Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voi olla köyhästi kaunis? =)

Vierailija
02.09.2010 |

joo ei ole varaa kampaajiin, hienoihin vaatteisiin, kosmetologeihin...

onko koti konsteja, oikesti sellaisia kaipaan, en jaksa enää... vai onko se vaan niin, että pakko olla ruma ku kerran köyhä?

En nyt oikeasti jaksa vittuilua, joten asiallisia kommentteja..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää iho hyvässä kunnossa. Juo vettä, kosteuta ainakin yötä vasten, _pese kasvot kasvoille tarkoitetulla puhdistusaineella_, saippua kuivattaa liikaa.

Itse käytän noita sokoksesta ostettuja kuorinta voiteita, maksaa jotain 6e per purkki ja kerran viikkon kuorin ihon. Tai toinen vaihtoehto on ostaa sellaiset pesuhanskat ja niiden avulla kuoria ihan sillä kasvojenpuhdistusaineella.

Tuo perushoito on iholle tärkeää ja kun iho on kunnossa, ei tarvitse peittäviä meikkivoiteita arkikäytössä.

Alennusmyynneissä ei ole mitään pahaa. Kuten ei myöskään kirpputoreissa. Vaatteita voi myös tehdä itse ja on olemassa peruskaavoja joita tumpelokin osaa käyttää. Itse teen suurimman osan vaatteistani itse tai sitten muokkaan kirpputoreilta ostamiani. Suurimmasta osasta vaatteistani ei erota että mikä on kirpparilta tai itsetehty. Ja olen tuonkin harrastuksen aloittanut nollasta, eli olin täysin kokematon ompelukoneen käyttäjä aiemmin.

Itselläni on se onni että tutuissani on monta parturikampaajaa jotka leikkaavat hiukseni vähän halvemalla, yleensä maksan vain väristä ja ajasta.

Kaikilla ei näin ole joten kannattaa käydä esim. kampaamo-opiskelijoiden luona leikkauksissa, värjääminen tulee halvemmaksi kotona.

Hiuksia ei myöskään kannata jättää leikkaamatta siksi että kasvattaa niitä.

Tässäpä omani =)

Vierailija
2/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa liikuntaa. Nämä voi yhdistää esim. lenkkeilyharrastuksessa - ei tarvitse ostaa kuin juoksukengät.

Itse olen huomannut, että tunnin lenkki kirpeässä syysilmassa kaunistaa ihmistä enemmän kuin meikki.

Tervei ja hyväkuntoinen ihminen on kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosmetologit kaunistaa ihmistä yhtään. Pelkkää turhaa rahanmenoa. Ja olen tätä mieltä, vaikka sellaisissa olisi varaa käydäkin.

Kauneuden salaisuus on 1) kiinteä, urheilullinen vartaloa

2) siistit hiukset eli jos ei luoja ole luonut paksuja hiuksia, niin lyhyempi napakka kampaus - ei värejä, ei mömmöjä

3) laadukkaat, istuvat vaatteet. Kannattaa harkita ne tarkkaan - vaatteita tarvitaan vähän, mutta ehdottoman laadukkaita.

Kaiken maailman rasvat ja kuorinnat ovat hölynpölyä - altistaa itsensä vain turhille kemikaaleille. Nopea suihku esim. joka toinen päivä tai oman tarpeen mukaan, ei ihoa kuivata niin että tarttisi mitään rasvoja. Eri asia sitten jos läträä kuumassa vedessä tunnin. Ekologista ja typerää.

Vierailija
4/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosmetologit kaunistaa ihmistä yhtään. Pelkkää turhaa rahanmenoa. Ja olen tätä mieltä, vaikka sellaisissa olisi varaa käydäkin.

Kauneuden salaisuus on 1) kiinteä, urheilullinen vartaloa

2) siistit hiukset eli jos ei luoja ole luonut paksuja hiuksia, niin lyhyempi napakka kampaus - ei värejä, ei mömmöjä

3) laadukkaat, istuvat vaatteet. Kannattaa harkita ne tarkkaan - vaatteita tarvitaan vähän, mutta ehdottoman laadukkaita.

Kaiken maailman rasvat ja kuorinnat ovat hölynpölyä - altistaa itsensä vain turhille kemikaaleille. Nopea suihku esim. joka toinen päivä tai oman tarpeen mukaan, ei ihoa kuivata niin että tarttisi mitään rasvoja. Eri asia sitten jos läträä kuumassa vedessä tunnin. Ekologista ja typerää.

Vierailija
5/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita kalliita merkkejä vaan sulle sopivia, laadukkaita vaatteita löytyy kyllä marketeista ja halpahalleistakin kun vähän etsit.

Hyvä leikkaus hiuksissa auttaa. Ei kampaajalla tarvitse käydä kuin jonkun kerran vuodessa.

Muutamalla meikillä pärjää. Ripsari, ehkä rajauskynä ja kevyt huulipuna.

Tärkeintä ryhdikäs iloinen olemus. Ja hymy.

Vierailija
6/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvoni on vähän toisenlaisia.

Hyvä terveys on kaiken perusta. Pyri harrastamaan liikuntaa (ulkona on jotenkin ihon kannalta parempi kuin sisällä) ja syö ja juo terveellisesti. Paljon kasviksia, kuituja ja vettä. Varmista vitamiinit ja hivenaineet vaikka purkista, niillä on väliä ihon ja hiusten kunnolle. Nuku tarpeeksi. Vältä tupakansavua kaikissa muodoissaan (mä en itse voi edes seistä samalla bussipysäkillä tupakoivan kanssa muuttumatta harmaanvihreäksi).

Sitten huolehdi hygieniasta. Toisin kuin yleensä mesotaan, mä en ole löytänyt saippuassa huonoja vaikutuksia tai kuivattamista, kunhan sen jälkeen huolehditaan kunnollisesta kosteuttamisesta. Tosin vielä halvemmalla pääset, kun ostat vain ihotyypillesi sopivan hajusteettoman perusvoiteen apteekista ja käytät sitä sekä kaikkeen pesemiseen että kosteuttamiseen. Sama rasva käy molempiin. Sitten on yksi kallis tuote, mihin itse olen kokenut että kannattaa investoida silloinkin kun rahat on vähissä: cliniquen kasvovesi. Se oikeasti puhdistaa ihon ja huokoset. Se myös poistaa kuollutta ihosolukkoa, joten ei enää tarvi hinkata huokosiaan isommiksi kuorintavoiteilla. TÄmän jälkeen ei juuri enää tarvitse meikkivoidetta eikä puuteria.

Mitä hiuksiin tulee niin minusta kotivärjäyksiä kannattaa välttää. Tulos on yleensä huono. jos kampaajaan ei ole varaa, kannattaa tyytyä siihen, että oma väri on todennäköisesti luonnollisena se oikeasti tyylikkäinkin. Leikkaus sitten vain silla lailla sileäksi ja suoraksi, että sitä ei tarvitse tiheään uusia ja hätätapauksessa sen voi tehdä kotioloissakin saksilla (suora leikkaus onnistuu näin) Kannattaa myös investoida pari euroa johonkin hiuksiin jätettävään hoitoaineeseen, että ne todella pysyy sileinä. xz se suihkeutettava oli halpa, hyvänhajuinen ja toimiva.

Vaatteiden tekeminen itse on usein kallliimpaa kuin kaupasta ostaminen, tosin tämä voi johtua myös siitä, että kun näkee itse tekemisen vaivan niin sitä hlauaa materiaalien olevan kunnollisia. Kunnolliset materiaalit onkin köyhän vaatekaapin tärkein osa. Ne kun kestävät ryhdikkäinä pitempään.

Vierailija
7/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myös kaunistaa enemmän kuin kallis kampaus tai hienot vaatteet.

Vierailija
8/11 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei ole varaa kampaajiin, hienoihin vaatteisiin, kosmetologeihin... onko koti konsteja, oikesti sellaisia kaipaan, en jaksa enää... vai onko se vaan niin, että pakko olla ruma ku kerran köyhä? En nyt oikeasti jaksa vittuilua, joten asiallisia kommentteja..

Vähän vaikea on neuvoa, kun ei tiedä, millainen sä olet :). Vaatteita vois löytää kirppareilta? Mä en asu Suomessa, joten en tiedä sikäläisten kirppareiden tasoa, mutta meiltä löytyy laadukkaita merkkikuteita muutamalla eurolla. Ja ovat kuin uusia.

Minkä kokoinen sä olet? Sen mukaan kannattaa miettiä vaatteet. Sellaiset, että ne sopii ja on sun tyylisiä. Pienikin vaatevarasto voi olla tosi toimiva, jos vaatteita voi yhdistellä keskenään.

Vaatteissa laatu näkyy. Halvat näyttää halvoilta ja suorastaan rytkyiltä parin pesun jälkeen, joten mä sanoisin, että köyhän kannattaa enemmin ostaa yksi hyvälaatuinen kuin 10 huonoa.

Vierailija
9/11 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan hiusväriä, henkkamaukan vaatteita, tarjousmeikkejä. Laittaudu hillitysti, ei ne kalliit meikkivoiteetkaan ihmeitä tee vaikka moni niin kuvittelee. Kampaa hiukset, pidä puhtaita istuvia vaatteita, hyvä ryhti ja hymyile. Huoliteltu voit olla, vaikket "rikkaasti kaunis" ;)

Vierailija
10/11 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsasin nämä anopin kirjasta, mutta valitettavasti en ottanut kirjan nimeä ylös..

suojaava oliiviöljy-keltuaishoito

2 rkl oliiviöljyä

1 munankeltuainen

sekoita öljy hitaasti keltuaiseen ja hiero seos tuoreeltaan kuiviin hiuksiin. Kiedo päähän froteepyyhe ja anna öljy-munaseoksen vaikuttaa puoli tuntia. Pese sitten hiukset huolellisesti.

Munashampoo

1 munanvalkuainen

2 munankeltuaista

1 tl hunajaa

1 rkl oliiviöljyä

1 sitruunan mehu

vatkaa valkuainen ja keltuaiset hyvin ja sekoita joukkoon hunaja, oliiviöljy ja sitruunamehu. Hiero seos kosteisiin hiuksiin ja päänahkaan, anna sen vaikuttaa hetki ja huuhdo huolellisesti runsaalla vedellä.

Papaijanaamio

1 kypsä papaija

2-3 rkl kermaa

kuori papaija, poista siemenet, survo malto haarukalla ja sekoita kerma siihen. Levitä seos pumpulitupoilla iholle ja anna vaikuttaa puoli tuntia.

Mantelimaito

50 g mantelijauhetta

2 dl ruusuvettä

1-2 tippaa ylang ylang-öljyä

sekoita mantelijauhe pieneen määrään ruusuvettä ja lisää sitten loppu ruusuvesi. Sekoita aineet hyvin sekaisin ja lisää lopuksi öljy. Säilytä seos sopivassa pullossa viileässä paikassa ja puhdista sillä iltaisin kasvot, kaula ja rinnan yläosa.

Appelsiininaamio

½ appelsiinin mehu

n. 8 rkl karkeita vehnäjauhoja

purista appelsiinimehu ja sekoita siihen niin paljon jauhoja, että muodostuu paksuhko mutta hyvin levittyvä tahna. Levitä se leveällä siveltimellä puhdistetulle iholle ja anna vaikuttaa 20 minuuttia. Pese naamio pois runsaalla lämpimällä vedellä.

Kiinteyttävä Vadelmanaamio

100 g vadelmia

20 g mantelijauhetta

20 g hunajaa

1 munankeltuainen

soseuta marjat ja sekoita sose hyvin muiden aineiden kanssa. Levitä seos kasvoille ja kaulaan ja anna sen vaikuttaa vähintään puoli tuntia. Huuhdo kasvot lopuksi haalealla vedellä.

Vierailija
11/11 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä elämässäni raaskinu upottaa rahaa meikkivoiteisiin, kampaajaan ehkä kerran-kaks vuodessa, ja puhutaan viidestäkympistä per kerta. Vaatteet alennusmyynneistä, meikit kovettuneita vuodelta miekka ja kivi. Mä oonki köyhästi kaunis, ainakin riittävästi. Ainakin kehtaa liikkua ;) Kyllähän se joskus ois kiva kulkea niin että oikeesti ois jokainen huokonen nassussa putsattu, hiuksissa upea leikkaus ja väri, ja päällä oikeesti täydellisesti istuvat laadukkaat vaatteet. Ens elämässä sit.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi