Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten parempi kotona vai hoidossa tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
03.09.2010 |

Meillä on yksi lapsista vaikeasti sairas, kaksi ovat päivähoitoikäisiä ja pikkukeskonen syntyi 2kk sitten ja hänkin on vielä sairaalassa.

Lapset ovat tottuneet hoidossa oloon ja siksi emme heitä ottaneet pois hoidosta, vaikka minä jäin kotiin yhden lapsemme sairastuttua. En ole kuitenkaan päivisin kotona vaan sairaalassa. Mies tekee työtä, jossa on työmatkoja, tosin nyt perhetilanteemme takia mies on pomolleen sanonut, että hänelle mahdollisimman vähän työmatkoja.

Neuvolassa olivat kuitenkin sitä mieltä, että lasten olisi parempi olla kotona. En kyllä ihan ymmärtänyt, että miksi se olisi parempi, koska minä olen sairaalassa ja mies töissä enkä mielelläni joka päivä ota lapsia sairaalaan. Välillä lapsia hoitaa minun tai miehen vanhemmat ja sillon saavat olla kotona tai ovat meidän kanssa sairaalassa.

Tilanne on jo muutenkin vaikea ja haluaisin/haluaisimme edes jossain määrin säilyttää sen normaalin arjen, johon lapset ovat tottuneet. Vaikka eihän tästä tietysti millään täysin normaalia saa kun yksi lapsista on sairaalassa, joka aiemmin ollut kotona

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolan puheista. Varmasti te itse tiedätte parhaiten mikä sopii teille.

Voimia!

Vierailija
2/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsista sairastui... Muuten aivan sietämätöntä sikailua toisten lasten kustannuksella...

Joka tapauksessa parempi se niille pk-ikäisille ( mikä mahtaa olla pk-ikäinen? 1-v?) olla siellä hoidossa, eihän susta ole pitämään niistä lapsista huolta, jos sulla on kaksi? lasta sairaalassa? Mä en ihan edes tajunnut, että miten homma on hoidettu, kenen luona sä siellä sairaalassa olet, sen vauvan vai sen sairaan lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olit jo raskaana, kun yksi lapsista sairastui... Muuten aivan sietämätöntä sikailua toisten lasten kustannuksella... Joka tapauksessa parempi se niille pk-ikäisille ( mikä mahtaa olla pk-ikäinen? 1-v?) olla siellä hoidossa, eihän susta ole pitämään niistä lapsista huolta, jos sulla on kaksi? lasta sairaalassa? Mä en ihan edes tajunnut, että miten homma on hoidettu, kenen luona sä siellä sairaalassa olet, sen vauvan vai sen sairaan lapsen?

meinaatko, ettei sairaan lapsen vanhemmilla ole oikeutta synnyttää lisää lapsia? Onpa natsi kanta, ei voi muuta sanoa.

Mutta ap: sinuna viittaisin kintaalla neuvolan mutinoille. He eivät kuitenkaan täysin tiedä tilannettanne, joten ratkaisu on loppupeleissä teidän omanne. Jos kerran nuo kaksi pk-lasta tykkäävät olla päiväkodissa, en näe mitään syytä, miksi heidät pitäisi ottaa kotiin vaihtuvien lapsenlikkojen kaitsettavaksi.

Voittehan te muuttaa järjestelyjä sitten, kun saatte lapset sairaalasta kotiin.

Voimia sinulle, äläkä piittaa besserwissereiden ilkeilyistä.

Vierailija
4/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan tajua miksi noita lapsia pitää hankkia noin paljon ja pienillä väleillä ja sitten valittaa kun on hankalaa?

Vierailija
5/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osan päivästä sairaan lapsen luona ja osan vauvan luona.

Päivähoidossa olevat lapsemme ovat 4v ja 5v.

ap

yksi lapsista sairastui... Muuten aivan sietämätöntä sikailua toisten lasten kustannuksella...

Joka tapauksessa parempi se niille pk-ikäisille ( mikä mahtaa olla pk-ikäinen? 1-v?) olla siellä hoidossa, eihän susta ole pitämään niistä lapsista huolta, jos sulla on kaksi? lasta sairaalassa? Mä en ihan edes tajunnut, että miten homma on hoidettu, kenen luona sä siellä sairaalassa olet, sen vauvan vai sen sairaan lapsen?

Vierailija
6/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osan päivästä sairaan lapsen luona ja osan vauvan luona.

Päivähoidossa olevat lapsemme ovat 4v ja 5v.

ap

Vierailija
7/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan tajua miksi noita lapsia pitää hankkia noin paljon ja pienillä väleillä ja sitten valittaa kun on hankalaa?

vaan miettii, miten hoidon järjestää.

PS: kyllä ne lapset tuppaavat syntymään keskosina ja sairastumaan ihan yllättäen, riippumatta siitä, miten tunnollinen ennakoitsija se äiti onkaan.

Vierailija
8/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät sitten mahdollisuuksien mukaan extravapaapäiviä ja lyhyempiä hoitopäiviä.

Tsemppiä arkeen, saako kysyä mikä sairaus esikoisella on?

Vierailija
9/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä teitä idiootteja näyttää riittävän, onko käynyt mielessä, ettei tulevaisuutta voi ennustaa tai tietää etukäteen mitä tapahtuu ja kaikkeen ei voi varautua.

Vierailija
10/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä kokonaan omaan arvoonsa. Siis jos sinulla on oikeasti kaksi lasta sairaalassa, tai vaikka olisi vain yksikin, niin totta kai muiden lasten on oltava hoidossa sen aikaa. Miten ihmeessä voit muuten vierailla sairaalassa? Tosin epäilen tätä provoksi, sillä eihän keskolaan saa edes viedä alle kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
11/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuon ikäiset viihtyisi sairaalassa koko päivää. Neuvolassa varmaan olivat huolissaan siitä, miten nämä terveet päiväkotilapset arkensa kokevat? Etteivät vaan koe jäävänsä perheen ulkopuolelle, kun muualle hoitoon tuupataan että voi toisia lapsia hoitaa. Mutta se nyt vaan lienee paras ratkaisu silti, kunhan muistaa huomioida heitä ja muuten elää kotona arkea heidän kanssaan, plus tietysti ottaa mukaan myös sisarustensa sairaala-elmään.

Voimia, tilanteenne on varmasti todella rankka. Minulle lähes vastaava tilanne on tuttu lapsuudesta, kun pikkusisareni sairastui leukemiaan. Meillä oli onneksi mummo kotona hoitamassa, mutta kyllähän ne siskon sairasteluvuodet vähän arpia kasvuun jätti, itse piti olla isompi kuin onkaan, pärjätä ja olla reipas ihan liikaa.. :(

Vierailija
12/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ymmärtävinäni, että sillon kun lapset ovat isovanhempien hoidossa niin käyvät myös äitiä katsomassa sairaalassa ja jos ovat pidempään niin oletin, että isovanhemmat ovat lasten kanssa.

Näin meillä oli kun oltiin vähän vastaavassa tilanteessa, tosin sairaalassa "vain" yksi lapsi.

Tuota neuvolan kantaa en ymmärrä ollenkaan, meille sanottiin, että lapset on hyvä pitää hoidossa juurikin siksi, että arjessaan säilyisi edes jotain tuttua.

jätä kokonaan omaan arvoonsa. Siis jos sinulla on oikeasti kaksi lasta sairaalassa, tai vaikka olisi vain yksikin, niin totta kai muiden lasten on oltava hoidossa sen aikaa. Miten ihmeessä voit muuten vierailla sairaalassa? Tosin epäilen tätä provoksi, sillä eihän keskolaan saa edes viedä alle kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
13/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai on parempi tuossa tilanteessa että jatkavat hoidossa.

Eri asia jos kyse olisi jostain 1 - 2 -vuotiaista-

Vierailija
14/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai pidät isommat hoidossa. eihän sairaala ole heille paikka olla. hoidossa on tutut hoitajat ja kuviot. pystyt keskittymään paremmin heihin jotka sinua nyt paljon tarvitsevat. voimia sulle. on varmasti raskasta!

Vierailija
15/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ihmeessä hoitopaikka! Miten te muuten selviäisitte? Meillä oli älytöntä järjestelyä, kun syntyi sairas lapsi. Tajusin laittaa esikoisen osaviikko-hoitoon vasta kun tämä sairas lapsi oli reilu 1-v.

Mutta muista myös terveet lapset, että hekin saavat joskus erikoispäivän äidin kanssa. Ja nauti sitten ilman omantunnon tuskia, sinäkin tarvitset lomaa sairaalasta.

Vierailija
16/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai sä nyt tosissaan ole pitämässä 4 ja 5 vuotiaita sairaalassa joka päivä? Mitäh?

Vierailija
17/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, että neuvolassa edes sanotaan tuollaista. Muista kuitenkin huomioida myös terveet lapset.

Vierailija
18/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuvat vaan kun ei siellä sairaalassa ole heille mitään tekemistä. Otat sitten illalla ja viikonloppuna isommat mukaan sairaalan että saavat nähdä pikkusisarustaankin.

Vierailija
19/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset on onnellisimmillaan kun elämä on ns.rutiinia.Tapahtu mitä hyvänsä ja varsinkin negetiivista niin paras on et lapsilla säilyy se arki mihin on tottunut.Ei enää muita mullistuksia eikä missään tapauksessa liikaa sairaalaan mukaan tylsistymään.

Vierailija
20/24 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kuin joku lapsista sairaalassa, nuo kaksi saisi viettää päivänsä normaalisti. Jos tilanne muuttuu, keskonen ja vakavasti sairas kotiutuvat, jatkaisin silti noiden kahden hoitopäiviä ainakin puolipäiväisesti. Kohtahan alkaa jo eskarikin isommalla.