Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni väitti minun olevan narsisti. Mitä mieltä te olette?

Vierailija
04.09.2010 |

Meillä on neljä lasta. Olen kotiäitinä ja opiskelen samalla. Mies on pahalla päällä kun kolmena iltana viikossa menen kouluun. Itse hän on vuorotyötä tehnyt usein sillon kun minulla on ollut päivävuoro. Eli minä olen hoitanut niin kodin kuin lapset töitten jälkeen KOKO viikon. Nyt siis miehellä ongelmana 3 päivää viikossa... Saan kuitenkin korkeakoulutukinnon tästä ja enää tämä vuosi jäljellä. Miehen mielestä olen narsisti ja ajattelen vain itseäni ja siksi menin kouluun. En voi käsittää tätä kommenttia. Lapset ovat jo teini iässä. Olen antanut kaikkeni heille. Voinko oikeasti olla narsisti jos nyt kun lapset ovat isoja niin vähän panostan tähän koulutukseen? Saan työpaikalla ylennyksen kun käyn tämän koulun ensin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on teini ikäisiä, nuorin eka luokan aloittanut jonka perusteella otin hoitovapaan. Ja firmassa oli puhetta että ylennyksen voi saada jos tradenomi.

Vierailija
2/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistiuttasi??? No, tyhmä, tai ovimattona olleena ollut? Älä jää sitä miettimään yhtään enempää. Miehesi tässä tyhmänä on, pelkää, eikä ole tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa surffaillut (liikaa) vauva-lehden keskustelupalstalla ;D

Vierailija
4/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti on ihminen, joka ei näe mitään vikaa itsessään. Sitä vikaa ei tuossa sinunkaan viestissäsi käy ilmi, joten periaatteessa mies voisi olla oikeassa.

Mutta narsistiksi ei tuon perusteella tietenkään voi leimata.Narsisti on ihminen, joka käyttää häikäilemättä hyväkseen toisia ihmisiä omien tarpeidensa tyydyttämiseen, joka janoaa toisten hyväksyntää ja ihailua ja jos ei sitä saa, heittäytyy sydämettömäksi ilkeäksi, häikäilemättömäksi.

En siis usko, että mieskään on oikeassa?

(toivon niin)

Enemmän teidän kannattaisi nyt keskittyä siihen, mitä TE HALUATTE TEIDÄN ELÄMÄLTÄNNE yhdessä. Sinun tavoitteesi on tutkinto, sinun itsesi mutta myös perheen taloudellisen tilanteen vuoksi, se tekee hyvää sinulle. Se, että sinä jaksat paremmin, kun saat välillä panostaa itseesi on hyvä asia, joskus se vaatii hetkellisesti toiselta ihmiseltä vastaantulemista, jos haluatte yhdessä elämänne jakaa.

Yritä tuoda keskustelussa esiin myös niitä hyviä puolia, joita haluat koulutuksellasi koko perheelle (raha, sinun jaksamisesi) jotta mies ymmärtää myös sitä näkökulmaa, että sinä et ole vain kone joka on heitä muita varten.

Anna myös miehellesi kiitosta siitä, että hän osaa hoitaa muun perheen, kun sinä opiskelet.

Miettikää niitä asioita, mitkä muttuvat hyväksi, kun sinä teet tämän työn, että näet vaivaa ja opiskelet yhteisen hyvän eteen.

Jättäkää asetelma "minä olen aina lasten kanssa", koska lapset on joka tapauksessa hoidettava, keskittykää siihen, kuka saa olla lasten kanssa toisen uurastaessa.

Sano miehellesi, miten arvokas hän on lasten kannaltakin, kun viettää aikaa heidän kanssaan. Yritä valottaa asiaa muistiolla, joita hänellä on itsellään vaikka omien vanhempien kanssa vietetystä ajasta tai muutoin, jotta asia tulisi hänellekin elävämmäksi. Miehet kun ei aina ymmärrä.

Mutta jos miehesi on psykiatri ja tunnistaa narsistin, niin sitten en osaa neuvoa:)

Vierailija
5/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei selvästikään edes tiedä mitä narsismi on ja miten narsisti käyttäytyy. Ja se, että sä edes pohdit ootko narsisti, on merkki siitä että oot melkosen tervejärkinen ja narsistista kaukana! Älä ees mieti tollasia.

Vierailija
6/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoida ehdottomasti opiskelusi loppuun asti.

Vierailija
7/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että narsistia ei loppujen lopuksi tippaakaan kiinnosta saako hän hyväksyntää ja ihailua, narsisti osoittaa ihailusta huolimatta lopulta sen sydämettömän puolen itsestään.

Vierailija
8/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaksi täysin eri asiaa. Menkää ihmiset nukkumaan. Huomenna ootte virkeämpiä.

Vierailija
9/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyö sinua sillä.

En tiedä miten muuten käyttäydyt.

Mutta eikö teillä ole kotona keskusteltu opiskelustasi kun olit sitä aloittamassa? Mitä se tuo tullessaan, miten lastenhoito hoidetaan kun opiskelet, mitä etua siitä on perheelleenne?

Onko näistä yhteisesti sovittu? Nyt kuulostaa siltä että ei. Käykääpä nämä keskustelut siis nyt.

Vierailija
10/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhdessä sovittiin tästä opiskelusta ja oltiin sitä mieltä että se kannattaa. Saan "kaksi kärpästä yhdellä iskulla", eli hoitovapaan aikana korkeamman tutkinnon. Minulla oli aiempia opintoja jo niin paljon takana että loput siis saisin tämän hoitovapaan aikana. Nyt kun koulu sitten virallisesti alkoi niin mies alkoi valittaa. Olen aina "muissa maailmoissa" (istun ja kirjotan esseetä) tai en osallistu mihinkään (istun koulussa monta tuntia illassa). Siis vittu! Pyykit on pesty, koti siivottu ja ruoka valmiina pöydässä kun mies tulee kotiin. Kuinka monella on näin hyvin?? Silti valittaa kun minä joinakin iltoina keskityn kouluun! En siis edes joka ilta vaan kolmena iltana viikossa. Ja tämä narisisti sana tuli siitä kun puhuon eräästä esseestä jota kirjoitin ja kysyin miehen mielipidettä. Hän oli eri mieltä tietystä asiasta mutta hyväksyin sen mutta silti hän intti että olen narsisti joka ei kestä jos joku on eri mieltä. Kestän kyllä koska lähes kukaan ei ole samaa mieltä kanssani! Olen tottunut jo siihen!

Vierailija
11/11 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mitä uhrauksia koulunkäyntisi tuottaa kaikille osapuolille

- mitä siitä on etuja perheelleenne

ja sitten vaan kestetään sen aikaa kun se kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan