Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostinpa sitten lapsille vaatteita, 2000e paloi....

Vierailija
02.09.2010 |

Ja enkä edes tuolla rahalla saanut kamalasti. :( Neljälle lapselle toppapuvut, kaikki kosteus- ja tuulisuojattuja. Talvitakit kaikille, tytöille villakangastakit ja pojalle toppatakki. Kaikille välikausi pipot ja hanskat. Talvipipot, kaulurit, kypärämyssyt ja toppahanskat. Kaikille yhdet farkut ja yhdet collarihousut. Paitoja noin 10kpl yhteensä. Lisäksi alushousuja ja sukkia/sukkahousuja kaikille. Niin ja talvikengät kaikille. :)

Rahaa meni ihan älyttömästi, mutta nytpä on ostettu kaikille mieleiset vaatteet. :) Joko muut olette tehneet talvivaate hankinnat?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari murkkua tarvitsisi talvivaatteet ja taapero myös,mutta ei ole rahaa,pakko kaivaa vanhat ja kierrellä kirppiksiä.

Vierailija
62/65 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enkä edes tuolla rahalla saanut kamalasti. :( Neljälle lapselle toppapuvut, kaikki kosteus- ja tuulisuojattuja. Talvitakit kaikille, tytöille villakangastakit ja pojalle toppatakki. Kaikille välikausi pipot ja hanskat. Talvipipot, kaulurit, kypärämyssyt ja toppahanskat. Kaikille yhdet farkut ja yhdet collarihousut. Paitoja noin 10kpl yhteensä. Lisäksi alushousuja ja sukkia/sukkahousuja kaikille. Niin ja talvikengät kaikille. :)

Rahaa meni ihan älyttömästi, mutta nytpä on ostettu kaikille mieleiset vaatteet. :) Joko muut olette tehneet talvivaate hankinnat?

ihanaa kun voit käyttää noin paljon rahaa lastenvaatteisiin. Meillä jo 40e ostos on iso ja mietittävä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas lapset kertovat ylpeinä kuinka vaate on "isoveljen vanha". Se tekee vaatteesta heille arvokkaamman mitä pelkkä kaupasta ostettu. Keskimmäinen ei hennonut laittaa eilistä puseroa illalla pesuun kun sai sen vasta isoveljeltä ja se on niin ihana. Näytti illalla veljelleen kuinka tahrattomana oli saanut pidettyä puseron koko päivän (otti ruoka-aikoina pois ettei vaan sotkeentuisi).

Meillä lasten vaatteisiin ei mene paljoa rahaa koska inhoan shoppailua joten ostetaan vain pakolliset. Ja usein alennusrekeistä. Lahjaksi saadaan sekä uutta että käytettyä vaatetta ja lapset tykkää erityisesti serkkujen vanhoista.

En koe ap:n tapaa pukea lapsiaan vääräksi. Kunhan ei lapset joudu kärsimään rahan vähyydestä sitten ruokakaupassa käytäessä tai kovina riitoina vanhempien välillä.

Vierailija
64/65 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

summa, kun sen jakaa neljällä, niin rahaa menisiin n.500 per lapsi.Jos uutena ostaa, niin mun mielestä ihan kohtuullinen summa, eikä mitään älytöntä.Itase ostan YLEENSÄ suurimman osan vaatteista kirpputorilta, ja selviän murto-osalla ap:n menoista, mutta, se vaatii aikaa, kiertelyä.Jos haluan päästä helpolla, menen ja ostan uutena sen enempää miettimättä.Ei meillä raha puussa kasva, itse olen opiskelija, mutta jos koulussa on puitkä tenttikausi, perheessä flunssaa ym. eli voimat vähissä, aika tiukalla, niin me priorisoidaan.Kulutan sitten aikani kirjojen parissa enkä kirpparilla, ja ostan vaatteet helpolla ja ennenkaikkea nopeasti.

Vierailija
65/65 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin kallis vaate on yhtäkuin laadukas, mutta näinhän ei aina ole. Mä puen lapseni esim. kunnon kosteussuojattuhin ulkovaatteisiin, mutta en maksa niistä 100-150€ kappaleelta. Kierrän kirppareita ja teen uskomattomia löytöjä. Uudenveroisista hallareista (reimatec ja remu)olen valmis maksamaan n. 20 € kappaleelta ja näitä todellakin on myynnissä jos näkee yhtään vaivaa. Löydän muutenkin lapsille niin kivoja vaatteita, myös sellaisia joita kaupoista ei saa. Sellainen joka kuvittelee että kirppareita löytää vain lumppuuntuneita ryysyjä on väärässä.

Vaikka jokainen saa tehdä rahoillaan mitä tykkää, en vaan yksinkertaisesti ymmärrä kohtuutonta kuluttamista.

Mainittakoon muuten merkistä m&i. Olen ollut pariin otteeseen niillä kutsuilla, naiset nypläävät ja ostavat innoissaan "laatua" ja olen itsekin ostanut jonkin verran. Mutten enää. Hintalaatusuhde niissä ei todellakaan ole kohdallaan. Ihan peruslaatua kiskurihinnoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä