Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pneumokokki-rokote, sen saaneet...

Vierailija
04.09.2010 |

Mitä siitä tuli? Pohdin tässä vakavasti kannattaako sitä ottaa ylipäänsä ollenkaan 2 kk vauvalle. Olen vähän hämilläni, onko tätäkään rokotetta kovin paljon tutkittu, kun jokin koekaniinihomma sen kanssa on meneillään edelleen! Vauvalle meni jo annos rotarixiä, ja sekin jo kaduttaa. Luin juuri uutisen että niitäkin rotarix-eriä on jotenkin saastunut.

Rokotteet on sitäpaitsi saman valmistajan tuotteita kuin surullisen kuuluisa pandemrix-rokote . Jotenkin luotto meni rokotevalmistajaan ja thl:n myös, koska sikapiikkiäkin THL kovaan ääneen suositteli tunnetuin seurauksin.

Meinaatteko otattaa lapsellenne tuoreen pneumokokki-rokotteen enää, nyt kun tämä kohu on kyseenalaistanut rokotteiden turvallisuuden muutenkin??

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on finip-rokote Synflorix on juurikin sama vähän testattu sikainfluenssarokotteen valmistajan tekemä kuin mitä nyt annetaan neuvoloissa 1.6.2010 jälkeen syntyneille, ja josta tutkimustuloksia tositilanteesta ei ole. Se joka on ollut vuosia markkinoilla on toisen valmistajan rokote, Prevner, mutta sitä siis ei THL tilannetta, vaan tilasi suurrahoittajansa GSK:n paljon uudempaa ja vähemmän käytettyä rokotetta.

Vierailija
22/28 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmaankin lopettaa kaikkien lääkkeidenkin käyttö, sillä jokaisesta lääkeaineestakin voi tulla sivuvaikutuksia, vakaviakin. Olihan se Talidomid.

Itse luotan terveydenhuollon asiantuntijoihin. Isompi riski lapselle joutua tapaturmaan kuin saada rokotteesta tappava sivuvaikutus.

Mä en ainakaan jaksa jokaista asiaa kyseenalaistaa, on tärkeämpääkin tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva sai korvatulehduksen rokotteesta. Rokotteen jälkeen ollut 2 viikkoa väsynyt ja itkuisa koko ajan. Jokeltelu muttui kähinäksi ja se tuntui kauhealta kun puhe loppui. Tänään lääkärissä totesivat korvatulehduksen ja antibiottia määräsi. Ei olis otettu rokotetta jos tämän tiesimme.

Vierailija
24/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä vauvalleni anneta. mielestäni on turha, koska sen teho pieni. terveydenhuollon ammattilaisena itse päädyin siihen, että vauvalleni annetaan vain 5.rokote. ja MPR aloitetaan yli vuoden ikäisenä (mielestäni liian rankka pienelle vauvalle). ei muita rokotteita. minä päädyin tähän tulokseen, koska imetin vauvaani eikä meillä ollut tarkoitusta lähteä ulkomaille vauvan ollessa pieni.

Vierailija
25/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapselleni rotavirus enkä pneumokokki rokotteita. Koen ne täysin tarpeettomiksi, kun kyse ei ole esim. rotaviruksen kohdalla sellaisesta taudista joita ei voisi sairastaa. Pneumokoki rokotteen kohdalla ei edes tiedetä vielä suojaako se korvatulehduksilta. En halua lapselleni mitään ylimääräistä, muiden perus rokotustenkin antamista siirrän 2-3 ikävuoteen. Näitä rokotteitahan ei aiemmin lapsilla ole edes ollut ja hyvin on pärjätty ilmankin. Kannattaa miettiä miksi rokottaa, mielestäni lapsuuteen ja vastustuskyvyn kehittymiseen kuitenkin kuuluu ns. lastentautien sairastaminen. Tehoyhteiskunta taas haluaisi, että lasten vanhemmat olisivat poissa töistä mahdollisimman vähän. Se taas ei ole minun lasteni etu, katson näin. Ja esim. vesirokko rokotekin on aivan käsittämätön!

Vierailija
26/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teho voi tulla rokotteesta, jonka jälkeen joutuu ottamaan antibiootti kuurin? Kannattaa muistaa, että rokottaminen ei takaa kaikille vastustuskykyä.

Vierailija
27/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokoteohjelman mukaiset rokotukset. Pneumokokkirokotteen maksoimme itse, koska halusimme rokotteen lapselle ja rokotetutkimuksessa sitä ei voitu taata. Rokotusohjelmaan se tuli 6/2010 alkaen syntyneille.

Mitään oireita ei ole vauvalle rokotuksista tullut. Ainoastaan ensimmäisestä rotavirusrokotteesta oli maha vähän löysemmällä pari päivää.

Haluamme suojella vauvaamme ja rokotukset ovat paljon helpompi ja varmempi tapa kuin hysteeristen ihmisten rokottamatta jättäminen. Tosin Suomessa rokottamaton lapsi on monien tautien suhteen suojassa erinomaisen rokotekattavuuden takia. Sitten siinä vaiheessa kun hän alkaa matkustella eksoottisissa maissa, voi esim. tuhkarokko tappaa. Näin mm. ruotsalaisille reissaaville nuorille on käynyt, koska Ruotsissa rokotehysteria on paljon Suomea yleisempää.

Vierailija
28/28 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluvat rokotteet. En ota mitään influenssa/sikaflunssa rokoja. Lapsi syntynyt -09 eli ei ole saanut pneumokokkirokotetta. Jos minulla nyt olisi 2kk ikäinen vauva, en varmaan ottaisi tuota pneumokokkirokotetta. Aikoinaan meitä suostuteltiin Finip rokotetutkimukseen, luin paljon kyseisestä rokotteesta ja jo silloin se ei oikein tuntunut hyvältä.