Ostinpa sitten lapsille vaatteita, 2000e paloi....
Ja enkä edes tuolla rahalla saanut kamalasti. :( Neljälle lapselle toppapuvut, kaikki kosteus- ja tuulisuojattuja. Talvitakit kaikille, tytöille villakangastakit ja pojalle toppatakki. Kaikille välikausi pipot ja hanskat. Talvipipot, kaulurit, kypärämyssyt ja toppahanskat. Kaikille yhdet farkut ja yhdet collarihousut. Paitoja noin 10kpl yhteensä. Lisäksi alushousuja ja sukkia/sukkahousuja kaikille. Niin ja talvikengät kaikille. :)
Rahaa meni ihan älyttömästi, mutta nytpä on ostettu kaikille mieleiset vaatteet. :) Joko muut olette tehneet talvivaate hankinnat?
Kommentit (65)
Itse olen shoppaillut nuo ja paljon muuta alesta ja kirppareilta ja rahaa meni puolet vähemmän:)))
Yksi Reimatec toppahaalari maksaa n. 150e. Yhdet reimatec toppahanskat noin 30e samoin välikausi hanskat. Hattujen kappale hinta oli noin 25e. Eli neljälle hatut teki jo 200e. Lisäksi paidat maksaa noin 10-25e kappale. farkut noin 20-50e kappale. Talvikengät on myös noin 80e kappale. eli nopsaa euroja kuluu...
Ois varmaan itsekin pitänyt ostaa keväällä alesta, mutta en jotenkin osaa ostaa talvivaatteita, kesää odotellessa. :(
ap
Esikoiselle ostin isot kengät lopputalvesta, ne varmaan vielä mahtuvat. talvitakkeja hänellä monta, mutta maku muuttuu, eli ehkä joudun ostaa ja samoin voi käydä kenkien kanssa, että joudun ostaa uuden takin ja kengät.
Ja kuopukselle toivottavasti kelpaa esikoiselta jäänyttä talvivaatetta. Jos oikeasti vihaa esikoiselta jäänyttä pukua, niin sitten ostan hänellekin uudet takin ja housut. Näin kävi vime talvena. Esikoiselta jäänyt oli vanhanaikainen, kenelläkään ei ollut haalaria, jossa huppu ei irtoa ja muutenkin suorastaan ruma. Ostin uuden, koska on se inhottavaa koko talvi vetää päiväkodissa ja kotona päälleen haalaria, jota inhoaa. Vaikka se oli ehjä ja lämmin.
Eikö mikään viimevuotinen mahtunut kenellekään? Miksi uudet hatut? Hanskat pitää meilläkin ostaa uudet joka vuosi, useammatkin, koska kerta kaikkiaan kuluvat puhki.
Varmaan pitäisi, mutta en halua kuulla sitä marinaa, "miksi tiia saa uuden ja mä aina sen vanhan." Vanhat vaatteet viemme kaksi kertaa vuodessa tuttava perheelle, joilla 7 lasta, heille vaatteet tulee tarpeeseen. :)
ap
Yhdet toppahousut olen ostanut nyt syksyllä, mutta kaikki muu oli jo olemassa joko kevään alelöytöinä, kirpparilta ostettuna, esikoiselta kuopukselle periytyneenä tai edellisestä talvesta vielä sopivana.
Ainoat, mitä vielä ehkä voidaan tarvita on yhdet hanskat/rukkaset sekä lämpimämmät kengät esikoiselle, mutta katselen ensin, minkälainen talvi tulee ja ostan vasta sitten, jos tarvetta näyttää olevan.
Niin ja meillä lapset ovat poika ja tyttö, mutta jotain tulee silti kierrätettyä. Ja suosin kirppareita, joilta löytää varsinkin tytölle todella hyväkuntoisia vaatteita.
Laskin että minulta olisi mennyt tuohon noin 1300 euroa enintään normaalihinnoilla? Kandeiskohan ostaa vähän jotain alennusmyynneistä?
onhan noita, joilla ei ole tarvetta vertailla hintoja. Ikinä en ole lapsilleni ostanut Reimatecia, paitsi alennusmyynneistä. Toppahousut ja toppatakki ovat Reimaa, veden ja tuulenpitäviä, keväällä -70%. Menevät kahdelle lapselle. Viking GoreTex-talvikengät tarjouksessa 50€, menee kahdelle lapselle. Hatuista en ole ikinä maksanut noin paljon, löytyy kaiken maailman eläinten korvilla ja ilman, villaa ja puuvillaa, Kivat-merkkisiä eli laadukkaita. Alennusmyynneissä ei tartte piposta yli 20€ maksaa vaikka ois aitoa villaa. Villapuku tarjoustalosta 20€, Remu-toppahaalari veden ja tuulenpitävä (kahtena talvena testattu) menee vielä toisellekin lapselle, maksoi uutena 45€ alennusmyynneistä marraskuussa ostettu. Paidoista olen maksanut max 7€/kpl, pitkähihaisista kivoilla printeillä. Eihän aikuistenkaan paidoista tarvii noin paljoa maksaa. Farkut, sammarit ja siistit "kangashousut" löysin alennusmyynneistä yhteishintaan 24€. Sukkikset Prismasta 2,95€ kipale, tunikat ym. tarjoustalosta tai prismasta max 8€. Lapasia ja sukkia itsekudottuina miljoona, hintaa lankakerän verran. Kestää vuosia. Suprafil-toppahanskat alennuksesta 10€, neljättä vuotta käytössä ja yhä vedenpitävät ja lämpivät. Että.. ei välttämättä tartte tollasia summia upottaa, mutta kukin tyylillään. Kumisaappaat ym. euron-pari kirpparilta, Nokiaa ja vähemmän laadukkaita mutta kivoilla kuoseilla.
Vaihda kauppaa ja opettele kierrättämään myös. Kai nyt jotain vois kierrättää sisaruksillakin suoraan?
Vaatteet maksaa. Ja lapsen vaatteista ja kengistä en minä ainakaan tingi. Kierrätä kyllä meiltä vaatteita muualle, mutta en omille lapsille.
Kengät aina uusina jokaiselle. Jokaisella niin erilainen jalka. Ei pilata toisten jalkaa. Jos joku ottaa käytetyt kengät niin aivan sama, mutta minä en.
Ja tosiaan vaatteet maksaa. Takki on äkkiä 100e, topphousut vähintään se 50e, hanskoja, pipoja. Hyvät farkut maksaa. Hupparit helposti 50e kipale.
Kengät sen 60e alkaen.
Perus verkkarit on jo 30e kipale.
Ymmärrän ap:n kirjoitusta täysin.
Vaihda kauppaa ja opettele kierrättämään myös. Kai nyt jotain vois kierrättää sisaruksillakin suoraan?
Paidat maksaa. Hyvä paita on hieman kalliimpi. Pelkkä perus t-paita on jo alkaen kympin luokkaa.
Ja tätä en nyt taas ymmärrä, että jos toisilla on varaa ja halua sijoittaa ja satsata lapsen vaatteisiin yms ei se ole muilta pois.
Mulle on ihan sama, kuinka paljon ihmiset käyttävät rahaa mihinkin. Se kuitenkin ärsyttää, jos "tuhlaa" ja valittaa sitten, miten kallista se olikaan. Elämä on, eikö?
Vaatteet maksaa. Ja lapsen vaatteista ja kengistä en minä ainakaan tingi. Kierrätä kyllä meiltä vaatteita muualle, mutta en omille lapsille.
Kengät aina uusina jokaiselle. Jokaisella niin erilainen jalka. Ei pilata toisten jalkaa. Jos joku ottaa käytetyt kengät niin aivan sama, mutta minä en.
Ja tosiaan vaatteet maksaa. Takki on äkkiä 100e, topphousut vähintään se 50e, hanskoja, pipoja. Hyvät farkut maksaa. Hupparit helposti 50e kipale.
Kengät sen 60e alkaen.
Perus verkkarit on jo 30e kipale.
Ymmärrän ap:n kirjoitusta täysin.
kaikkia mainitsemiasi vaatteita saa myös halvemmalla ja ihan kivan näköisiä ja hyvälaatuisiakin.
Mikä on ammattisi? olet varmasti hyvätuloinen. Tottkai kaikki osaisivat ostaa kallista ja laadukasta, ei tee tiukkaakaan. mutta kaikki eivät pysty, kun rahan on riitettävä muuhunkin kuin lasten vaatteisiin. Ihailtavampaa on pystyä pukemaan vaatteet edullisesti ja kierrättää.
Vaatteet maksaa. Ja lapsen vaatteista ja kengistä en minä ainakaan tingi. Kierrätä kyllä meiltä vaatteita muualle, mutta en omille lapsille. Kengät aina uusina jokaiselle. Jokaisella niin erilainen jalka. Ei pilata toisten jalkaa. Jos joku ottaa käytetyt kengät niin aivan sama, mutta minä en. Ja tosiaan vaatteet maksaa. Takki on äkkiä 100e, topphousut vähintään se 50e, hanskoja, pipoja. Hyvät farkut maksaa. Hupparit helposti 50e kipale. Kengät sen 60e alkaen. Perus verkkarit on jo 30e kipale. Ymmärrän ap:n kirjoitusta täysin.
Vaatteet maksaa. Ja lapsen vaatteista ja kengistä en minä ainakaan tingi. Kierrätä kyllä meiltä vaatteita muualle, mutta en omille lapsille. Kengät aina uusina jokaiselle. Jokaisella niin erilainen jalka. Ei pilata toisten jalkaa. Jos joku ottaa käytetyt kengät niin aivan sama, mutta minä en. Ja tosiaan vaatteet maksaa. Takki on äkkiä 100e, topphousut vähintään se 50e, hanskoja, pipoja. Hyvät farkut maksaa. Hupparit helposti 50e kipale. Kengät sen 60e alkaen. Perus verkkarit on jo 30e kipale. Ymmärrän ap:n kirjoitusta täysin.
kaikkia mainitsemiasi vaatteita saa myös halvemmalla ja ihan kivan näköisiä ja hyvälaatuisiakin.
Eri sukupuolta olevat lapset ja täysin eri tyyli. Mitä meiltä jää menee sukulaisille tai kierrätykseen. Muut nauttikoot niistä.
rahanmeno mutta ilmeisesti ei niin ollutkaan. Vaan halusi jotenkin elvistellä sillä paljonko sai palamaan.
Siksi ehdottelin kierrätystä. Hyviä vaatteita saa paljonkin edullisemmin ei hinta aina todellakaan takaa jotain superlaatua. Kokemusta on.
Kirppiksiltä on kiva ostaa käytettyjä, kun niistä jo monasti näkee mikä kestää käyttöä.
Neljä lasta mullakin ja tosellakin kierrätän omillani enkä ruikuta jossain palstalla
Mikä on ammattisi? olet varmasti hyvätuloinen. Tottkai kaikki osaisivat ostaa kallista ja laadukasta, ei tee tiukkaakaan. mutta kaikki eivät pysty, kun rahan on riitettävä muuhunkin kuin lasten vaatteisiin. Ihailtavampaa on pystyä pukemaan vaatteet edullisesti ja kierrättää.
Ammatillani tuskin on merkitystä asiaan. Meidän jämiä kierrätetään muille. Sukulaiset, kierrätyskeskus. Tulostaso? Panostan tiettyihin asioihin ja toisiin taas en.
vaatteita kirppareilya niin lapsille kuin itsellekin ja voin silti laittaa lomareissuun 10 000€ ihan kevyesti.
rahanmeno mutta ilmeisesti ei niin ollutkaan. Vaan halusi jotenkin elvistellä sillä paljonko sai palamaan. Siksi ehdottelin kierrätystä. Hyviä vaatteita saa paljonkin edullisemmin ei hinta aina todellakaan takaa jotain superlaatua. Kokemusta on. Kirppiksiltä on kiva ostaa käytettyjä, kun niistä jo monasti näkee mikä kestää käyttöä. Neljä lasta mullakin ja tosellakin kierrätän omillani enkä ruikuta jossain palstalla
rahanmeno mutta ilmeisesti ei niin ollutkaan. Vaan halusi jotenkin elvistellä sillä paljonko sai palamaan. Siksi ehdottelin kierrätystä. Hyviä vaatteita saa paljonkin edullisemmin ei hinta aina todellakaan takaa jotain superlaatua. Kokemusta on. Kirppiksiltä on kiva ostaa käytettyjä, kun niistä jo monasti näkee mikä kestää käyttöä. Neljä lasta mullakin ja tosellakin kierrätän omillani enkä ruikuta jossain palstalla
Minä olin siis aivan toinen vastaaja, kuin ap. Minä ymmärsin ap viestin niin, että rahaa tosiaan meni, mutta pakollisia hankintoja. Eikä nyt niin ehkä harmittanu se määrä vaan meni mikä meni.
Hui kamala. Onneksi on "vaan" kaksi lasta.
Meillä tuo raha on melkein yhden kuun nettotulot.
en aio ostaa tuohon malliin. Katson mahtuvatko vanhat toppatakit. jos eivät, sitten ostan.