Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varpaan kynsi mustuu ja hirmu kipeä

Vierailija
02.09.2010 |

Viikko sitten olin koko päivän ulkohommissa ja kävelyä tuli paljon. Jalassa oli melko uudet goretex lenkkarit. Jalat jaksoivat hyvin eikä illallakaan tuntuneet väsyneiltä tai kipeiltä vaikka kävelyä ja jaloilla olemista tuli yli 12 tuntia. Kengät ei tuntuneet missää vaiheessa pahoilta.

Seuraavana päivänä ukkovarpaan kynsi oli arka ja on siitä tullut koko ajan vaan kipeämmäksi. Nyt sattuu ihan ilman kenkääkin. Kynnen alusta näyttää myös hiukan tummalta.

Lähteeköhän kynsi kokonaan? Vai pitäisikö silloin olla ihan musta? kauankohan tämä kipu kestää, nyt viikko mennyt ja ei ainakaan helpota. Joudunko nakkaamaan kengät romukoppaan vaikka tuntuvat jalassa hyvältä (paitsi nyt kun mikään kenkä ei tunnu hyvältä). Vai pärjäisikö niillä vielä kun ei käytä noin pitkää jaksoa vaan normaalia kävelylenkkiä.

Onko kellään vastaavaa kokemusta mustuneesta kynnestä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntkuttaneet isovarpaan kynttäsi ja se on irronnut alustastaan, siitä lihasta. Vähän kuin hiertymä kynnen alla. Kynnen alle tihkui verta. Se saa kynen irtoamaan ihan vähitellen, mutta uusi kasvaa altapäin vähitellen. Aikaa menee 4-6kk.

Sama ilmiö on käynyt itselleni uusilla kävelylenkkareilla. Kävelin huomaamattani molempien jalkojen isovarpaat mustiksi.

Käytä kenkiä, jos eivät hierrä rakkoja, kai ne siitä notkistuvat.

Vierailija
2/3 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt tänä kesänä jo kaksi varpaankynttä, seuraavaksi irtoaa isovarpaan kynsi jossain vaiheessa.

Tuo 3-4 kk yleensä menee aikaa mustumisesta siihen irtoamiseen.

Lenkkareissani ei ole vikaa, mutta 4 h juokseminen mustuttaa varpaankynnet. Voin juosta 2 h ilman mustumista. Sulla varmaan sama juttu niiden kenkien kanssa, eli parin tunnin käyttö ei aiheuta ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni kesällä kynsi tummaksi, johtui varmaan kengistä käytin kun olin metsällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän