Lapsella (6-v.) kaksi vuorokautta melkein 40 astetta kuumetta ja lapsi mummolassa
On liian kipeä, että voitaisiin siirtääkään sieltä. Kuumelääkkeillä kuume laskee väliaikaisesti. Eläkkeellä oleva tuttavalääkäri on käynyt katsomassa lasta, epäili virusta, mutta määräsi "varmuuden vuoksi" penisiliinikuurin. Kuumeen lisäksi oireina päänsärky, tukkoisuus ja rohina (aluksi yskä) ja yhden vuorokauden ajan oli myös oksentelua. Alun perin tauti alkoi su-ma välisenä yönä, ma oli pientä kuumetta, ti ei, ke mummolassa oli ulkoiltu ja sitten olikin noussut kova kuume...
Äh, mä olen töissä. Juuri aloittanut uudessa paikassa. Hirveä huoli lapsesta. Lähden sinne mummolaan nyt illalla. Saakohan vieraalla paikkakunnalla mennä tarvittaessa päivystykseen. Ja mitenköhän ensi viikko - pitääkö mun vieläkin jättää sairas lapsi mummolaan...
Kommentit (15)
nyt jos välität lapsestasi niin mummo ja lapsi taksiin ja päivystykseen!
Ap, skarppaapa vähän, uus duuni vai lapsen terveys..haloo! Ja onko lapsella kiva sairastaa kaukana mummolassa yksin?
pääsee päivystykseen.
Kyllä se lapsi varmaankin voi matkustaa henkilöautollanne turvaistuimessa lepoasennossa. Jos kuume vielä sunnuntaina on korkea, niin tottahan toki se kumminkin on vietävä lääkäriin.
Tosiaan lääkäri (ei mikään ikivanha, pari vuotta ollut eläkkeellä) mm. kuunnellut lapsen keuhkot. Penisiliini on aloitettu.
Olen sitten varmaan ensi viikon alusta poissa töistä.
ap
hyvä kyllä kutsua lääkäri uudelleen paikalle. Tuli vaan mieleen tuosta keuhkokuumeesta, että se on sellainen tauti, joka voi tulla päälle äkistikin. Osaahan mummo katsoa lapsen vointia ja lähtee päivystykseen mikäli tarvetta?
Ymmärrän ap huolesi, hyvä että haet lapsen illalla kotiin! Tsemppiä!
No et oo mikään hirviöäiti. Katsotte nyt viikonlopun yli rauhassa, lapsethan sairastaa vähän väliä ja 40 kuumetta on vielä aika normaalia. Jos vielä lääkäri on käynyt katsomassa, mitään hätää ei ole. Mielestäni voit hyvin jättää lapsen ensi viikolla mummolle toipumaan, ja mennä itse töihin.
on jäänyt lääkärinvirastaan eläkkeelle pari vuotta sitten, kirjoittelee meille kyllä reseptejä edelleen :)
nyt jos välität lapsestasi niin mummo ja lapsi taksiin ja päivystykseen!
Ap, skarppaapa vähän, uus duuni vai lapsen terveys..haloo! Ja onko lapsella kiva sairastaa kaukana mummolassa yksin?
Kyllä minun mummolassa on aina ollut ainakin se mummo paikalla. Et ole ap huono äiti, mistäs tuon olisi voinut arvara.
Ja ei Suomessa ketään jätetä hoitamatta edes siellä toisella paikkakunnalla. Jos et pysty kotiin tuomaan niin viet sen sitten sinne tk:n.
Eli kyllä, voi kirjoittaa ab-kuurin.
Lapselta pitäisi kyllä ottaa crp, ja katsoa korvat myös. Jos olisin ap, ja huolissani. niin veisin lapsen huomenna päivystykseen. Jos matka ei ole aivan älytön, yli 500 km tai jotain, niin pakkaisin panadolilla lääkityn lapsen autoon ja ajaisin kotiin. Hätätilanteessa voi toki viedä vieraan paikkakunnan päivystykseen, Eikö mummolapaikkakunnalla ole yksityistä lääkäriasemaa, joka olisi huomenna auki?
monet jatkavat esim. yksityisvastaanoton pitämistä paljon pidempän kuin "virkatyötään". Lääkärinoikeudet ja siten myös reseptinkirjoitusoikeudet säilyvät kuolemaan asti, ellei ole jotain syytä näitä oikeuksia rajoittaa.
Tuskin te molemmat ootte just aloittaneet uusissa töissä.
Ovathan he sinutkin (tai miehesi) kasvattaneet.
se lapsi ja sun uusi duuni?