovaan ääneen tuomitsemassa muita, huutamassa kuinka he ovat kurjia ja huonompia kuin minä ja että pitäisin itseäni parempana ihmisenä kuin he.

Lisäksi osa kuvittelee että elämäni on ankeaa ja etten osaa pitää hauskaa, tai ettei elämäni saisi olla hauskaa, vaan vakavaa ja harmaata.

Voi voi :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli keskustassa iso joukko ihmisiä viettämässä vapaapäivää rauhassa, osa ravintolassa aterioiden ja osa taas shoppaillen. Osa tapasi ystäviä, osa...no joo, tajusit varmaan idean? Tämän joukon mukana oli myös varsinainen "paimen", joka mikrofooniinsa kailottaen kertoi näille ihmisille kuinka ovat kadotettuja, kurjia ihmisiä joita kiinnostaa vain materia. Latisti aika tehokkaasti tunnelmaa (ne jotka eivät välittäneet, pitivät uskovaisia hörhöinä jo entuudestaan) eikä fiilis siitä ainakaan noussut, kun kutsuttiin "todistamaan" joku parikymppinen nainen. Tämän lisäksi uskikset olivat varustautuneet esitteillä, joissa mm. peloteltiin helvetin tulilla- näitä oli sitten mukava jaella lapsiperheille ja nuorille!

Vierailija
2/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiverto-tavis-luterilaisia;-o?

Minusta ns. uskovaiset ovat varsin ok. Usein tuntuu, että heillä on enemmän jonkinlaista sisäistä rauhaa ja luottamusta ja itsetuntoakin.

Hörhöt ovat erikseen. Ei tavis-luterilais-uskovainen julista tai kailota kadotuksesta yhtään missään. Eipä sekoiteta asioita!

Itse olen perususkovaisesta perheestä, mutta en itse ole mitenkään uskonnollinen. En silti halua kirkosta erotakaan, ja lapset on kastettu. Päättäkööt aikanaan, mitä tekevät. En saa uskonnosta mitään erityistä itselleni, mutta silti nautin satunnaisesta kirkossa käynnistä ja etenkin virsien laulusta yhdessä. Olen kasvanut ja kasvatettu kristinuskoon, niin kauan kuin minulla ei ole selkeätä ja armotonta syytä siitä erota, en sitä tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis kristittyjen)

Esimerkiksi suurin osa tuntuu olettavan että koska olen uskovainen, kuljen kovaan ääneen tuomitsemassa muita, huutamassa kuinka he ovat kurjia ja huonompia kuin minä ja että pitäisin itseäni parempana ihmisenä kuin he.

Lisäksi osa kuvittelee että elämäni on ankeaa ja etten osaa pitää hauskaa, tai ettei elämäni saisi olla hauskaa, vaan vakavaa ja harmaata.

Mutta ne uskovaiset, jotka ajattelevat olevansa absoluuttisen oikeassa uskontonsa suhteen ja itse luulevat menevänsä "taivaaseen" ja tuomitsevat muut ihmiset tai muut uskonnot kristinuskon mukaan helvettiin, ovat pahinta paskaa maailmassa. Olisi vittumaista olla sellainen, vai mitä?

Vierailija
4/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis kristittyjen)

Mutta ne uskovaiset, jotka ajattelevat olevansa absoluuttisen oikeassa uskontonsa suhteen ja itse luulevat menevänsä "taivaaseen" ja tuomitsevat muut ihmiset tai muut uskonnot kristinuskon mukaan helvettiin, ovat pahinta paskaa maailmassa. Olisi vittumaista olla sellainen, vai mitä?

Kristinusko ja islam molemmat kieltävät a) ihmisen tekemän arvottamisen sen suhteen kuka menee taivaaseen tai helvettiin b) ihmisen tekemän tuomitsemisen sen suhteen kuka on "oikea uskovainen" ja kuka ei.

Kuinka moni uskovaisista EI tee vastaavaa arvottamista?

M41

5/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen anoppi on lestadiolainen ja han on juuri tallainen joka tuomitsee kaikki helvettiin. Lapsillekkin kertoo kuinka aiti palaa helvetissa, kun juo kaljaa..kiva kiva. On siina ollut hommaa saada tuo paska perattua lapsista ulos. Onneksi oma seurakuntamme pappi auttoi meita tassa tuskallisessa aivopesu tilanteessa ja kertoi lapsille...ettei jumala ja jeesus ole sita varten, etta he tuomitsevat ihmiset helvettiin, he ovat taalla auttamassa ja antamassa anteeksi jne..

Minulla ei ole mitaan uskovia vastaan, elleivat he tule sita minulle tuputtamaan, mina kayn kirkossa silloin kun silta tuntuu ja haen apua kun silta tuntuu.

Ikavaa et anoppi on tuollainen, ei tartte nahda lapsia koska yrittaa aina aivopesta heidat lahjomalla jne...

Vierailija
6/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne kyllä juuri ollenkaan tällaisia uskovaisia,joita täällä (taas kerran) kovasti kuvaillaan!Ja tunnen tosi paljon uskovaisia.(siis kristittyjä)Enemmän viihdyn heidän seurassaan kuin uskosta osattomien seurassa.Syyt:uskovaiset ovat keskimäärin myönteisempiä,valittavat ja nitisevät vähemmän jokapäiväisistä asioista,osaavat pitää kivaa ilman juopottelua ja örveltämistä,eivät tuomitse niitä,jotka tekevät vanhempina erilaisia ratkaisuja kuin itse tekevät.(esim. ei väitellä hulluna jostain imetyksen kestosta tai siitä,voiko lasta laittaa päiväkotiin vai ei),kunnioittavat lähimmäistään eivätkä puhu selän takana pahaa.Yrittävät elää "oikein" eli olla rehellisiä,miettivät omia motiivejaan ja asioita myös toisten kannalta.Eivät ole sellaisia "kaikki mulle heti"-ihmisiä.Hoitavat hyvin kotinsa,lastensa ja perheensä asioita-niin taloudellisesti kuin henkisestikin.Lapsia kasvatetaan huomioonottamaan toisetkin lapset ja ajatellaan aina ensin lasten parasta.Arvostetaan parisuhdetta ja sen hoitamista ja myös hoidetaan sitä suhdetta eikä vaan kuvitella,että toisen pitäisi tehdä kaikkea hyvää minulle ja minä saan vaan olla pelkästään vastaanottamassa/vaatimassa koko ajan jotain.

Vierailija
7/7 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelupalstat on eri juttu.

Paljon olen perhekerhoja yms. kiertänyt ja koskaan en ole kuullu että joku livenä olisi toisen imettämistä tai päiväkotihoitoa arvostellut.

eivät tuomitse niitä,jotka tekevät vanhempina erilaisia ratkaisuja kuin itse tekevät.(esim. ei väitellä hulluna jostain imetyksen kestosta tai siitä,voiko lasta laittaa päiväkotiin vai ei)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä