Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veisitkö lapsen päivystykseen tässä tapauksessa?

Vierailija
04.09.2010 |

Meillä lapsi sai antibiootit virtsatientulehdukseen torstaina. Yleensä jo toisena päivänä on ollut parempi vointi, mutta nyt lapsella on edelleen korkea kuume lääkityksestä huolimatta ja myös virtsatientulehduksen oireita sekä uutena oireena on alkanut valittaa, että selkä on kipeä.

Soitin päivystykseen, koska sinne on pitkä matka eikä viitsis "turhaan" sinne mennä. Hoitaja oli sitä mieltä, että voitais odotella maanantaihin, silti olen itse kahden vaiheilla, että pitäiskö lapsi kuitenkin viedä näytille.

Olen yksin lasten kanssa kun mies on työmatkalla, mutta jos en saa lapsille hoitajaa niin menen vaikka heidän kanssaan...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään pitempään vaan olisin jo matkalla päivystykseen. Munuaistason tulehdus on vakava juttu ja hoitaja on suorastaan tehnyt virheen puhelimessa neuvoessaan odottamaan.

t lasten sh

Vierailija
2/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi olla munuaisissa ongelmaa.

Vierailija
4/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka perusteella lääkitys?

Vierailija
5/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t kahden lapsen sh-äiti

Vierailija
6/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan siskoni sai munuaisaltaiden tulehduksen kun virstatitetulehdus nousi sinne asti. Juurikin selkäkipu oli oireena virtsatieoireiden lisäksi.

JOutui sitten antibiootti tippaan osastolle oli tuolloin teini-ikäinen.

Vierailija
7/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olis mennyt munuaisiin tulehdus. Tuollaiset oireet itselläni ainakin tuli siinä tilanteessa.

Vie ihmeessä päivystykseen, kumma ettei hoitajakin jo käskenyt mennä. Kyllä nyt pitäisi tosiaan jo oireiden vähentyä eikä lisääntyä kun kerran jo kaksi päivää on lääkkeitä syönyt!!

Vierailija
8/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, taidan tosiaan lähteä sinne päivystykseen.

ap

Vierailija
9/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulehdus olisi mennyt munuaisiin jos kuumetta ja selkä kipeä. Ilmeisesti saanut väärät antibiootit tai sitten ei tarpeeksi vahvoja. Veisin lapsen heti lääkäriin. Kuvittelisin, että sairaalaan iv-antibiooteille. Lapset kun menee niin nopeasti huonoon kuntoon! Tsemppiä sinne. Lapsi kyllä paranee, mutta tarvii heti hoitoa.

t.joskus vuosia sitten lastenosastolla työskennellyt.

Vierailija
10/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh-äiti ylempää

Vierailija
11/34 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja erittäin aiheellinen syy hakeutua hoitoon.

Terv. päivystystyötä tekevä lääkäri jolla itselläänkin on lapsia.

Vierailija
12/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi täällä osui oikeaan eli lapsellani oli munuaisaltaiden tulehdus. Lääkäri sanoi, että jos oltais odotettu maanantaihin niin siinä ois ollut lapsen hengenlähtö lähellä.

ap

Vierailija
13/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua kyllä päivystyksen sairaanhoitajalta!!!

Vierailija
14/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettehän valituksen sairaanhoitajan puhelinneuvosta? Muuten joku saa ensi viikollakin yhtä huonon neuvon ja jonkun muun lapsen henki on vaarassa

Vierailija
15/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen törmännyt tuohon, että jos soittaa päivystyksen hoitajalle etukäteen ja kysyy, kannattaako tulla, melkein aina vastaus on ei. Vaikka sitten vastoin ohjeita päivystykseen hakeuduttua lääkäri oli sitä mieltä, että oli todella tarpeen tulla. Ihan noin selkeää virhearviointia ei sentään mun kohdalle ole sattunut. Mutta puhelimessa tuntuu olevan helppo vaan sanoa, että seuratkaa vielä tilannetta.

Vierailija
16/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta hoitajan neuvosta.

ap

Teettehän valituksen sairaanhoitajan puhelinneuvosta? Muuten joku saa ensi viikollakin yhtä huonon neuvon ja jonkun muun lapsen henki on vaarassa

Vierailija
17/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menitte ja lapsi pääsi hoitoon.

Itsellänikin ihmetyttää että miten hoitaja noin heppoisesti sanoi että odotelkaa kotona vielä. Meillä lapsilla on antibiootti-kuurissa toisena päivänä olo joko helpottunut tai korkeintaan pysynyt samantasoisen kipeänä. Mutta ei ole olo mennyt huononpaan suuntaan.

Paitsi yhden kerran. Viime marras- vai oliko joulukuussa tyttö sai lauantaina korvatulehdukseen antibiootit, maanantaina oli jo huomattavasti parempi, kuumekin laskenut. Tiistaina nosti taas kuumeen korkealle ja oli itkuinen (kipuitkun kuuloista). Soitin päivystykseen, käskivät tulla näytille. Lääkäri epäili sikaflunssaa johon sai lääkityksen. Sillä taas olo alkoikin paranemaan muutaman päivän kuluttua.

Vierailija
18/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin osaan sen verran maalaisjärjellä ajatella, että tarvitseeko viedä päivystykseen vai ei. Ihme uusavuttomuutta nykyään!

Vierailija
19/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin osaan sen verran maalaisjärjellä ajatella, että tarvitseeko viedä päivystykseen vai ei. Ihme uusavuttomuutta nykyään!

Vierailija
20/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei tarvitse tulla".....jotta ei tarvitsisi nähdä vaivaa viedä sairas lapsi lääkäriin ja jonottaa jossain päivystysjonossa......

vakuutusrahoja polttelevat äidit on ihan eri asia:joka jumalan pieraisusta viedään lapsi lääkäriin,turhanpiten ja nostetaan vakuutusmaksut kattoon.