Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidin talouselvytys osa 1.

Vierailija
03.09.2010 |

Temppu päivässä, parhaana vaikka kolme! Olen päättänyt nostaa perheemme uhkaavasta alamäestä pienillä säästönikseillä joka ikinen päivä. Kerron millaisen konkreettisen teon saan aikaiseksi kulloinkin.

Tänään:

- leivon itse aamupalaleivän.

- Katkaisin puhki kuluneista lasten pyjamapuvuista sukkaosat ja ompelin tilalle resorit. 2 vaatekappaletta palaa käyttöön lumppukorin sijasta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa kannattaa käydä harvoin tai ottaa rahaa mukaan vain vähän. Vedän nyt ennätystä: 12 päivää ilman käyntiä ruokakaupassa. Ostin sitä ennen pakastimeen lihat ja kuivakaappeihin leivontatarvikkeet ja säilykkeet. Tuoreet kasvikset ovat lopussa, mutta juureksia ja omppuja on.

- leivon leivän itse

- käytän leivonnassa maitojauhetta

- pesuaineita riittää, ostan kerralla paljon tarjouksesta

Menen kauppaan 14:nnen päivän kohdalla ja täydennän taas kaiken. Pyrin jatkossa käymään kaupassa kerran viikossa. Maitoa tai jogurttia voi hakea siinä välissä erikseen. ap

Vierailija
42/44 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaista ruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä vielä joitain, joita itse noudatan:

- tyhjistä maitopurkeista saa hyviä bio"pusseja". kestävät kannella, eikä vuoda nesteet läpi. Kippaa vain biojätteet kompostiin ja maitopurkin voi vaikka sitten polttaa.

- rikkinäisistä (puuvilla) vaatteista saa vielä hyviä kertakäyttöluutuja esim. vessan siivoukseen.

- en kanna kaupasta muovikasseja vaan mulla on kangaskassi ja tukeva kauppakori aina mukana kauppareissuilla.

- Ruokalista. Itsellä on sellainen 5 viikon lista. Siitä on helpo katsoa mitä kaupasta tarvitsee. Kauppaan siis ostoslista mukaan, niin tulee vähemmän heräteostoksia.

- Liikun polkupyörällä aina kun mahdollista

Vierailija
44/44 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ruuan jatkaminen: tähteeksi jääneet palaset broilerin rintafilettä eivät olisi riittäneet kuin yhdelle. Pilkoin ja tein kermaisen kastikkeen, riisin kanssa riittääkin kolmelle.

- Pakastaminen. Kattilanpohjat kannattaa kaapia pieneen pakasterasiaan, vaikka syötävä ei olisi kuin yhdelle. Sellaisia voi käyttää vaikka omina eväinä tai lapselle, joka syö eri aikaan.

Lisäksi leivoin jälleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan