Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos äiti herää joka aamu 2,5v:n kanssa

Vierailija
03.09.2010 |

niin onko kohtuutonta, että mies laittaa lapsen joka ilta nukkumaan. Mies ei käy normaali 8-16 töissä joten annan mielelläni hänen nukkua aamuisin ja joskus pitkälle päivään. Miehellä siis mahdollisuus myös herätä lapsen kanssa klo 8 aamulla jos ei ole ollut töissä. Lapsen nukuttamiseen menee noin 1h

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviiko enempää kommentoida =)

Vierailija
2/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin taaperon kanssa aikoinaan niin, että kun mä taistelin hänen kanssaan päiväunista (mies oli töissä) niin mies taisteli hänen kanssaan yöunille käynnistä. Tämä tapa jäi ja vieläkin (2,5vuotta myöhemmin) mies nukuttaa lapset iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki joudun lapsen iltaisin nukuttamaan kun mies on töissä, mutta muuten toivon että nukutus vastuu siirtyy miehelle, jos ei kokonaan niin ainakin pääsääntöisesti...

ap

Vierailija
4/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihan miehen kanssa sopisitte toimintatavat.

Esim se joka hoitaa aamut, on illat vapaana... Ehkä voisitte vaikka vuorotella, niin ei käy ylivoimaiseksi kellekkään ja molemmilla mahdollisuus nukkua välillä ja pitää iltoja vapaana välillä...

Vähän niin kuin teidän omista tarpeista riippuen?

Vierailija
5/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki perheissä voi tehdä ihan miten sen vaan kokee toimivaksi. Vaihtokauppoja voi tehdä, "tee sinä tuo niin minä teen tämän".

En kyllä ymmärrä millä tavalla on haasteellista herätä lapsen kanssa kahdeksalta.. ei kai nyt kukaan aikuinen ihminen pidempään nukkuisikaan?

Meidän lapsi herää 5-6 välillä, se nousee kumman töiden kannalta se on juuri silloin järkevämpää. Itseasiassa meidän työt menee niin että aamukuudelta jompikumpi on jo lähes aina töissä. Ja meillä mies yleensä nukuttaa, koska lapsi itse niin toivoo. Paitsi silloin minä kun mies on myöhään töissä eikä siis ole vielä kotona.

Vierailija
6/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on nukuttaa tunti 2-vuotiasta!

Vierailija
7/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisen lapsensa hoitoon tasapuolisesti joten jospa se ukkos alkais sekä herätä aamulla että nukuttaa illalla. Miksi ihmeessä miehellä olis suurempi oikeus laistaa noista ns ikävistä asioista?

Vierailija
8/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa,ja turhaa. Lapsi sänkyyn,valot pois ja hyvää yötä.Ei mene kauaa kun oppii pois vanhempiensa pompottelusta

Vierailija
9/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heränneenä haluaisin nukkua joskus vaikka klo 10neen ja vaikka illalla valvoa ja sitten nukkua niin pitkään kuin jaksan. Yleensä kyllä herään jo ennen kahdeksaa ihan luonnostaan. Joskus jopa ennen lasta.

Toisaalta en pidä siitä että jaetaan tehtäviä koska sitten ne on aina jaettu niin kuin on päätös tehty. Tai ainakin hankala yrittää muuttaa.

Elämässä on vain erilaisia rytmejä. Meillä ei todellakaan eletä ma-pe 8-16 vaan meillä päivät on ihan samanlaisia kaikki...

ap

Vierailija
10/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikko lenkki... ei olla siihen vielä kovin puututtu kun välillä menee helpommin ja välillä huonommin :/

ap

Vierailija
11/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä millä tavalla on haasteellista herätä lapsen kanssa kahdeksalta.. ei kai nyt kukaan aikuinen ihminen pidempään nukkuisikaan?

joku havainto mulla oli että eskarilainen kävi kainalossa seiskalta.. heräsin vauvan kanssa siihen kun keittiön kaapit kolisi "ei täällä saa aamupalaakaan niin pakko tehdä itse!"

No se oli sit rokulipäivä eskarista tänään.

Vierailija
12/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään yleensä lasten kanssa aamusta koska olen aamunvirkku. Mies on sitten perinteisesti hoitanut vauvan /muuten valvovat iltavirkut muksut kun minä jo nukun illalla. En koe epäreiluksi koska mieheni osaa nukkua aamusta paremmin ja nauttii siitä enemmän. Ehkä kerran tai kahdesti kuukaudessa mies nousee aamusta ennen minua jos huomaa että minua väsyttää kovin tai olen sitä pyytänyt.

Vierailija
13/19 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinä et nuku yli kahdeksaan niin eihän nyt toki kukaan normaali aikuinen niin tekisi. Onhan se nyt sanomattakin selvää että sinun tapasi on se ainoa oikea, ja kaikki muut tavat johtavat tappiolle, koulukotiin ja *ittuun.

Vierailija
14/19 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herännyt aamulla lasten (3kpl) kanssa eikä myöskään laita koskaan lapsia nukkumaan.

Vierailija
15/19 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästäkin ketjusta tulee esiin, Suomessa on hyvin erilaisia perheitä. Jokaisessa löydetään itselle sopiva malli. Joissakin perheissä se näyttää olevan, että nainen tekee (lähes) kaiken kodin- ja lastenhoitoon liittyvän.

Omasta näkökulmastani tällainen asenne on ällistyttävä. Paitsi että nainen uupuu ja katkeroituu, se vie naisen ja miehen etäälle toisistaan, kun koti on naisen valtakunta, johon miehellä ei ole oikein edes sanaa sanottavana.

Kehottaisin naisia kuitenkin harkitsemaan tarkkaan, oletteko niin korvaamattomia!

Vierailija
16/19 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aika alkaa jollain tarrakalenterilla tai muulla vaikuttamaan tuohon nukahtamisjuttuun. Ja siis minusta on uskomatonta, että jotkut nukkuu yli kahdeksaan!?! Olen kyllä tosi kateellinen! Meillä on herätty nyt 4 vuotta klo. 5-6.00 välillä. Minä herään ja mies sitten nousee n. tunnin päästä perästä. Nukkumaan laitto tapahtuu yhdessä miehen kanssa. Luksusta lapsille kun kumpikin vanhempi lukee yhden kirjan ja iltalaulut päälle.

En kuitenkaan siis sano, että meidän tyyli on se paras. Kaikki tehkööt kuten haluaa, mutta niitä klo. 8.00 aamuja odotellessa.

Vierailija
17/19 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan käsitä tätä töiden jakamista?!?!

Miten ne jaetaan jos toinen osapuoli eli mies ei ota automaattisesti mitään hommaa kontolleen?

Jätin tässä eräänäkin päivänä koko keittiön pariksi päiväksi siivoamatta koska oli vaan niin väsynyt kaikesta muusta. Olin pyytänyt miestä ainakin viisi kertaa tyhjentämään tiskikoneen ja lopulta olin tyhjentänyt ja täyttänyt sen jo muutaman kerran itse.

Mies raivoo ja sättii ja ilmoittaa, että minä pistän sitten keittiön kuntoon... Toki itsekin jo suutun ja ilmoitan, että olisit laittanut ne tiskin kun pyysin... :/

Yritän aina silloin tällöin miehelle sanoa, että laita vaikka pyykit kuivuun. Mutta miehelle tarvii sanoa noin 6 kertaa ja silloinkin 7. kerralla mies kysyy, että mitä? Ei ole edes kuullut aijempia tai muistanut...

Tällä hetkellä itsellä rankka työ koulussa menossa ja terveydessäkin vähän vikaa.

Ja joo teen itseäni tärkeäksi esim. sillä että mies ei osaa mielestäni täyttää tiskikonetta :)

Vierailija
18/19 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu kovin paljon yli kasiin. 7-8 tuntia kun on se normaali yöunen määrä, niin yhden aikaan saa mennä nukkumaan, että unta riittää johonkin yhdeksään tai edes lähelle sitä. Mitä ihmeen järkeä siinä on? Vai onko jotkut bileet joka ilta?

Vierailija
19/19 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin aina lasten kanssa ja aina nukutin lapset! Eli ei nyt yh:na ole elämä yhtään vaikeampaa, päinvastoin, nyt ei ole sitä kolmatta lasta enää pyörimässä jaloissa ;-)

Esikoinen heräsi aina jo klo 5-6 ja kuuden vuoden aikana mies taisi nousta pojan kanssa muutamia kertoja tuohon aikaan viikonloppuna kun minun piti mennä töihin. Ja usein kävi niin, että piti viedä lapsi mummolle, kun mies oli tullut vasta neljältä kännissä kotiin.

Että semmosta.